• 1
  • 2
2022-07-08, 13:51
Medlem
Hej, jag undrar hur svårt det är att gå upp i rök, säg att man packar sina grejor och drar, lämnar telefonen hemma.

Kan polisen på något sätt se om man googlat på ett visst ställe man vill försvinna till?
Om så är fallet hur lång tid tar det innan dem börjar kolla i telefonen?

Sho
Citera
2022-07-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagotsadant
Hej, jag undrar hur svårt det är att gå upp i rök, säg att man packar sina grejor och drar, lämnar telefonen hemma.

Kan polisen på något sätt se om man googlat på ett visst ställe man vill försvinna till?

Sho
Nej. Men om du menar din gamla telefon. Så har du väl kastat/krossat den...?
Citera
2022-07-08, 14:09
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Ja det kan dom, men varför i helvete skulle du googla på vart du skulle? Du låter inte direkt som någon som skulle kunna gå upp i rök. När du rymt hemifrån och varit borta i 20 minuter, ska du ringa mamma då och be om vägen samtidigt som du tydliggör att du gått upp i rök?
Citera
2022-07-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Ja det kan dom, men varför i helvete skulle du googla på vart du skulle? Du låter inte direkt som någon som skulle kunna gå upp i rök. När du rymt hemifrån och varit borta i 20 minuter, ska du ringa mamma då och be om vägen samtidigt som du tydliggör att du gått upp i rök?

Skitkul...

Ja man kanske måste färdas med tåg ?

Men om man nu istället tar med telefonen, går det att stänga av all spårning?

Jag har inte tänkt att göra detta utan bara nyfiken
Citera
2022-07-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Nej. Men om du menar din gamla telefon. Så har du väl kastat/krossat den...?

Om det inte är ett alternativ?
Citera
2022-07-08, 14:35
Medlem
jattelokas avatar
Du tänkte väl inte boka din resa och använda ditt pass?
Citera
2022-07-08, 14:46
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:

Sho

Ja det är klart man kan kolla en persons sökhistorik.

Men, varför skulle polisen söka efter dig om du väljer att resa bort? Så länge du inte har rymt från fängelset så lär de ha annat att prioritera.
Citera
2022-07-08, 14:53
Medlem
Även om man surfar privat?

Säg att personen är på ex sjukhus eller psyk

Går det att stänga av all spårning om man väljer att ta med telefonen? Och kan dem se eventuellt köp av tågbiljett?
Citera
2022-07-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Ja det är klart man kan kolla en persons sökhistorik.

Men, varför skulle polisen söka efter dig om du väljer att resa bort? Så länge du inte har rymt från fängelset så lär de ha annat att prioritera.

Går det att stänga av all spårning om man väljer att ta med telefonen? Och kan dem se eventuellt köp av tågbiljett?
Citera
2022-07-08, 14:58
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:

Surfar privat

Du menar den funktionen som ENDAST gör så att cookies och historik inte sparas på datorn? Ja vill du dölja porrsurfande för din significant other så är privatläget i webbläsaren bra, men för en polis som har i uppgift att spåra en person så är det inte relevant, nej.

Edit: Fna förlåt för att jag skrattar men jag är riktigt full och jag har ingen empati för människor.
Citera
2022-07-08, 15:00
Medlem
Citat:

Skaffa VPN eller surfa över Tor så kan de inte det. Annars kan du övervakas till hundra procent.

Självklart kan polisen se om du köper en tågbiljett? De har ju tillgång till alla dina bankutdrag om det är dem du pratar om.

PS. https://panang.se/tips-guider/sa-enk...an-de-och-dem/
Citera
2022-07-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Skaffa VPN eller surfa över Tor så kan de inte det. Annars kan du övervakas till hundra procent.

Självklart kan polisen se om du köper en tågbiljett? De har ju tillgång till alla dina bankutdrag om det är dem du pratar om.

PS. https://panang.se/tips-guider/sa-enk...an-de-och-dem/

Alright tack för tipset
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här