2022-08-04, 13:16
Medlem
mogulen70s avatar
Ett bra tag sedan jag var in och läste tråden pga vidriga idioter som antyder att den 9-åriga flickan skyllde sig själv. Fattar att det är vänsterns sätt att flytta fokus från från detta fruktansvärda brott.

Är det någon som vet hur det går för för flickan? Det sista jag hört var att hon flyttats från iva till vårdavdelning.
Citera
2022-08-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Skellefteå är en liten stad varför sannolikheten för att det skulle finnas två stycken med lika stor empatistörning torde vara liten.

Det beror på hur grovt man avrundar.

Känner också en kille som vaknade naken i skogen på morö backe, men han var nog bara full.
Senast redigerad av Svansjagarn 2022-08-05 kl. 11:40.
Citera
2022-08-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen70
Ett bra tag sedan jag var in och läste tråden pga vidriga idioter som antyder att den 9-åriga flickan skyllde sig själv. Fattar att det är vänsterns sätt att flytta fokus från från detta fruktansvärda brott.

Är det någon som vet hur det går för för flickan? Det sista jag hört var att hon flyttats från iva till vårdavdelning.

Men det jag inte fattar är hur någon överhuvudtaget kan tycka att det är okej och att hon får skylla sig själv. Hur är man funtad då?
Hon är liksom 9 år
De som tycker hon får skylla sig själv hoppas jag råkar ut för liknande själv så får vi se hur synd de tycker om sig själva då.
Citera
2022-08-05, 16:48
Medlem
Citat:

Du påstår alltså att vänstern, vad du nu ens menar med det, antyder att flickan fick skylla sig själv. Var i hela helvete har du läst det?
Citera
2022-08-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Har vänstern gjort detta? Har AFA gjort detta? Du hittar på! Den här tråden är ett enda stort klotterplank för högertroll som förvränger, förvanskar, ljuger och vädrar sina unkna åsikter.

Instämmer! Det är så såg låg nivå på majoriteten av inläggen så man hade vikt sig för skratt om det inte vore för det tragiska som inträffat, som det knappt diskuteras alls.

Fokus har istället lagts på hittepåhistorier och hjärnspöken som ingen ifrågasätter just för att det passar deras egen världsbild.

Ska bli intressant att ta del av åldersbedömningen som ska vara klar om 1-2 veckor.
Citera
2022-08-05, 22:23
Medlem
Läskigs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Flisan565
Men det jag inte fattar är hur någon överhuvudtaget kan tycka att det är okej och att hon får skylla sig själv. Hur är man funtad då?
Hon är liksom 9 år
De som tycker hon får skylla sig själv hoppas jag råkar ut för liknande själv så får vi se hur synd de tycker om sig själva då.

Det är typ tre personer som skrivit så av drygt tiotusen inlägg, och alla är uppenbara troll, varför ens fokusera på dessa..?
Citera
2022-08-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Mamman till Abushi:
Muslim
Slöja
Beskattningsbar inkomst ca 200.000
Ensamstående
4? Barn
Jobbar?
Grannar?
Socialhjälp? Etableringsersättning?
Man i Italien
Mer??
Ingen som vill sprida ljus över hur familjen fungerat? Har de bott med fördragna gardiner?
Citera
2022-08-06, 09:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Han har en intellektuel funktionsnedsättning/utvecklingsstörning som är måttlig och det betyder att han inte är förståndshandikappade så han inte vet vad han gör.
De med lindrig ich måttlig fungerar i särskola med rätt stöd, de kan fungera i samhället med boende på gruppbostad och sysselsättning daglig verksamhet. Det förstår absolut att man INTE gör sånt som pojken gjort emot lilla flickan.

Här är lite fakta om diagnosen.

Personer med*måttlig intellektuell funktionsnedsättning*har oftast ett förståeligt tal och förstår sådant som är enkelt och hör ihop med vardagslivet. Som vuxna behöver de stöd av människor som ser till att de har det bra och hjälper dem med t.ex. mat, kläder, tider och pengar. De har behov av att vara delaktiga i vad som händer vilket bland annat innebär krav på anpassad kommunikation, exempelvis med hjälp av bilder och tecken.
//
Så som ni kan läsa så vet absolut pojken att de han gjort är felaktigt och vidrigt gjort. Så enbart den diagnosen ger inte ett monster utan isåfall andra psykiska fel eller bara ond.

Det du beskriver är bara en normal somalisk person. Denne negeryngling verkar dock ha ännu mindre impulskontroll än brukligt och om han visar sig vara äldre och fängelse kommer på straffskalan kommer han bara bli farligare. Tvångsvård är enda utvägen, oavsett diagnos, då vi saknar möjlighet att avlägsna honom permanent.
Citera
2022-08-06, 09:59
Medlem
Ny insamling på fejjan av en annan person dock.

” Den 7/7 i år blev en liten flicka på 9 år nästan bragd om livet i Skellefteå.
Skadorna var så svåra att man bara hade hoppet att hålla sig fast vid för att hon skulle vakna.
Mirakulöst så vaknade flickan men har en väldigt väldigt tuff och extremt lång väg tillbaka.

Jag startar nu en insamling av presenter som kommer att gå till flickan Luna.
Om du vill bidra med något litet som ett kort, en liten present eller ett brev så skulle det betyda väldigt mycket, allt är välkommet och uppskattat.
Lunas mormor kommer besöka mig personligen för att hämta det som har samlats in från er och ge det till Luna.
Slå hemskt gärna in presenter annars kan jag lösa det.
Flickan heter Luna om du vill skriva namnet på presenten.

🌺VART DU LÄMNAR PRESENTER.🌺
Presenterna lämnas hos mig på på Böleäng, det går även jättebra att skicka det med post
Rebecka Persson om du vill skicka med postens skicka lätt (välj gärna lev till brevlåda).

Detta är en insamling som jag har startat på eget bevåg, jag har självklart kollat så att flickans släkt godkänner denna insamling och detta inlägg.
Vill du ha bekräftelse att detta är en seriös insamling som kommer att gå till Luna så kommer du i kontakt med Lunas mormor här https://www.facebook.com/mimmis.marie .

Till er som bidrar/bidragit för att ge Luna lite glädje i denna tuffa period som hon går igenom just nu ska ha ett riktigt enormt stort tack 💖💖💖.”
Senast redigerad av blomvattnare 2024-04-15 kl. 16:09. Anledning: adress och telefonnummer bortplockat
Citera
2022-08-06, 10:46
Medlem
Är detta fall bortglömt och begravt av mainstream media nu?

Har inte sett en enda nyhet om saken på en vecka...

Är hon fortfarande inte talbar, och sitter negern på ett café var som helst i sverige och äter glass just nu?
Citera
2022-08-06, 10:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Är detta fall bortglömt och begravt av mainstream media nu?

Har inte sett en enda nyhet om saken på en vecka...

Är hon fortfarande inte talbar, och sitter negern på ett café var som helst i sverige och äter glass just nu?
Det har väl redan rapporterats om att hon är vaken och att polisen inte vill utsätta henne för förhör om det inte blir absolut nödvändigt eftersom de har mycket bra bevisning utan det.

Media rapporterar inte om inget händer i fallet. Just nu pågår utredningen och det finns väl inte så mycket mer att rapportera för närvarande helt enkelt. När utredningen är klar så kommer media berätta om det handlar om en minderårig som inte kan åtalas eller om det blir åtal och vad som blir följden av det.
Citera
2022-08-06, 10:49
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Ny insamling på fejjan av en annan person dock.

” Den 7/7 i år blev en liten flicka på 9 år nästan bragd om livet i Skellefteå.
Skadorna var så svåra att man bara hade hoppet att hålla sig fast vid för att hon skulle vakna.
Mirakulöst så vaknade flickan men har en väldigt väldigt tuff och extremt lång väg tillbaka.

Jag startar nu en insamling av presenter som kommer att gå till flickan Luna.
Om du vill bidra med något litet som ett kort, en liten present eller ett brev så skulle det betyda väldigt mycket, allt är välkommet och uppskattat.
Lunas mormor kommer besöka mig personligen för att hämta det som har samlats in från er och ge det till Luna.
Slå hemskt gärna in presenter annars kan jag lösa det.
Flickan heter Luna om du vill skriva namnet på presenten.

🌺VART DU LÄMNAR PRESENTER.🌺
Presenterna lämnas hos mig på Plommonvägen 77b på Böleäng, det går även jättebra att skicka det med post
Rebecka Persson Plommonvägen 77B 90436 Umeå nr 0725857076 om du vill skicka med postens skicka lätt (välj gärna lev till brevlåda).

Detta är en insamling som jag har startat på eget bevåg, jag har självklart kollat så att flickans släkt godkänner denna insamling och detta inlägg.
Vill du ha bekräftelse att detta är en seriös insamling som kommer att gå till Luna så kommer du i kontakt med Lunas mormor här https://www.facebook.com/mimmis.marie .

Till er som bidrar/bidragit för att ge Luna lite glädje i denna tuffa period som hon går igenom just nu ska ha ett riktigt enormt stort tack 💖💖💖.”
blir gråtfärdig, vi får aldig glömma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in