• 1
  • 2
2022-07-08, 18:44
Bannlyst
För den som varit i Oslo (Norge) nyligen är det omöjligt att inte lägga märke till den oproportionerligt stora invandrargruppen indier. Låt oss för en stund glömma bort somalierna (som delar förstaplats med indierna) och deras motsvarande Rinkeby dvs "Grönland".. Hur är det möjligt att de tagit in så OTROLIGT MYCKET INDIER, alltså verkligen?

Jag vill inte överdriva för att förstärka min chockupplevelse, men till er som inte varit i Oslo någonsin, eller på länge, kan jag tyvärr meddela att indierna är mycket dominanta i stadsbildens demografi. Det hör till det vanliga att se indier nästan precis överallt, många av de kör Lamborghinis och andra lyxbilar med egendesignade regplåtar som "RAGUL" och ingen höjer på ögonbrynen när 30 åriga indier går hand i hand med gymnasieunga norskor mm.

Dörrvakter: Indier
Restaurang/bartender/DJ/eventpersonal: Indier
Kiosker: Indier
Modebutiker: Indier
Gympersonal: Indier
Frisörsalonger: Indier
Trygghetsvärdar: Indier
Mäklare: Indier
Bilförsäljare: Indier
Taxi/buss/foodora: Indier
Klockbutiker: Indier
Växelkontor: Indier
Tyg/mat/turist/elektronikbutiker: Indier
Poliser: Indier
Tågbiljettförsäljare vid centralstation: Indier
Till och med deras tiggare är inte ens zigenare, utan: Indier
Öppen narkotikaförsäljning (ja): Somalier + Indier
Nattklubb- och pubmusik på de trendigaste gågatorna: Indisk
Reklamannonser TV/Tidningar/mobilappar etc: Återigen indiska personer

Indierna har det riktigt bra i Oslo, de steker väldigt hårt och är mycket väletablerade. Nu till frågeställningen, hur är detta möjligt? Hur kom de till Norge? Varför tillåts det här och till er som får höra det för första gången, vad tycker ni om det? Tror ni ens på min trådstart? Jag förstår er till en miljon procent ifall ni anser det vara troll. Länka gärna till informativa texter som berättar historien då jag fattar att man inte alltid orkar förklara saker på flashback. Tack för seriösa svar, är genuint nyfiken.
Senast redigerad av FlygerIGolfR 2022-07-08 kl. 18:48.
Citera
2022-07-08, 19:03
Medlem
Hegamons avatar
Just indier är en folkgrupp under min tid i Oslo som jag faktiskt inte ens träffade eller beskaffade mig med. Det låter helt osannolikt det du TS rapporterar om. Zigenare och afrikaner, däremot var vanliga folkslag i Oslo.
Citera
2022-07-08, 19:04
Medlem
MrBubss avatar
TS har nog missuppfattat en hel del...😉

De som du kallar indier är i själva verket människor från Pakistan. Det bor ca 30 000 Pakistanier i Oslo-området och de är den femte största immigrant-gruppen i Norge.
Citera
2022-07-08, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Just indier är en folkgrupp under min tid i Oslo som jag faktiskt inte ens träffade eller beskaffade mig med. Det låter helt osannolikt det du TS rapporterar om. Zigenare och afrikaner, däremot var vanliga folkslag i Oslo.
Intressant, min upplevelse stämmer verkligen inte överens med din. Det kryllade med somalier men också indier och då var jag där nu i somras. Rörde mig över i princip hela Oslo även om det är en liten stad. I den här tråden vill jag att vi fokuserar på indier. Att Oslo drunknar i somalier vet vi redan.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs

De som du kallar indier är i själva verket människor från Pakistan. Det bor ca 30 000 Pakistanier i Oslo-området och de är den femte största immigrant-gruppen i Norge.
30 000? Helvete. Ja tro mig, jävlar vad det märktes. Vill som sagt inte överdriva men jag är ... mållös..
Citera
2022-07-08, 19:19
Medlem
Citat:

Ja, jag tror att du har rätt. Jag bodde i Oslo några år på 90-talet och främst i stadsdelarna Töyen och Grönland var det väldigt hög andel pakistansk befolkning.
Citera
2022-07-08, 19:26
Pakkisarna reser till oslo för att studera.
Det är inte hashesh nuppiguppi från nåt slumområde utan det är utbildade indier i oslo.

Många startar egna företag osv. Många inom it.
Dom bor nästan i vita områden men bara nästan.

Norrmännen flyttar gärna ifrån vissa områden om det blir för många utlänningar.

Grønland är somaliland. Det är som rosengård osv i Sverige. Med den skillnaden att man kan vandra omkring där både dag och natt utan att bli rövknullad eller rånad. Eller kränkt
Citera
2022-07-08, 19:36
Medlem
mr13377s avatar
Är samma här i Göteborg. På alla restauranger och Hotell verkar man ta in sådan där generisk gästarbetar personal från den indiska subkontinenten. Dom kan ingenting om mat, dryck eller hur man serverar. Beställde en konjak till efterätten, hon fick kalla på managern för det ordet hade hon ingen aning vad det var.
Citera
2022-07-08, 19:38
Medlem
SwizzerNöts avatar
Låter som en match made in heaven. Bra betalt för skitgöra som rika norrmän inte orkar med.
Citera
2022-07-08, 19:54
Medlem
Teus avatar
Citat:

Mja, det verkar som det är indier som toppar listan i Norge iaf om man ska gå på siffror från 2020.

https://norwaytoday.info/news/india-...mmigrantslist/
Citera
2022-07-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Hegamond har helt rätt här. En liten minoritet, dock så har jag sett fler runt söränga.
Du blandar garanterat ihop det med Sir Lanker.
Tamiler som flydde efter revolutionen.

Ett väletablerat folkslag som huserar i Norge som presterar bättre som grupp än etniska Norrmän.
Citera
2022-07-08, 22:44
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Låter som en match made in heaven. Bra betalt för skitgöra som rika norrmän inte orkar med.
Trodde svenskarna hade den uppgiften?
Citera
2022-07-08, 23:04
Medlem
OnkelDoffes avatar
Det är inte indier utan i huvudsak pakistanier och till viss del lankeser. De kom både till Norge och Danmark under 1980-90 talet. Dock inte till Sverige.
Det är märkligt hur detta kan komma sig. Är det planerat av någon, hur fördelningen skall vara, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in