2022-07-10, 10:38
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Änglamark är väl samma som Eldorado, ICA Basic osv fast deras namn?

Aa dock så håller änglamark produkterna väldigt hög kvalite jämfört med dom andra, testa gå o handla lite sånt så får du se!
Citera
2022-07-10, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Aa dock så håller änglamark produkterna väldigt hög kvalite jämfört med dom andra, testa gå o handla lite sånt så får du se!
Nu måste jag kolla upp det här,men jag har fått för mig att de köper ifrån samma ställe, men sätter egen förpackning på,om du förstår hur jag menar?

Ett exempel är ifrån kosttillskottsbranshen där det finns väldigt många märken,men allt proteinpulver kommer ifrån samma "gryta".

Så Änglamarks osten är samma ost som Eldorado.
Men nu ju mer jag tänker på det så finns det säkert ett stort utbud av de de väljer att köpa in och sätta sitt märke på..
Jag återkommer
Citera
2022-07-10, 10:46
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Nu måste jag kolla upp det här,men jag har fått för mig att de köper ifrån samma ställe, men sätter egen förpackning på,om du förstår hur jag menar?

Ett exempel är ifrån kosttillskottsbranshen där det finns väldigt många märken,men allt proteinpulver kommer ifrån samma "gryta".

Men nu ju mer jag tänker på det så finns det säkert ett stort utbud av de de väljer att köpa in och sätta sitt märke på..
Jag återkommer

Kanske bara jag som blivit lurad isåfall, änglamark marknadsförs ju som en högklassig produkt till skillnad från Eldorado tillexempel
Citera
2022-07-10, 10:52
Medlem
Citat:
Kanske bara jag som blivit lurad isåfall, änglamark marknadsförs ju som en högklassig produkt till skillnad från Eldorado tillexempel
Nej jag har nog fel, hittade en banan tråd här, men inte den jag letade efter
(FB) Vem tillverkar butikernas egna varumärken?
Citera
2022-07-10, 11:02
Medlem
Citat:

Jag återkommer

Du kan se på anläggningskoden var osten är tillverkad. Gäller för alla mejeriprodukter och i hela EU.

https://www.livsmedelsverket.se/fore...mjolkprodukter
Citera
2022-07-10, 11:15
Bannlyst
Personally I love the Billingeost and their gamle ole is ok.
But I agree that theres a general lack of taste... I'm guessing its the stainless steel sanitized environment that they're made in... just like American or Australian wine… its sterile...

Citat:

I'm not sure about the milk but I know that the cheese, whenever it's the finish Milbona, Eldorado or Coop/Änglamark, are all made and packaged by Swedish Arla. I'm not sure but I think that the hushållsost is entirely made and stored in Denmark and then shipped off only to be sliced and packaged in Sweden.
Citera
2022-07-10, 11:26
Medlem
Citat:

Änglamark är Coops ekologiska märke, inte lågpris. Deras lågpris heter Coop Extra.
Citera
2022-07-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandardGrey
Gå till en ordentlig ostbutik och provsmaka.

Är helt med dig. Jag bor i göteborg och handlar min ost i stora saluhallen hos ost-anders. Det var en slump att jag upptäckte den butiken. Jag gick förbi och han frågade om jag ville provsmaka och sen var jag fast. Tidigare åt jag alltid arlas ost. Men idag skulle jag aldrig sluta äta de ostar jag fastnat för.
Citera
2022-07-10, 12:13
Medlem
R5As avatar
Varför köper man ens svenska ostar?
Köper numera bara italienskt. Alltid hälsosammare och godare. Jag väljer aktivt Valio dessutom för att jag inte vill stötta svenska företag som Arla.
Citera
2022-07-10, 12:15
Medlem
R5As avatar
Citat:

Jag återkommer

Nej allt kommer inte från samma producent.
Samt även om de gör de så kan man som företag bestämma vilken kvalitetsgrad man vill att ens produkt produceras med.
När de gäller proteinpulver finns det många producenter i världen med.
Citera
2022-07-10, 12:52
Medlem
Kluffs avatar
När det gäller "vanliga" svensson-sorter har jag konverterat helt till Allerums ostar. Deras 12-månaders lagrade herrgårdsost (28%) är grym, särskilt till pizza.
Citera
2022-07-10, 12:59
Medlem
JustZlatans avatar
Skulle aldrig få för mig att betala för en Arla-ost. Man köper italienska ostar eller köper ost från en svensk bondgård där man kan välja rasen på kon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in