Mötte en person ifrån pakistan som pratade norska en gång och jag blev mycket förvånad.
Varför så många finns där och inte i sverige?
Det finns många i storbritannien pga föredetta koloni så det känns mer naturligt
Jag upplever indier/sydasiater som rätt harmlösa generellt sett & ofta vill de jobba också precis som östasiaterna. Västasiaterna (Mellanöstern) o andra sidan....
Jag upplever indier/sydasiater som rätt harmlösa generellt sett & ofta vill de jobba också precis som östasiaterna. Västasiaterna (Mellanöstern) o andra sidan....
Vad har dina känslor med tråden att göra? Du har knappast varit i Oslo, utan du sitter hemma i svennevillan och skriver patetiska svenneinlägg medans du äter potatis, sill och kåldolmar framför svenneTVn SVT. Typiskt en fegsvenne på ett fegsvenskt svenneforum att skriva när den inte har något att bidra med.
Jag noterar att en av Norges största dagspressar dedikerar två stora områden på hemsidan till Pakistansk nyhetsrapportering. "Pakistan - Senaste nytt" samt "Pakistan - Alla Artiklar". Omslagsbilden är en gigantiskt stor Pakistansk flagga som täcker hela min skärm trots att jag har det inzoomat på 80%.
Citat:
11 juli kl 12:26 147 döda efter kraftiga regn i Pakistan Minst 147 personer har dött efter onormalt mycket regn i Pakistan den senaste månaden. Enligt Pakistan Crisis Agency är 88 av de döda kvinnor och barn. Regnet har bland annat lett till översvämningar på flera håll. Monsunregnet har lett till stora översvämningar i vissa regioner, och flera hus, vägar, broar och kraftverk har förstörts av vattenmassorna.
(NTB) 3 juli kl 10:12 Minst 19 personer omkom i bussolycka i Pakistan Minst 19 personer miste livet när en buss halkade av en klippa i kraftigt regn i sydvästra Pakistan i söndags. Bussen var på väg från Rawalpindi till Quetta med 35 passagerare när den halkade på den regnvåta vägen och kraschade in i ett 60 meter högt stup, enligt lokala myndigheter i Khyber-Pakhtunkhwa. Allvarliga trafikolyckor är vanliga i Pakistan på grund av dålig vägstandard, dåligt underhållna bilar, bussar och lastbilar, vårdslös körning och bristande respekt för trafikregler.
(NTB) 8 juni kl. 10:31 Minst 18 personer dog i en bussolycka i Pakistan Minst 18 personer dog när en buss kraschade in i en ravin i sydvästra Pakistan. Flera av de döda uppges vara barn. Olyckan inträffade på onsdagen i Baluchistan-provinsen i sydvästra landet. Bussen var på en smal väg i ett bergigt område i Qilla Saifullah-distriktet. Alla ombord har troligen dött, enligt lokala myndigheter. Räddningspersonal arbetar med att transportera de döda till ett närliggande sjukhus. Orsaken till olyckan är inte känd och polisen utreder om mekaniska fel på bussen eller mänskligt fel kan ha spelat in. Bussen ska ha ökat hastigheten innan den körde av vägen. Allvarliga trafikolyckor inträffar relativt ofta i Pakistan, där många av vägarna är dåliga och många fordon är dåligt underhållna. (NTB)
Man skulle kunna tro att Norge ingår i den Pakistanska Federationen.
Det som överraskade mig när jag läste artikeln nedan, var att Pakistans inrikesminister Sheikh Rashid Ahmed "erbjuder hjälp" till Norge, genom en direktintervju till Norska dagspressen NRK, att evakuera Afghanistans flyende befolkning till Norge. Grattis Norge!
Citat:
Här hemma hoppas afghanska familjer att Norge ska ta del av erbjudandet. – Den som kan tänkas vilja komma in, och som har handlingarna i ordning, kommer vi att ge hjälp till. Oavsett om det är en norrman, japan eller amerikan. Det säger den mångårige veteranpolitikern Sheikh Rashid Ahmed till NRK. Han är inrikesminister i Pakistan och i sitt 15:e ministerjobb.
Ja, hoppas verkligen Norge tar del av erbjudandet och importerar så många afghaner som möjligt. Tack vad snällt, Pakistans inrikesminister. Om jag känner norrmännen rätt har de redan nappat, eftersom artikeln är från september 2021 och sedan dess har Norge verkställt tusentals uppehållstillstånd för stackars flyende afghaner. Pakistan och Norge samarbetar alltså för att uppnå så många överfallsvåldtäkter som möjligt på unga norskor, fint, om man jobbar för Lucifer.
Vad vet vi om anledningen till det här? Länka gärna.
Vad gäller Sverige så handlade det om Olof Palmes och Socialdemokraternas kritik av Israel och stöd till Palestina, vilket lockade araber därifrån till Sverige.
Statslösa palestinier från Jordanien, Libanon.
Sedan följde kurder... där Socialdemokraterna stödde PKK det kommunistiska kurdiska partiet,
och araber från Irak... efter krig där.
Men också en hel del iranier.
Syrier... både kristna och muslimer.
Varför pakistanier valde Norge och ratade Sverige vet jag inte.
Men kanske är det bra då pakisar gillar inte araber, precis som afghaner gillar inte araber.
Det räcker att i Sverige finns kurder och araber som hatar varandra och iranier.
Vad gäller Sverige så handlade det om Olof Palmes och Socialdemokraternas kritik av Israel och stöd till Palestina, vilket lockade araber därifrån till Sverige. Varför pakistanier valde Norge och ratade Sverige vet jag inte.
I svennelandets tredje största stad bor det nära 200 olika nationaliteter, vilken av dem i vilket land handlar tråden om? Ni svenskar är roliga.
Herregud vad är det som händer i Oslo egentligen???? /på plats
Haha, Oslo är ju nästan inte långt undan att vara Malmö 2, och det är över 200 nationaliteter här.
Vad trodde ni? Bara "lusekofter" i Norge trodde väl ni svenskar
För den som varit i Oslo (Norge) nyligen är det omöjligt att inte lägga märke till den oproportionerligt stora invandrargruppen indier. Låt oss för en stund glömma bort somalierna (som delar förstaplats med indierna) och deras motsvarande Rinkeby dvs "Grönland".. Hur är det möjligt att de tagit in så OTROLIGT MYCKET INDIER, alltså verkligen?
Jag vill inte överdriva för att förstärka min chockupplevelse, men till er som inte varit i Oslo någonsin, eller på länge, kan jag tyvärr meddela att indierna är mycket dominanta i stadsbildens demografi. Det hör till det vanliga att se indier nästan precis överallt, många av de kör Lamborghinis och andra lyxbilar med egendesignade regplåtar som "RAGUL" och ingen höjer på ögonbrynen när 30 åriga indier går hand i hand med gymnasieunga norskor mm.
Dörrvakter: Indier
Restaurang/bartender/DJ/eventpersonal: Indier
Kiosker: Indier
Modebutiker: Indier
Gympersonal: Indier
Frisörsalonger: Indier
Trygghetsvärdar: Indier
Mäklare: Indier
Bilförsäljare: Indier
Taxi/buss/foodora: Indier
Klockbutiker: Indier
Växelkontor: Indier
Tyg/mat/turist/elektronikbutiker: Indier
Poliser: Indier
Tågbiljettförsäljare vid centralstation: Indier
Till och med deras tiggare är inte ens zigenare, utan: Indier
Öppen narkotikaförsäljning (ja): Somalier + Indier
Nattklubb- och pubmusik på de trendigaste gågatorna: Indisk
Reklamannonser TV/Tidningar/mobilappar etc: Återigen indiska personer
Indierna har det riktigt bra i Oslo, de steker väldigt hårt och är mycket väletablerade. Nu till frågeställningen, hur är detta möjligt? Hur kom de till Norge? Varför tillåts det här och till er som får höra det för första gången, vad tycker ni om det? Tror ni ens på min trådstart? Jag förstår er till en miljon procent ifall ni anser det vara troll. Länka gärna till informativa texter som berättar historien då jag fattar att man inte alltid orkar förklara saker på flashback. Tack för seriösa svar, är genuint nyfiken.
Jag vet inte heller hur det är möjligt, har inte varit i Oslo på länge. Men traditionellt har väl många länder i väst importerat indisk it-personal. Där är de ju väldigt duktiga. Hur de nu kommer sig att de jobbar i okvalificerade yrken o kör dyra bilar vet jag inte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!