Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-28, 21:00
  #1
Medlem
Co-Caines avatar
Började med subutex sommaren -05 till maj -06 då jag även började skjuta i mig det istället för snorta det. Hade även hållt på med horse då å då å brass (började röka för 2 år sedan, dec-04) ett längre tag. Maj månad spårade dock ur och jag började gå på ännu mer sub (1-2tab/dag), koks, amfetamin (även meta), massa benzo preparat och allt möjligt så var påtänd 24h/dygnet å kunde hända att jag även va påtänd på jobbet.. Det första man tänkte på när man kom hem var att fixa en sil å skjuta i sig skiten..
Men 23 maj förändrade allt.. 5snutar hämtade mig hos en polare å tog med mig på ett LVU, å 20 minuter tidigare hade jag skjutit i mig en halv panna dunder tjack så var riktigt påtänd under bilresan..
Har varit ren över en månad nu å mår jävla mycket bättre men varför i helvetet kommer stunder då jag t.ex på morgonen har sånt glädjerus å vill hitta på allt möjligt å på kvällen kan man vara så fucking deppad att man bara vill ta livet av sig? Är det för alla dom här drogerna jag varit med om den senaste tiden eller är det någn spec drog man kan bli såhär överdriven av? Och hur länge brukar dethär normalt sätt hålla i sig?
Pratat med drogterapeuter också, men dom tycker inte att ja ska ha någon medicinisk hjälp mot demhär depressionerna utan låta hjärnan lugna ner sig med tiden..
Hoppas någon vet något om det här.. Vore schysst!
Citera
2006-06-28, 21:05
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Ja, både missbrukare av amfetamin, kokain och opiater är kända för att vara deppiga ett bra tag efter att de blivit rena... Det är väl helt enkelt för att de vant sig med att vara drogade... Det är ju likdant om man t.ex. vant sig med att köra bil, då tycker man det är irriterande att gå sträckor som förr inte kändes långa...
Citera
2006-06-28, 21:42
  #3
Medlem
dasshanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, både missbrukare av amfetamin, kokain och opiater är kända för att vara deppiga ett bra tag efter att de blivit rena... Det är väl helt enkelt för att de vant sig med att vara drogade... Det är ju likdant om man t.ex. vant sig med att köra bil, då tycker man det är irriterande att gå sträckor som förr inte kändes långa...

Gillade din jämförselse

Keep on ur good work Nemesis
Citera
2006-06-28, 21:52
  #4
Medlem
iversen-s avatar
hur kan du få LVU bara sådär.. här där jag bor är det SVÅRT att få LVU, du måste vara riktigt nere i skiten alltså. och då menar jag att du skjutit mycket under 2-3 år..
Citera
2006-06-28, 22:03
  #5
Avstängd
Herr Papavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iversen-
hur kan du få LVU bara sådär.. här där jag bor är det SVÅRT att få LVU, du måste vara riktigt nere i skiten alltså. och då menar jag att du skjutit mycket under 2-3 år..

LVU vet jag ingenting om, men LVM är ganska lätt att få på sig, iaf. tillfälligt.

DEt räcker med att ngn. ringer soc och berättar en hemsk historia om dig, så kan de begära att polisen(eller sociala) åker och hämtar dig till psyket.
Där görs en bedömning utav läkare dock, och då klarar man sig undan det hela om man inte är "djupt nere i skiten".

Det hela går ju säkert att avstyra i dörren, ifall du öppnar när soc ringer på, och uppför dig väl och inte är drogad osv.
Citera
2006-06-28, 22:11
  #6
Medlem
Nemesis1s avatar
LVU är ganska lätt att få också... Ibland kan det räcka med att man skolkar lite, åker fast för butikssnatteri någon gång och pissar positivt (eller inte alls) då man torskat för röka... Är man tjej räcker det med "destruktivt beteende", typ sminka sig mörkt, ha en Marilyn Manson-planch i rummet och ha sex med ett par äldre killar...

Men det beror mycket på var man befinner sig... I en liten byhåla har socialen så lite för sig att de blir överentusiastiska så fort de får en chans att hitta ett "nytt hem" åt någon "ungdom med problem"... Dessutom vet bonnkärringarna på socalien på lantis-soc någonting om droger, därför är en knarkande ungdom en stor skandal... I större städer har socialen dock en massa saker att jobba med, vilket gör att bara de värsta problembarnen blir tvångsomhändertagna...
Citera
2006-06-28, 22:14
  #7
Medlem
iversen-s avatar
jo det stämmer väl säkert det du säger nemesis1. men det är väl både på gott och ont? har endel kompisar som verkligen hade behövt lvm, fast samhället eller vad man nu ska skylla på låter missbruket fortgå...sorligt
Citera
2006-06-28, 22:22
  #8
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iversen-
jo det stämmer väl säkert det du säger nemesis1. men det är väl både på gott och ont? har endel kompisar som verkligen hade behövt lvm, fast samhället eller vad man nu ska skylla på låter missbruket fortgå...sorligt
Tja, det beror väl på... Det känns ju inte särskilt trevligt att vårdas mot sin vilja heller... Och många som börjar med droger är ju från början ganska rebelliska, och lär nog därför inte lägga av med droger bara för att någon försöker tvinga dem...

Tror nog att de flesta som slutar knarka gör det av egen vilja, och vill man själv tända av för gott så är det ju bara att självmant uppsöka vård...
Citera
2006-06-28, 22:26
  #9
Medlem
iversen-s avatar
njae dom jag snackar om vill nog verkligen sluta fast dom har väl inte stake nog att verkligen ta steget och lägga in sig. och låter man det fortgå för långt så är nog loppet kört. ju längre man håller på ju svårare blir det nog att bryta beroendet/vanan...kom inte och säg något annat för jag vet att det stämmer...
Citera
2006-06-28, 22:31
  #10
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iversen-
njae dom jag snackar om vill nog verkligen sluta fast dom har väl inte stake nog att verkligen ta steget och lägga in sig.
Fast det vore kanske ändå bättre om du själv övertygade dem att de borde ta tag i sina liv och lägga in sig idag och inte "nån gång sen", istället för att myndigheterna tvingade dem...
Citera
2006-06-29, 08:52
  #11
Avstängd
Herr Papavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Fast det vore kanske ändå bättre om du själv övertygade dem att de borde ta tag i sina liv och lägga in sig idag och inte "nån gång sen", istället för att myndigheterna tvingade dem...

Nu är det inte rebelliska tonåringar Iversen pratar om direkt...för många är drogen så stark att viljan att lägga ner hamnar långt ner på stegen när suget sätter in.

Vill man verkligen lägga ner så är det betydligt enklare att göra det om man vill det, men tyvärr så är ett LVM något som många behöver för att inse att de har problem.
Citera
2006-06-29, 08:59
  #12
Avstängd
Catclaws avatar
Jag har efter alldeles för många års bruk/missbruk av diverse substanser fortfarande inte fattat vad som e så "rebellisk" med att ta droger??!
Bara för att päronen skyr det??!
Men kom igen! Starkare psyke än så har ni väl!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback