Citat:
Jo, att han var äldre än 13 framkom tidigt men då handlade om 1-2 år. Skribenten jag svarade på menade att diskussionen handlade om att han sannolikt är 15-17. Den diskussionen fanns inte i början av tråden men det kan ha förändrats.Nej, enligt åklagaren så kom det fram tidigt i förhör med GM och vid utredningen att han kunde vara äldre än 13 år. Därför beslutade åklagaren att han skulle skickas på en Rättsmedicinsk åldersbedömning gällande brottmål.
Cirka en vecka efter det brutala överfallet och den grova misshandeln flögs han ner till Stockholmstrakten, där det för närvarande görs denna åldersbedömning. Denna skulle vara klar tidigast i mitten av augusti.
Att Leif GW har uttalat att GM förmodligen är 15-17 år, har ingenting att göra med att GM genomgår denna åldersbedömning nu. Mest troligt har GW rätt, men det lär visa sig framöver.
Cirka en vecka efter det brutala överfallet och den grova misshandeln flögs han ner till Stockholmstrakten, där det för närvarande görs denna åldersbedömning. Denna skulle vara klar tidigast i mitten av augusti.
Att Leif GW har uttalat att GM förmodligen är 15-17 år, har ingenting att göra med att GM genomgår denna åldersbedömning nu. Mest troligt har GW rätt, men det lär visa sig framöver.
Det var någon som sett GM i verkligheten och inte uppfattade honom som äldre än 15 och absolut inte 18-25 som jag misstänker att flera gissar på. Min gissning är att han är 15 och straffmyndig. Tidigt i tråden skrevs det här:
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå (2022-07-07)