Citat:
Ursprungligen postat av
MusseMontanus
Hej!
Är en bit över 30, driver bolag och har satsat på det helhjärtat sen ett par år tillbaka. Genom hela corona jobbade jag i princip dyngets alla timmar.
Nu efter ett par år inser jag att: Jag är ju helt ensam (nästan)!
Har inget gäng, ingen att fira midsommar eller nyår med, ingen tjej, inget familje-häng eller liknande.
Spenderar all min lediga tid med att sitta hemma vid youtube och röka gräs. Detta har blivit starka vanor och orkar sällan vara social. Blir mer och mer isolerad.
Såhär vill jag dock inte ha det. Vill gärna ha ett rikt liv, fru, barn, vänner etc... Men hur börjar jag? Hur bygger man upp ett liv från scratch?
Någon som har förslag på praktiska steg för att bygga upp ett rikt och fint liv?
Att satsa på en hobby som kan generera sociala kontakter skulle nog vara bra, t.ex. gruppass på gymmet då det är skapligt lätt att träffa folk den vägen. Jag träffar såväl regelbundet nya vänner den vägen som tjejer som önskar gå på dejt med mig (är dock inte singel längre så tackar nej till det sistnämnda). Skulle säga att det är en fördel att satsa på just gruppass då dessa lockar till sig aktiva personer som vill hitta på saker.
Annars kan du ju börja dejta via Tinder, kan dock vara vettigt att satsa en del på självutveckling (börja träna samt sluta med droger) innan du tar det steget.
Att börja spendera tid utanför hemmet kan också vara en bra idé, om du sitter hemma hela dagarna är det lätt att bli försoffad och man påverkas även psykiskt till den grad att man inte orkar träffa folk. Så gå ut och rör på dig, träffa folk via gym och sluta sitt hemma så lär du berika ditt sociala liv.