Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-28, 18:53
  #1
Medlem
lukaszs avatar
Tjenixen.

Ska till USA om en månad. Nu till min frågeställning.
Jag har varit i USA en gång innan, och fick då en stämpel i passet, däremot stämplades det inte när jag lämnade landet, vet inte ens om man ska få en stämpel eller inte. Det är samma pass jag har även denna gång, nu undrar jag om någon vet om det kan bli lite onödiga frågor och jobbig fördröjning i tullen om varför jag saknar eventuell utresestämpel i passet, med tanke på deras anti-terror kalabalik nuförtiden. Min första resa gjordes innan WTC-attacken så antar att de är mkt nogrannare och hårdare med reglement nuförtiden?

Någon som har kunskap eller spekuleringar om detta? Tack
Citera
2006-06-29, 01:21
  #2
Medlem
spoons avatar
Du får bara ett inrese stämpel.
Den gröna lappen som du lämnade i USA när du reste hem förra gången var dit "utrese stämpel".

Ha en trevlig resa!

ps. välkommen in i skaran som är registrerade med fingeravtrck o bild i register
Citera
2006-06-30, 01:58
  #3
Medlem
TTls avatar
Jag ska besöka USA om några dagar. Så de tar fingeravtryck och foto vid inresandet? Creepy.
Citera
2006-06-30, 02:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTl
Jag ska besöka USA om några dagar. Så de tar fingeravtryck och foto vid inresandet? Creepy.


Dem tar en bild på ditt öga samt fingeravtryck. Tog säkert en halvtimme att komma ut ur flygplatsen
Helt sjukt. Två jättenegrer hade rotade igenom min laptopväska, rev ut allting, öppnade locket på datorn mm.


Edit: Eller var det en bild på ansiktet? Kommer inte ihåg
Citera
2006-06-30, 21:50
  #5
Medlem
For mig va det jattelugnt i tullen.
Jag va orolig att mitt pass skulle vara for slitet men det va inga problem.

Hoppas att hemresan gar bra ocksa.
Citera
2006-07-01, 00:06
  #6
Medlem
lukaszs avatar
Tack för svaren, ska inte vara några problem, kanske att de vill syna mitt foto lite extra eftersom jag är 18 på det och 26 nu, ser väl inte ut så längre Men vinrött pass ska ju duga så de får acceptera det, jänkarna.
Citera
2006-07-01, 11:34
  #7
Medlem
jan_bechers avatar
Det är foto på HELA ansiktet, och de tar fingeravtryck från pekfingrarna på BÅDA händerna. Även jag råkade ut för en bomb/drog koll med tillhörande genomsökning med diverse signalvätskor av mina kläder och min dator.
Citera
2006-07-01, 12:47
  #8
Medlem
jag blev också "special security" på vägen hem från USA, dvs. att de helkroppsvisiterade mig i varje förbaskad kontroll vart än jag kom. Det var ganska pissigt.
Citera
2006-07-01, 14:12
  #9
Medlem
Not_mes avatar
Haha, det är väl kul att fastna i såna kontroller?? Slumpvalda kontroller my ass, mina kompisar som flög med inrikesflyg i USA och använde sina pass som ID blev alltid kollade, medan jag som hade amerikanskt körkort som leg gick igenom utan problem.
Citera
2006-07-08, 16:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Haha, det är väl kul att fastna i såna kontroller?? Slumpvalda kontroller my ass, mina kompisar som flög med inrikesflyg i USA och använde sina pass som ID blev alltid kollade, medan jag som hade amerikanskt körkort som leg gick igenom utan problem.


Första gången när man blir tagen in i ett enskilt rum, det kommer en polis och tar på sig plasthandskar är man fan inte så tuff måste jag erkänna.
Citera
2006-07-08, 17:40
  #11
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlo
Första gången när man blir tagen in i ett enskilt rum, det kommer en polis och tar på sig plasthandskar är man fan inte så tuff måste jag erkänna.
wtf! kör han upp dem i röven? fan tror de att man har nån bomb där eller bara för att man är furiner
Citera
2006-07-08, 21:58
  #12
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
wtf! kör han upp dem i röven? fan tror de att man har nån bomb där eller bara för att man är furiner


Helt rätt. Är du utlänning är du misstänkt. Likaså om du har enkelbiljett. Tydligen ska det stå på biljetten(!!!) om du är utvald för extra service. SSSS står det.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f342868

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback