2024-01-18, 21:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majk1337
Helt otroligt att det är så dåligt skyddsnät i Sverige. En hel by, alla bekanta (både han och hennes), bådas familjer, alla från deras jobb SAMT polisen visste vad som pågick ÄNDÅ fortgick det tills hon tillslut blev mördad.

Klart att hon stannar, han hade greppet om henne. Hon var rädd, hade inte råd, verkar enligt någon närstående ha dåligt självkänsla. Men vi måste ha bättre skydd för kvinnor som blir utsatta. Det är inte första kvinnan och lär inte vara den sista som ej vill delta och istället skyddar sin förövare.

Så skönt att straffet iaf ger någon sorts rättvisa, även om livet i behåll hade kunna varit möjligt OM om fanns. Vila i frid.

Sådär är det i mes-sverige. Samma visa i Skellefteå med Luna, som blev mycket allvarligt skadad för resten av livet, efter en känd sadists framfart, som ingen gjort något åt. Samma visa också i Göteborg nyligen med ett sadistiskt barn som gav sig på andra barn under ett och ett halvt års tid med några allvarliga incidenter, men där kom till sist en mamma som i brist på åtgärder ställde till så mycket liv att förskolan stängdes pga "farliga föräldrar" och sedan försökte media skylla på föräldrarna för att därefter släta över för att sedan lägga locket på helt. Sverige är världens mesigaste land, de kriminellas förlovade land, som någon uttryckte det hela.

I detta fallet blev det Jeanettes död. Alla visste, ingen gjorde nåt. Mikeal fick hålla på, och han höll på tills han gick över gränsen helt. Och sedan slapp han nästan undan ansvar för mordet också. Helt makalöst vilket skitland Sverige är när det kommer till att hålla kriminella element kort och värna om medborgarna och dess säkerhet.
Citera
2024-01-20, 11:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det går att argumentera att HR:s dom är korrekt fram till HD ändrar/klargör praxis. Ingen av domarna från TR och HR är ur juridisk synvinkel fel. Sen är det HD i slutändan som bestämmer vad som är rätt.

Om vi backar klockan så känns hovrättens dom mer rimlig/korrekt eftersom rättsläkaren uttalade att dödsorsaken var svårbedömd, dvs det kunde inte uteslutas att kvinnan avled av läkemedelsförgiftning?

Citat:
Men även om HRs dom var korrekt så är det bra att den ändras till att inte vara korrekt. Med ändringen av praxis i HD så överensstämmer juridiken numera mer med vad de flesta medborgare tycker är rätt och fel. I detta fall är det bra.

Fast nu verkar det lilla fåtal skribenter i tråden (en högljudd pöbel) som anser att TR:s och HD:s domar är bra ha varit partiska redan från första början. Dessa skribenter är med stor sannolikhet förblindade av ett manshat (de hatar dessutom yttrandefrihet) och är totalt oförmögna att se fallet i ett större perspektiv. M har tex lämnat uppgifter om hur han upplevde relationen med J. Detta verkar helt bortses från när fallet diskuteras.

Citat:
Det är bra för samhället och potentiella flickvänner att GM befinner sig i fängelse under lång tid. Antag att J hade överlevt. Så är GM en person, som skulle passa att dömas, om det fanns kvar, till det gamla straffet Internering..

Men nu vet väl ingen med säkerhet om kvinnan hade överlevt misshandeln, inte heller vet väl någon om hon hade överlevt det höga intaget av fluotexin? Du har kanske några tankar kring detta?

Citat:
Det finns en typ av män som skulle förbjudas ha flickvänner för att de är inte kapabla att ha en flickvän/fru. Om GM någon gång friges borde det beslutas i vilkoren för VF att han inte har skaffar sig en flickvän.

Vad är det för rappakalja? Varför bara män? Men vad gäller M i det aktuella fallet så lär han nog få beundrarpost på anstalten från kvinnor som inte tänker längre än näsan räcker. Det är känt sen lång tid tillbaka att våldsamma män i uppmärksammade brottsfall får mycket uppmärksamhet från kvinnor. Har du någon tanke kring detta? Vill du förbjuda kvinnor att inleda relationer med fångar? Vill du förbjuda kvinnor att ta kontakt med M?
Citera
2024-01-20, 11:59
Avslutad
Tips om att nyhetsmorgon talar om mäns våld mot kvinnor med anledning av Jeanettes öde.
Värt att se
Citera
2024-01-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om vi backar klockan så känns hovrättens dom mer rimlig/korrekt eftersom rättsläkaren uttalade att dödsorsaken var svårbedömd, dvs det kunde inte uteslutas att kvinnan avled av läkemedelsförgiftning?

Fast nu verkar det lilla fåtal skribenter i tråden (en högljudd pöbel) som anser att TR:s och HD:s domar är bra ha varit partiska redan från första början. Dessa skribenter är med stor sannolikhet förblindade av ett manshat (de hatar dessutom yttrandefrihet) och är totalt oförmögna att se fallet i ett större perspektiv. M har tex lämnat uppgifter om hur han upplevde relationen med J. Detta verkar helt bortses från när fallet diskuteras.

Men nu vet väl ingen med säkerhet om kvinnan hade överlevt misshandeln, inte heller vet väl någon om hon hade överlevt det höga intaget av fluotexin? Du har kanske några tankar kring detta?

Vad är det för rappakalja? Varför bara män? Men vad gäller M i det aktuella fallet så lär han nog få beundrarpost på anstalten från kvinnor som inte tänker längre än näsan räcker. Det är känt sen lång tid tillbaka att våldsamma män i uppmärksammade brottsfall får mycket uppmärksamhet från kvinnor. Har du någon tanke kring detta? Vill du förbjuda kvinnor att inleda relationer med fångar? Vill du förbjuda kvinnor att ta kontakt med M?

Nja kvinnor som börjar träffa vissa män (Intagna) ska åtminstone informeras vilken skithög till man de träffar. Det gäller också utländska kvinnor som söker visum för träffa vissa typer av män. Ja vissa typer av kvinnor ska förbjudas fortsätta sin relation med sin partner som misshandlar. Det borde vara besöksförbud för båda parter i vissa fall. Jag har sett staten lägga ut pengar på kvinnor för att de skyddas och sen saboteras av kvinnorna själva. De borde också få besöksförbud.

Hd har tolkningsföreträde och de säger att det spelar ingen roll i detta fall.
Citera
2024-01-20, 13:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nja kvinnor som börjar träffa vissa män (Intagna) ska åtminstone informeras vilken skithög till man de träffar .

Löjligt och motsägelsefullt resonemang! Det finns alldeles för många kvinnor som aktivt söker interner och fängelsekunder och de triggas av detta, vi kan nog vara rätt säkra på att M får brev från kvinnor som vill träffa och umgås med honom trots hans misshandel av exet. De anser väl att det är spännande med män som M. Det aktuella fallet har dessutom fått stor uppmärksamhet, detta lär nog öka antalet beundrarinnor.
Citera
2024-01-20, 13:30
Medlem
Citat:
Löjligt och motsägelsefullt resonemang! Det finns alldeles för många kvinnor som aktivt söker interner och fängelsekunder och de triggas av detta, vi kan nog vara rätt säkra på att M får brev från kvinnor som vill träffa och umgås med honom trots hans misshandel av exet. De anser väl att det är spännande med män som M. Det aktuella fallet har dessutom fått stor uppmärksamhet, detta lär nog öka antalet beundrarinnor.

Ja och dessa kvinnor vet inte sitt eget bästa. Jag skiter i att de tycker det är spännande.
Citera
2024-01-20, 16:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tips om att nyhetsmorgon talar om mäns våld mot kvinnor med anledning av J:s öde.
Värt att se

Tack för ditt engagemang! Samtidigt kan vi komma ihåg att hela den där debatten blir missriktad om vi inte håller i minnet att kvinnor använder också våld i nära relationer.

"I verkligheten drabbas män i lika stor utsträckning som kvinnor för våld i hemmet av en partner. Kvinnor slår sina män. Kvinnor slår sina kvinnliga partners.

Finns det lika många offer som är män finns det lika många förövare som är kvinnor. Enligt rapporten ”Brott i nära relationer – en nationell kartläggning” från Brottsförebyggande rådet är andelen män som utsatts för fysisk eller psykisk misshandel av en partner i princip samma andel som kvinnor"

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/dnojLz/weidmo-uvell-lika-manga-man-blir-slagna-av-kvinnor-loof

Du vet lika väl som alla andra som läst FUP och domen från TR tex vad M har uppgett om relationen, enligt M så gick det sönder saker i hemmet och det uppstod bråk från tid till annan. Tror du att M har ljugit om allt detta? Om svaret är ja så borde du kanske vidareutveckla dina tankegångar? Kan män som M tex tala sanning ibland? Svara gärna på frågorna.

Jag vill även påpeka att det är ingen som försvarar M:s misshandel av henne, han dömdes redan i hovrätten för synnerligen grov misshandel och ingen har haft något att invända mot detta. Våld i nära relationer ska bestraffas hårt. Men någon gång borde väl du ta och tänka till lite om den där förutsägbara schablonbilden av våldsamma relationer verkligen stämmer?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-01-20 kl. 16:33. Anledning: Tillägg
Citera
2024-01-20, 16:57
Medlem
Citat:
Tack för ditt engagemang! Samtidigt kan vi komma ihåg att hela den där debatten blir missriktad om vi inte håller i minnet att kvinnor använder också våld i nära relationer.

"I verkligheten drabbas män i lika stor utsträckning som kvinnor för våld i hemmet av en partner. Kvinnor slår sina män. Kvinnor slår sina kvinnliga partners.

Finns det lika många offer som är män finns det lika många förövare som är kvinnor. Enligt rapporten ”Brott i nära relationer – en nationell kartläggning” från Brottsförebyggande rådet är andelen män som utsatts för fysisk eller psykisk misshandel av en partner i princip samma andel som kvinnor"

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/dnojLz/weidmo-uvell-lika-manga-man-blir-slagna-av-kvinnor-loof

Du vet lika väl som alla andra som läst FUP och domen från TR tex vad M har uppgett om relationen, enligt M så gick det sönder saker i hemmet och det uppstod bråk från tid till annan. Tror du att M har ljugit om allt detta? Om svaret är ja så borde du kanske vidareutveckla dina tankegångar? Kan män som M tex tala sanning ibland? Svara gärna på frågorna.

Jag vill även påpeka att det är ingen som försvarar M:s misshandel av henne, han dömdes redan i hovrätten för synnerligen grov misshandel och ingen har haft något att invända mot detta. Våld i nära relationer ska bestraffas hårt. Men någon gång borde väl du ta och tänka till lite om den där förutsägbara schablonbilden av våldsamma relationer verkligen stämmer?

Det var då ett evigt tjat från dig.
Vi var nog många som förstod att du inte skulle acceptera Högsta domstolens dom.
Du skriver som om många skulle ha samma ståndpunkt som dig men i den här tråden står du ensam med din åsikt.
Nu har Högsta instans sagt sitt.
Micke sitter där han sitter.

I precis just den här tråden ,i just det här fallet så finns tyvärr bara en överlevande som kan berätta precis vad som helst. Jeanette är död och kan inte varken bekräfta eller dementera hans ord.
Dock är det ju väldigt välkänt att alla som står åtalade försöker skjuta skuld samt förminska sin egen skuld för att rädda sitt eget skinn.

Om kvinnor väljer att skriva till honom är det deras problem. Jag kan dock tycka att det är vansinnigt.

Du försöker alltid skylla på en kvinna i dom trådar du skriver. Enda trådar du engagerar sig i dessutom.
Du måste verkligen hata kvinnor.
Humorn är när du skriver att man ska se objektivt på ett fall... 🤣.

Du får finna dig i att Micke är dömd.
Han är dömd till livstid för mord på Jeanette.
Det är klart nu.
Citera
2024-01-20, 17:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Det var då ett evigt tjat från dig .

Tack detsamma men det här är fortfarande ett forum för yttrandefrihet. Jag har mina åsikter och du dina. Du borde kanske lära dig att lyssna mer på andra människor som har mer erfarenhet?

Citat:
Vi var nog många som förstod att du inte skulle acceptera Högsta domstolens dom. .

Tala för dig själv, om det finns skribenter som istället anser att hovrättens dom var mer rimlig och korrekt så får du faktiskt acceptera det. Du kan nämligen inte tvinga andra människor att tänka som du gör.

Citat:
Nu har Högsta instans sagt sitt.
M sitter där han sitter.

M satt redan där i och med hovrättens dom, 7 års fängelse var en passande straffpåföljd utifrån omständigheterna.

Citat:
I precis just den här tråden ,i just det här fallet så finns tyvärr bara en överlevande som kan berätta precis vad som helst. J är död och kan inte varken bekräfta eller dementera hans ord.
Dock är det ju väldigt välkänt att alla som står åtalade försöker skjuta skuld samt förminska sin egen skuld för att rädda sitt eget skinn.

Alla människor har rätt att berätta sin version och så även M. Du har en oerhört märklig inställning till män märker man. Är det kanske bara kvinnor som talar sanning? Det finns väl ingenting som pekar på att M har överdrivet när han har berättat eller ljugit om hur relationen såg ut?

Citat:
Om kvinnor väljer att skriva till honom är det deras problem. Jag kan dock tycka att det är vansinnigt .

Du anser alltså att de kvinnor som söker kontakt med fängelsekunder som M tex inte är vid sunda vätskor? Du anser kanske att det borde vara förbjudet och straffbelagt att skriva till interner som M?

Citat:
Du måste verkligen hata kvinnor .

Hatar du män? Du är inte det minsta saklig när du debatterar. Släpp M nu, vi vet alla vad du har för åsikter om det aktuella fallet.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2024-01-20 kl. 17:31. Anledning: Tillägg
Citera
2024-01-20, 17:56
Medlem
Citat:
Tack detsamma men det här är fortfarande ett forum för yttrandefrihet. Jag har mina åsikter och du dina. Du borde kanske lära dig att lyssna mer på andra människor som har mer erfarenhet?

Precis, det är ett forum för allas åsikt.
Men i många trådar så tjatar du sönder tråden om samma skit.
Kom med nya vinklar på fallen.
Mer intressant än en trasig skiva.
Hahaha vad säger att du skulle vara den med mer erfarenhet? Av det jag läst som du skrivit så. Nja...

Tala för dig själv, om det finns skribenter som istället anser att hovrättens dom var mer rimlig och korrekt så får du faktiskt acceptera det. Du kan nämligen inte tvinga andra människor att tänka som du gör.

Vilka menar du?
Inte sett någon annan än dig i aktuell tråd som har den åsikten.
Och återigen... Precis! Och du kan inte tvinga andra att tänka som dig.

M satt redan där i och med hovrättens dom, 7 års fängelse var en passande straffpåföljd utifrån omständigheterna.

Det är din åsikt att den domen var mer passande.
Tydligen var det inte HD's åsikt.

Alla människor har rätt att berätta sin version och så även M. Du har en oerhört märklig inställning till män märker man. Är det kanske bara kvinnor som talar sanning? Det finns väl ingenting som pekar på att M har överdrivet när han har berättat eller ljugit om hur relationen såg ut?

Ja dom som inte blir mördade kan ju föra sin talan. Dom dödade har svårt för det.
Tur det fanns vittnen och dokumentation av tidigare misshandlar.
Min inställning till män är ganska sund faktiskt. Däremot är jag inte så förtjust i brottslingar, oavsett vilket kön dom råkar ha.
Du har försökt förr att göra det till en man/kvinna grej men sorry, jag är fortfarande obrydd i kön.
Du däremot visar gång på gång i dina ord vart du står.
Kan faktiskt tycka lite synd om dig som har så dåliga erfarenheter av kvinnor som gör att du hatar så mycket.
Finns schyssta tjejer där ute. Men oftast så stämmer ordspråket: som man behandlar andra blir man själv behandlad...

Du anser alltså att de kvinnor som söker kontakt med fängelsekunder som M tex inte är vid sunda vätskor? Du anser kanske att det borde vara förbjudet och straffbelagt att skriva till interner som M?

Jag anser att söker man kontakt med en person som är dömd för mord så ska man nog överväga sina beslut.
Kände du inte personen tidigare så ser inte jag någon anledning att helt plötsligt vilja ha kontakt.
Men det är jag det. Är upp till var och en Vilka val man gör.

Hatar du män? Du är inte det minsta saklig när du debatterar. Släpp M nu, vi vet alla vad du har för åsikter om det aktuella fallet.

Haha nä jag hatar inte män.
Däremot har jag extremt svårt för mördare och misshandlare.
Du är nog den sista som ska diskutera "saklig".
Det är fler som påpekat det men jag upprepar: Du är en kvinnohatare som föraktar kvinnor och anser att kvinnor är djävulens påfund.
Så du vrider och vänder på allt för att få det till en kvinnas fel.

Nä men.... säger du vad jag ska göra?
Nä du, jag släpper intressanta trådar när jag vill det själv
Citera
2024-01-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PluttensBodega2017
Är han anmäld för det?
Ja. Flera gånger.
Senast redigerad av Rolaann 2024-01-22 kl. 00:13.
Citera
2024-01-22, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PluttensBodega2017
Fins det belägg för det? Läst fup:en och där verkade han ta avstånd ifrån att ""slå kvinnor" och hade slängt ut ME vid ett sådant tillfälle. Även brutit kontakten..
Slängt ut ME, ja. Brutit kontakten, ja en period. Tagit avstånd ifrån att slå kvinnor, nja. Nej. Inte när det gäller honom själv. Han gillade inte att ME slog Jeanette däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in