• 1
  • 2
2022-07-11, 11:01
Medlem
Hej!

Är en bit över 30, driver bolag och har satsat på det helhjärtat sen ett par år tillbaka. Genom hela corona jobbade jag i princip dyngets alla timmar.

Nu efter ett par år inser jag att: Jag är ju helt ensam (nästan)!

Har inget gäng, ingen att fira midsommar eller nyår med, ingen tjej, inget familje-häng eller liknande.

Spenderar all min lediga tid med att sitta hemma vid youtube och röka gräs. Detta har blivit starka vanor och orkar sällan vara social. Blir mer och mer isolerad.

Såhär vill jag dock inte ha det. Vill gärna ha ett rikt liv, fru, barn, vänner etc... Men hur börjar jag? Hur bygger man upp ett liv från scratch?

Någon som har förslag på praktiska steg för att bygga upp ett rikt och fint liv?
Citera
2022-07-11, 11:03
Medlem
Följer tråden. Vi sitter i nästan i samma båt Musse.
Citera
2022-07-11, 11:09
Medlem
Skriv en lista på saker du vill uppleva, stora som små. Typ ”ha katt, lära mig åka skidor, åka till Australien, lära mig skissa”. Gör därefter första steget som krävs för att närma dig en av sakerna. Bygg sedan på.

Fråga dig själv om det finns någon gammal polare att återuppta lite kontakt med och gör i så fall det.

Sätt dig i ett nytt sammanhang med möjlighet att träffa folk, typ en kurs.

Fråga folk du finner intressanta om de vill hitta på nåt en dag, typ paddel, fika, utflykt, konsert, stand-up.

Registrera dig på en dejtingapp och engagera dig lite lagom i det.

Viktigast av allt: sluta rök gräs. Av det blir du lat, oattraktiv, beroende etc.
Citera
2022-07-11, 11:24
Medlem
sebastian66s avatar
Satsa på asien in på en seriös datingapp hitta en bra kvinna. ta med dig arbetet gilla läget och softa i värmen gratis frihet. Allt är billigt asiater är enklare att satsa på en svensk kvinna vill knappt börja göra familj idag. Kompisar får du ganska snabbt när du är europe. I sverige tittar alla på dig som att du är skurk om du flyttar och börjar nytt liv. Alla undrar vad du har gjort varför flyttar du hit svensken dömer alltid massa.
Citera
2022-07-11, 11:29
Medlem
Hur ser dina ekonomiska förutsättningar ut?
Citera
2022-07-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ckld
Hur ser dina ekonomiska förutsättningar ut?

De är helt OK. Inget jättebra, dock en del besparingar etc. Blir nog mycket bättre framöver när företaget kommer igång ännu mer.
Citera
2022-07-11, 11:45
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Se ovan vad Luxurious skrev, fanns mycket bra där!

Men jag tänker att första steget ändå måste bli att du kommer ut bland folk.

Ett första steg är att ta hand om dig själv (om du inte redan gör det).
Gå till en bra frisör, massage, pedikyr, köp en fräsch after shave och kanske lite nya kläder.
Allt för att få upp självkänslan och självförtroendet och sporra dig själv så att du ska vilja gå ut.

Skaffa ett gymkort och börja träna ungefär vid samma tid ett par kvällar i veckan.
Skaffa även ett kort på en simhall.
På gymmet skapar man kontakter och rätt som det är så fikar man tillsammans med några efter träningen.

Har du fint och städat hemma så att du kan bjuda hem folk som du lär känna?

Jag älskar när människor vill förändra sitt liv och är beredda på att jobba för det också.
Eftersom du är driven och har företag så får du behandla dig själv som en produkt att investera i.
Gör en skriftlig handlingsplan med delmål och byt ut droger mot aktivitet.
Sök hjälp om du känner att du inte klarar av det själv.

Framtiden är din och när du har kommit en bit i din personliga utveckling och du är redo för att börja dejta så är buggkurs / danskurs ett utmärkt ställe där det är ett överskott av tjejer (som tycker om att röra på sig).

Skippa nätdejting då du redan har tillbringat alltför mycket tid hemma ensam med mobilen och datorn.

Matlagningskurs är också bra.
Kom på att det finns weekendresor för singlar med båt (Stockholm).

Önskar dig varmt lycka till och berätta gärna om hur det går!
Om du tänker börja träna finns det möjlighet att skapa en träningsjournal här
(FB) Träningsjournaler
Kanske kan det peppa dig att dela med dig och veta att det finns många som vill att det ska gå bra för dig!
Citera
2022-07-11, 11:46
Medlem
Har du intressen som kan koppla ihop dig med andra människor?

Annars är det väl det gamla vanliga - kör dejting-sidor/appar. Även om det är svårt att träffa någon seriös via dom kanalerna så kan du börja utveckla dina sociala förmågor och känna av marknaden lite.

Det handlar ju så klart också om vilken typ av förhållande och person du själv letar efter.
Citera
2022-07-11, 11:50
Medlem
Vitmambas avatar
Tvätta ansiktet och gå över till din granne och säg, det har hänt så mycket i mitt liv. Kan jag få komma in och prata.
Det finns nog någon ensam tant eller gubbe på din gata. Ett liv utanför hasch och Youtube är alltså inget större problem än vad du gör det till. Relax.
Citera
2022-07-11, 12:02
Medlem
TarmeBaisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Satsa på asien in på en seriös datingapp hitta en bra kvinna. ta med dig arbetet gilla läget och softa i värmen gratis frihet. Allt är billigt asiater är enklare att satsa på en svensk kvinna vill knappt börja göra familj idag. Kompisar får du ganska snabbt när du är europe. I sverige tittar alla på dig som att du är skurk om du flyttar och börjar nytt liv. Alla undrar vad du har gjort varför flyttar du hit svensken dömer alltid massa.

Låter som att du projicerar.
Inget fel med att skaffa thaifru, men TS behöver absolut inte flytta till Thailand för att skaffa vänner och fruga.
Citera
2022-07-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Se ovan vad Luxurious skrev, fanns mycket bra där!

Men jag tänker att första steget ändå måste bli att du kommer ut bland folk.

Ett första steg är att ta hand om dig själv (om du inte redan gör det).
Gå till en bra frisör, massage, pedikyr, köp en fräsch after shave och kanske lite nya kläder.
Allt för att få upp självkänslan och självförtroendet och sporra dig själv så att du ska vilja gå ut.

Skaffa ett gymkort och börja träna ungefär vid samma tid ett par kvällar i veckan.
Skaffa även ett kort på en simhall.
På gymmet skapar man kontakter och rätt som det är så fikar man tillsammans med några efter träningen.

Har du fint och städat hemma så att du kan bjuda hem folk som du lär känna?

Jag älskar när människor vill förändra sitt liv och är beredda på att jobba för det också.
Eftersom du är driven och har företag så får du behandla dig själv som en produkt att investera i.
Gör en skriftlig handlingsplan med delmål och byt ut droger mot aktivitet.
Sök hjälp om du känner att du inte klarar av det själv.

Framtiden är din och när du har kommit en bit i din personliga utveckling och du är redo för att börja dejta så är buggkurs / danskurs ett utmärkt ställe där det är ett överskott av tjejer (som tycker om att röra på sig).

Skippa nätdejting då du redan har tillbringat alltför mycket tid hemma ensam med mobilen och datorn.

Matlagningskurs är också bra.
Kom på att det finns weekendresor för singlar med båt (Stockholm).

Önskar dig varmt lycka till och berätta gärna om hur det går!
Om du tänker börja träna finns det möjlighet att skapa en träningsjournal här
(FB) Träningsjournaler
Kanske kan det peppa dig att dela med dig och veta att det finns många som vill att det ska gå bra för dig!

Tack för svaret! Blir peppad.

Håller med om att träffa folk (och tjejer) IRL är det viktigaste här, dra ner på mobil/dator och hemma-häng, samt dra ner på cannabis-konsumption.

Vill verkligen bygga ett fint liv.

Skissat på en plan, vad tror ni om detta? Ska gå på semester mitten av nästa vecka, ska fokusera på detta då.

Engångsgrej:
1. Boka tid hos frisör, samt köp en uppsättning nya "civil-kläder", köpa ny deo, underkläder etc.

2. Skriva en enkel uppnåbar visionboard på vad jag vill att livet ska innehålla.

Återkommande:
1. Två gånger i veckan, något gym / pass eller liknande
2. En gång i månaden bjuder jag hem några på middag

Några fler förslag på återkommande aktiviteter för att bygga det sociala? Matlagningskurser kanske kan vara något! Fler förslag?

Helgerna är mest problematiska. Vad skulle man kunna göra, återkommande, på helgerna (som inte är öl eller restauranger på kvällarna)?

/Musse
Citera
2022-07-11, 12:22
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
Låter som att du projicerar.
Inget fel med att skaffa thaifru, men TS behöver absolut inte flytta till Thailand för att skaffa vänner och fruga.
Tror du tänker fel nu liksom du vet det stämmer om svensken med. Sedan är det ett förslag inget ts kanske gillar då är det ju bara att gå vidare eller hur. Men förklaringen är ju enkel att hitta en seriös svensk kvinna är ärligt ganska svårt. Det tror jag nog alla till och med i sverige tycker och tänker. Passar man inte så tutar man och gillar läget och går vidare till nummer 2, Merparten vill ju i regel bara ha kk eller sexpartner med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in