2022-10-02, 13:17
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Bestående skador, vilket uppges i pressen. Vad det innebär tycker inte jag är inte relevant för utomstående förutom att man som så hoppas och vill tro att det blir ett hanterbart liv och att börda för närstående inte blir alltför stor.
Oerhört tragiskt detta. Det är ett offer som inte borde vara, men istället är det ett stort svek av kringsamhället som verkar gett blanka fan i att flagga upp den här gärningsmannen.

En massa mjukbehandling och gullegull med en person som är på beskrivet vis benägen utföra kraftigt gränsöverskridande handlingar ska inte hanteras med något annat än långvarigt och konsekvent fast hand och fullständig kontroll.
För mig som har följt dina inlägg under flera års tid så har du ännu en gång producerat ett bra inlägg, som pekar på något mycket tänkvärt.👍🏼

Om berörda lokala myndigheter hade gjort sitt förväntade jobb på ett korrekt sätt, så hade detta stackars nioåriga flickebarn sluppit att utsättas för detta enorma trauma.

Med "gör om, gör rätt" så är det min förhoppning att en noggrann utredning i hanteringen utav denne GP:s tidigare kända ageranden leder till en framtida utveckling och förbättring utav bl.a. socialtjänstens verksamhet inom kommunen.
Citera
2022-10-02, 17:10
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Sånt jävla trams sysslar vi inte med här uppe. Nu vill vi ha den fete fan inlåst under riktigt lång tid, bland folk som vet vad han har gjort!!

Naiv du är, varför tror du myndigheterna var extremt snabba på att skydda GM och placera honom på hemlig, säker ort?
Samma myndigheter kommer göra allt för att skydda honom och ge honom så lågt straff som möjligt. Efter "straffet" kommer han få hjälp med nytt namn och ny identitet, osv.

Trots massa snack var det ingen däruppe som tog hand om våldsapan. Hota på nätet var allt dom mäktade med.
Verkar som Skellefteå ligger i fjollträsk nuförtiden.
Senast redigerad av doncroce 2022-10-02 kl. 17:53.
Citera
2022-10-02, 18:22
Medlem
Jag hinner inte läsa ikapp allt här, så jag har en fråga. Är det någon som har begärt ut FUP?
Citera
2022-10-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Naiv du är, varför tror du myndigheterna var extremt snabba på att skydda GM och placera honom på hemlig, säker ort?
Samma myndigheter kommer göra allt för att skydda honom och ge honom så lågt straff som möjligt. Efter "straffet" kommer han få hjälp med nytt namn och ny identitet, osv.

Trots massa snack var det ingen däruppe som tog hand om våldsapan. Hota på nätet var allt dom mäktade med.

"Ge honom så lågt straff som möjligt" - I detta målet kommer det endast finnas två alternativ: Sluten ungdomsvård eller rättspsykiatrisk vård. Vad du anser är "det lägsta" av dessa vet jag inte...
Citera
2022-10-02, 19:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Monsterynglingen som "berikade" Sverige.

Citat:

Precis så kommer det att bli.

Det kommer inte att bli mycket till straff tack vare monstrets låga ålder. Väl ute i frihet kommer det att bli dags igen för nya grova överfall på tjejer/kvinnor. Precis som du skriver så kommer myndigheterna skydda det vidriga aset genom att ge honom en ny identitet. Notan för hans försörjning, och hans familj, kommer skattebetalarna att få stå för. Om några år är han även svensk medborgare.

Ja denne monsteryngling har verkligen "berikat" landet.
Citera
2022-10-02, 19:54
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
"Ge honom så lågt straff som möjligt" - I detta målet kommer det endast finnas två alternativ: Sluten ungdomsvård eller rättspsykiatrisk vård. Vad du anser är "det lägsta" av dessa vet jag inte...

Den maximala tiden för sluten ungdomsvård är väl fyra år och sedan blir man fri? Då får man hoppas på att han döms till rättspsyk där det inte finns någon tidsbegränsning. Spontant och högst lekmannamässigt kan jag känna att GM är i behov av vård i betydligt mer än fyra år.

Edit: tog bort fråga om FUP.
Senast redigerad av Mr.Stanley 2022-10-02 kl. 19:56.
Citera
2022-10-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mison60
Jag hinner inte läsa ikapp allt här, så jag har en fråga. Är det någon som har begärt ut FUP?
nån ska ha gjort det men som jag uppfattar det så var den svår att få ut då det för sig om minderåriga men en stämningsansökan fick dom ut https://anonfiles.com/4cm34fAeye/Mas...n_B_769-22_pdf
Citera
2022-10-02, 20:20
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Sluten ungdomsvård är ett tidsbestämt straff, så där kan såklart "låga" och "höga" straff utdelas.
Rättspsykiatrisk vård är något helt annat och är inte tidsbestämt, frågan då är om GM lider av en allvarlig psykisk störning.
Citera
2022-10-02, 20:24
Medlem
Den här fanen har alltså skadat henne så grovt att hon fått permanenta hjärnskador och blivit ett kolli, som hon antagligen kommer bestå som i resten av sitt liv. Han har mer eller mindre, grovt utryckt, gjort det här lilla barnet till en cp skadad grönsak, förlåt uttrycket.

Man vet inte vad man ska säga om detta. Jag hade hoppats på att hon skulle bli återställd, hade en tro på att det skulle bli så. Så jävla tragiskt. Vilket jävla monster. Han måste ju spärras in på livstid i någon form av förvaring. En sån dåre kan de ju inte ha lös på gatorna mer.
Citera
2022-10-02, 20:26
Medlem
Citat:
Sluten ungdomsvård är ett tidsbestämt straff, så där kan såklart "låga" och "höga" straff utdelas.
Rättspsykiatrisk vård är något helt annat och är inte tidsbestämt, frågan då är om GM lider av en allvarlig psykisk störning.

De säger ju att han är på en 9 årings nivå mentalt.

Men inte fan får normala 9 åringar eller ens 6 åringar för sig att de ska strypa andra till döds och sedan våldta de. Det här är ju en en grovt skadad människa som måste förvaras tills han dör av naturliga orsaker.
Citera
2022-10-02, 20:30
Medlem
Vi har ju folk i det här landet som varit äldre än honom och som inte varit efterblivna, som har mördat och utfört brutalt våld för att sedan släppas ut och efter ett tag gjort om samma sak.

Tänker på den där storväxte Martin Jonsson som slog ihjäl sin tjej Ulla. Han hade tidigare dödat en person genom grovt våld, har även för mig att han gjorde någon hjärnskadad genom grovt våld. Detta var när han var ungdom vill jag minnas.

Sedan lät de honom dränga runt på gatorna och sedan slog han sönder Ulla. Undra om vi får se något liknande här??
Citera
2022-10-02, 20:30
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Den maximala tiden för sluten ungdomsvård är väl fyra år och sedan blir man fri? Då får man hoppas på att han döms till rättspsyk där det inte finns någon tidsbegränsning. Spontant och högst lekmannamässigt kan jag känna att GM är i behov av vård i betydligt mer än fyra år.
Straffets längd är max 4 år, men det delas sällan ut, för mord är det ofta 2-3 år , så tveksamt att GM skulle få maxstraffet 4 år i detta fall om han döms till sluten ungdomsvård.
Senast redigerad av doncroce 2022-10-02 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in