2022-07-11, 12:30
Medlem
Wonds avatar
Knasig idé kanske men: dra utomlands till t.ex Filippinerna, dejta runt och hitta en brud, flesta har familjer och du blir en del av familjen. Då allt löst.
Nå speciellt om du redan har sparningar, kan driva ditt bolag på distans eller flytta bolaget eller skapa nytt i annat land.

Annars är väl bara dejta i Sverige, hitta partner och skaffa egen familj m.m
Citera
2022-07-11, 12:34
Medlem
funktioners avatar
Plocka upp någon hobby eller lär dig ett instrument, kanske i nybörjargrupp till att börja med? Så kommer du träffa folk. En hobby att samlas kring brukar också vara ett lätt sätt att umgås och lära känna folk.
Citera
2022-07-11, 12:45
Medlem
Det finns bara två saker vi måste göra i livet; välja och dö. Det du ska göra så ofta du kan är att vara observant på dina val och ställa dig själv frågan: "Om jag väljer detta, för det mig närmare eller längre ifrån mitt mål?"

Om du väljer att inte sitta och kolla tuben en timme, utan tar en promenad på stan, för det dig närmare ditt mål. Kanske stöter du på någon? Kanske får du inspiration till något som i sin tur för dig närmare ditt mål? Om du startar Tinder eller annan dejtingapp istället för tuben, vart för det dig? Om du slänger iväg ett msg till en gammal eller ytligt bekant och frågar något, vart för det dig?

Gör aktiva val, små val, så kommer du att gå åt rätt håll.

Välj!
Citera
2022-07-11, 13:02
Medlem
Enblandandras avatar
Var en situation på vissa sätt lik din för ett par år sedan.

Håller med om mycket i tråden men inte om nätdejting, är ju trots allt ett av de bättre sätten att träffa andra singlar som är öppna för nya bekantskaper. Det kan vara hemskt jobbigt men för min del finns inga alternativ även om jag har en stor bekantskapskrets.

Helgerna är speciella såklart. Jag håller igång på veckorna och då är det lugnt att vara ensam hemma på helgkvällar. Man får hitta ett intresse och satsa på det, för min del blev det tennis och gemenskap med en träningsgrupp.

Lycka till med ditt nya liv och var stolt över det gamla! Över det du har åstadkommit med ditt företag, det du har offrat för det går att ta igen.
Citera
2022-07-11, 13:18
Medlem
Astralhopps avatar
En aktiv hobby som foto, film eller en aktiv Youtube-kanal - då kan du göra reklam samtidigt som du säkert kommer att möta din framtida fru. En stilig, personlig presentation på Tuben slår det mesta.
Lycka till!
Citera
2022-07-11, 13:20
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusseMontanus
Hej!

Är en bit över 30, driver bolag och har satsat på det helhjärtat sen ett par år tillbaka. Genom hela corona jobbade jag i princip dyngets alla timmar.

Nu efter ett par år inser jag att: Jag är ju helt ensam (nästan)!

Har inget gäng, ingen att fira midsommar eller nyår med, ingen tjej, inget familje-häng eller liknande.

Spenderar all min lediga tid med att sitta hemma vid youtube och röka gräs. Detta har blivit starka vanor och orkar sällan vara social. Blir mer och mer isolerad.

Såhär vill jag dock inte ha det. Vill gärna ha ett rikt liv, fru, barn, vänner etc... Men hur börjar jag? Hur bygger man upp ett liv från scratch?

Någon som har förslag på praktiska steg för att bygga upp ett rikt och fint liv?

Att satsa på en hobby som kan generera sociala kontakter skulle nog vara bra, t.ex. gruppass på gymmet då det är skapligt lätt att träffa folk den vägen. Jag träffar såväl regelbundet nya vänner den vägen som tjejer som önskar gå på dejt med mig (är dock inte singel längre så tackar nej till det sistnämnda). Skulle säga att det är en fördel att satsa på just gruppass då dessa lockar till sig aktiva personer som vill hitta på saker.

Annars kan du ju börja dejta via Tinder, kan dock vara vettigt att satsa en del på självutveckling (börja träna samt sluta med droger) innan du tar det steget.

Att börja spendera tid utanför hemmet kan också vara en bra idé, om du sitter hemma hela dagarna är det lätt att bli försoffad och man påverkas även psykiskt till den grad att man inte orkar träffa folk. Så gå ut och rör på dig, träffa folk via gym och sluta sitt hemma så lär du berika ditt sociala liv.
Citera
2022-07-11, 13:31
Medlem
Peyotedudes avatar
Yoga.

Välj inte första bästa bara för att du är desperat.
Citera
2022-07-11, 13:42
Medlem
Det första du ska göra är att sluta röka gräs
Citera
2022-07-11, 14:34
Medlem
Sluta rök direkt. Du blir bara trött och seg.
Uppdatera här i tråden så du har en ytterligare anledning till förändring. När det känns svårt att inte sitta vid youtube och röka, tänk att du kan skriva här vad du hittade på istället!
Massor av bra förslag innan i tråden. Jag lägger till lite tips på aktiviteter både vardag och helg:
- vernissage (finns både i mindre och större städer, gratis glas alkohol och folk att prata med finns på plats)
- skejta. Bara köpa skateboard och dra till ett ställe
- börja klättra! Himla enkelt att lätt få kontakt med personer
- crossfit är ju som en sekt, så enkelt att hitta umgänge där
- dreja (extra bra ställe att hitta tjejer på)
- kampsport är lätt att få kontakt (höhö) med folk också. Hitta en mindre klubb
- bli stammis på något café där personalen verkar trevliga
- målarkurs, skrivkurs, ölbryggarkurs, osv osv finns mängder

Har du trevliga grannar? Oftast räcker det att bara ändra inställning så dyker kontakterna upp.

Ta upp en gammal kontakt? Någon du känt som du undrar varför ni inte längre hörs.

När du har eget företag kanske du kan använda det för att få professionella kontakter som blir privata. Typ gå på bokföringskväll med andra egenföretagare, kolla vad för aktiviteter det finns i din bransch.
Citera
2022-07-11, 14:38
Medlem
galts avatar
Hobbys som folk säger.

Har du personliga kundkontakter hyffsat lokalt via ditt företag?
Oavsett är mitt tips golf, lätt att träffa nytt folk och perfekt för att umgås med golfen som ram. Man behöver inte bli bästa vän med alla heller utan kan vara skönt att ha lite ytliga sociala kontakter med.

Det är nog lätt att träffa folk att börja spela med i en grönt kort-kurs, annars är det bara att boka in sig i en 1-3boll och fråga om det är OK att hänga på (vilket det alltid ska vara, men trevligt att fråga). Är det trevliga människor finns det alltid någon som spelar mer än de andra och då har du en bra in
Citera
2022-07-11, 15:03
Medlem
Du fixar alla de där grejorna, fru barn husdjur etc och sedan slår det dig att den bästa tiden i ditt liv var när du kunde röka en jolle o kolla youtube ifred.
Citera
2022-07-11, 15:06
Medlem
Samma fast lite tvärtom.

Har flera bekanta som jag kan umgås med, men har verkligen inget intresse. Har en sambo men det är väl det, familjen brukar jag sällan träffa.
Sitter oftast och röker gräs hemma och kollar YouTube jag med, har vänner men karriären är meningslös och ska vid 28 års ålder börja studera nu i 3 år.

Vi kan hänga TS, lär mig om företagsamhet och disciplin så bjuckar jag på gräset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in