2022-07-09, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det va skumt.
Pröva den här då
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Norw...%20to%20Norway
Tack men jag har redan läst den. Mitt nästa steg är att läsa på norska säkerhetstjänsters (negerblatteälskarmyndigheters) hemsidor, ladda ned rapporter och ta del av hur de jobbar mot finansiering av terrorism, men får göra det senare. Min hypotes är att de jobbar precis som amerikanska-, brittiska-, franska-, tyska- och svenska negerblatteälskar-säkerhetstjänster dvs huvudsakliga fokusområden innebär att avlyssna, övervaka, kartlägga och trakassera högerextremister (regimkritiker mot negerblatteinvandring).

Jag trodde Norge var så kallat "based"/"baserade" och ett potentiellt framtidsland, men uppenbarligen var negerblattechocken så kraftig att jag börjar nästan hata dem, fyfan.
Citera
2022-07-09, 18:26
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygerIGolfR
Återigen en patetisk dumsvenne som skriver att de inte är så många, som sagt, du är precis som de andra i tråden en skitsnackande bajssvenne. Åk till Oslo först, snacka sen.

Jag har bott i Norge i 10 år, i Oslo-området i 7 av dem.
Citera
2022-07-09, 22:01
Medlem
Citat:
Har du hört någon anledning till varför Norge tagit emot så en sån väldans hög andel pakistansk befolkning? Jag är ute efter dokumentation, fakta, logik men det är svårt att hitta. Har även bytt vpn till norge och använt norska googla samt norska sökord men det tycks vara omöjligt.

Ja det skulle förklara en hel del, men varför just övre medelklasspakistanier och inte talanger från silicon valley?

På vilket sätt är dina efterblivna göteborgsobservationer relevanta?

På vilket sätt är dina efterblivna tindermatches relevanta fär tråden?

No shit, det var en gigantisk översvämning av indier i Oslo när jag var där, men jag är ute efter faktisk dokumentation, underlag eller vad som helst varför norrmännen tillåter det här? Är det Joe Bidens mutor som ligger bakom?
Fast vad har det med Norge att göra? Kan du inte bidra så kommentera inte. Jag vill att du länkar i tråden till norska förklaringsmodeller varför de gör såhär.
Nix, vet inte varför. Ett uttryck i Oslo på 90-talet var "det är packis på Grönland"
Citera
2022-07-10, 02:10
Medlem
Citat:
Du har inte varit i Oslo eller hur, så varför skriver du att jag överdriver i min trådstart?

Länge sedan, så det är möjligt att du har rätt. Man ser trenden tydligt i Stockholm.

Finns det några konstruktiva lösningar för att inte hela Norge ska gå Oslos öde till mötes, utöver att rösta på "Alternativ för Norge" eller hoppas på en ny Breivik? Språk är ju en enormt viktig identitetsmarkör, ffa i ett modernt informationssamhälle. Kan det vara värt att uppmuntra baggar att börja tala nynorsk och överlåta den gamla "Kristiania-danskan" åt blattebefolkninghen? Eller bör vi satsa på att skapa ett gemensamt fornnordiskt språk? Som kuriosa kan nämnas att Norges största idrottsprofil talar nynorsk som modersmål. https://www.youtube.com/watch?v=oYJWkDFzEXA
Citera
2022-07-11, 01:38
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Kan det vara värt att uppmuntra baggar att börja tala nynorsk och överlåta den gamla "Kristiania-danskan" åt blattebefolkninghen? Eller bör vi satsa på att skapa ett gemensamt fornnordiskt språk? Som kuriosa kan nämnas att Norges största idrottsprofil talar nynorsk som modersmål. https://www.youtube.com/watch?v=oYJWkDFzEXA

1. Haaland talar inte nynorsk, Norge/norska är mer komplicerad än så. Vi har ju mellan 40 och 100 dialekter minst, hahaha (nynorsk är dessutom ett "konstruerad" språk från flera olika dialekter). Han talar Rogalands (Stavanger) dialekt.

2. Mera ett svar till trådstartaren; i typ 92-98% av fallen är det pakistanier det handlar om, inte indier (även om dom också finns, men i mera begränsat antal). Vi har haft pakistanisk invandring länge, dom allra första kom så tidigt som i slutet av 60-talet, men det blev flera i sista halvan av 70- och första halvan av 80-talet.
Citera
2022-07-11, 01:53
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelDoffe
Det är inte indier utan i huvudsak pakistanier och till viss del lankeser. De kom både till Norge och Danmark under 1980-90 talet. Dock inte till Sverige.
Det är märkligt hur detta kan komma sig. Är det planerat av någon, hur fördelningen skall vara, eller?

Jag vet inte 100% med lankesarne men pakis kom huvudsakligen via Tyskland/Hamburg, iaf dom flesta och dom tidigaste. Lankesarne kom väl iom "utmaningarna" (lol) mellan tamilerna och singaleser/sinhaleser.
Citera
2022-07-11, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
1. Haaland talar inte nynorsk, Norge/norska är mer komplicerad än så. Vi har ju mellan 40 och 100 dialekter minst, hahaha (nynorsk är dessutom ett "konstruerad" språk från flera olika dialekter). Han talar Rogalands (Stavanger) dialekt.

Eg, utalas "ägg", är nynorsk. Att nynorsk är "konstruerat" (dvs har en egen ortografi) ser jag inte som någon nackdel. Tvärtom tror jag att exempelvis Skåne i princip hade varit rasrent idag om skåningar hade fått utveckla något eget språk på 1800-talet. Jag tror att lingvistisk splittring är nyckeln till lokaldemokrati, och jag tror att lokaldemokrati - inte punschpatriotism - är det enda som kan bjuda Davos-gänget motstånd.
Citera
2022-07-11, 07:25
Medlem
Norska barn är minoritet i Oslo om några år har jag läst. Redan i många delar är dom minoritet. Finns statistik på det
Citera
2022-07-11, 07:28
Medlem
Enligt ssb är etniska norrmän födda i Norge 75% av befolkningen. Tänk då hur många barn det är som har utländsk bakgrund? Minst 30% skulle jag säga. Varav i storstäderna 40-50.
Senast redigerad av Ezity 2022-07-11 kl. 07:36.
Citera
2022-07-11, 07:35
Medlem
Det stämmer ej. Snarare du som stött på några i tätt följd och därefter har du fått på dig indier glasögonen och gått omkring manisk och letat indier ÖVERALLT, på din semester..i norge?
Citera
2022-07-11, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Pakkisarna reser till oslo för att studera.
Det är inte hashesh nuppiguppi från nåt slumområde utan det är utbildade indier i oslo.

Många startar egna företag osv. Många inom it.
Dom bor nästan i vita områden men bara nästan.

Norrmännen flyttar gärna ifrån vissa områden om det blir för många utlänningar.

Grønland är somaliland. Det är som rosengård osv i Sverige. Med den skillnaden att man kan vandra omkring där både dag och natt utan att bli rövknullad eller rånad. Eller kränkt

Pakistan, landet med 80% inavel, åker till Norge för att studera?
Citera
2022-07-11, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
TS har nog missuppfattat en hel del...😉

De som du kallar indier är i själva verket människor från Pakistan. Det bor ca 30 000 Pakistanier i Oslo-området och de är den femte största immigrant-gruppen i Norge.

precis. Sen kom pakistanierna till norge redan på 60 talet var det en grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in