2022-07-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Fria medier innebär inte att du är tillåten att skriva vad du vill i ett kommentatorsfält. Det avgör moderatorn, precis som här på flashback där det finns regler att förhålla sig till.

Du är däremot fri att starta en egen tidning eller kanal och sprida den information du vill, utan att bli cencurerad. Det är grundlagsskyddat. Du kan t.o.m få presstöd för din insats, vilket samnytt fått t.ex.
Samnytt får inget p.ga jeanette Gustavsdotter stoppat det p,ga påhittade regler hon b.la stoppade GranskningSverige hoppas det kommer ut mer info om henne och "sexchefen på aftonbladet" så hon ryker
Citera
2022-07-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Ja men hon mår nog jättebra, våldtagen och samtidigt strypt, därefter nedsövd i två veckor. Bara nedsövningstiden talar för vilka hemska skador hon har och bara själva nedsövningen kan ge hemska mardrömmar. Aha, så de hade rakat av henne håret om hon haft hjärnskador. Du är så in i helvete obildad

Outbildad? Denna människa är ju mer än outbildad. Kan inte ha känslor heller. Mår nog bra, säger hen.

Alltså…. Jag orkar och vill inte ens kommentera. Men det är så jävla svårt att inte gå igång på något så dumt sagt som det där. Jag sitter och tänker på hur överfallet gått till och spelar upp hur jävla illa det måste vara. Hon är bara 9 år. En vuxen kvinna som blir överfallen och grovt våldtagen får ju riktigt illa skador. Tänkt denna lilla flicka, ett BARN!

Jag blir så jävla arg.
Citera
2022-07-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"SD har varit duktiga på att föra fram denna fakta", skriver du.

Du verkar betrakta det som självklart (!), att samtliga (!) invandringsansvariga partier i full enighet (!) tillsammans med alla mediahus har mörkat och bagatelliserat den nya befolkningens "överrepresentation i kriminalitet", den groteska importerade kriminaliteten och de "stora ekonomiska kostnader" som invandringsansvariga politiker cyniskt har påfört väljarna.

Det krävdes därför bildandet av ett helt nytt parti (!) för att påtala detta - i stark motvind och ständigt angripet av samtliga mediahus med SVT/SR, TT och DN i spetsen.

Från 1975 har budskapet varit, att det "finns ingen koppling mellan invandring och brottslighet". De skönmålande artiklarna är legio. Så sent som 2021 skriver t.ex. DN:

https://www.dn.se/sverige/inget-enke...ing-och-brott/

Du skriver, att du har jobbat för ett av dom större mediehusen i nästan 10 år. Jag är skeptisk till, att du och dina kollegor kommer att gå i land med att sälja budskapet, att ni absoluuut inte har lurat väljarna.

Du framstår son en demokratisk analfabet, då du verkar tro, att det skulle vara hedrande (!) att "etablerad media" vilseleder och bedrar väljarna, vilket du kallar för att inte "piska upp stämningen och sprida hat".

Det är fullkomligt bisarrt, att den svenska journalistkåren anser, att det överordnade målet är, att väljarna ska veta så litet som möjligt om hur de offras för "den goda sakens skull" - varför du är upprörd över, att alternativmedia är av en annan uppfattning.

DU "målar upp en romantiserad anledning till att [svenska media] har för vana" att vilseleda och bedra väljarna.

Tydligen anser du, att det *inte* är någon klandervärd "ensidig agenda" att vilseleda och bedra väljarna genom att systematiskt undanhålla väljarna information om negativa konsekvenser av den unika invandringspolitiken - däremot är det enl. dig en klandervärd "ensidig agenda" att informera väljarna om negativa konsekvenser av den unika invandringspolitiken.

OM den lilla våldtagna och misshandlade flickan skulle ha fått en hjärnskada... så kommer givetvis du och dina kollegor att undanhålla allmänheten den informationen tills efter riksdagsvalet och helst ännu längre. Du och dina kollegor är ju fast beslutna, att väljarna ska veta så lite som möjligt.

I ofrivillig full enighet då alla partier förutom SD kan tillskrivas dom problem som skapats av invandringen från början av 1990 talet. Fördelarna kan vi lämna därhän då jag inte vill skapa hjärtsvikt hos trådens läsare.

Nu är inte invandrare en homogen grupp, men för enkelhetens skull drar vi alla över en kam. 2005 Var det allmänt känt att invandrare var överrepresenterade i viss brottslighet då BRÅ s rapport var tillgänglig för allmänheten. BRÅ s rapporter har förövrigt omnämnts och hänvisats till av samtliga stora som små medier. Även skattefinansierade SVT.

DN s artikel var låst, så jag kan bara konstatera att citatet du klistrande in var en ologiskt och smått komiskt slutsats av Jerzy Sarneck.

Jag har inte jobbat på någon redaktion och har således inte fört fram något budskap. Alice Teodorescu var förövrigt ledarskribent och är definitivt inte okritisk till vår invandring.

Du och många i tråden verkar smått besatta av att det måste rapporteras etnicitet vid varje misstanke om brott och att själva nyhetsvärdet är just det. För dom flesta är det sekundärt. Personligen har jag inget emot att etnicitet nämns, men fokus bör ligga på själva brottet.

I din enfald trodde du att media skulle lägga locket på ang flickans skadeläge då mgm är har utländsk bakrund. En timme efter ditt inlägg, skrevs det i varenda tidning att hon vaknat. Du kommer givetvis ha fel igen ang bestående men om familjen eller åklagaren väljer att släppa på den infon.
Citera
2022-07-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Samnytt får inget p.ga jeanette Gustavsdotter stoppat det p,ga påhittade regler hon b.la stoppade GranskningSverige hoppas det kommer ut mer info om henne och "sexchefen på aftonbladet" så hon ryker

2021 Fick samnytt minst 245 000 i pressstöd.
Citera
2022-07-26, 22:52
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Outbildad? Denna människa är ju mer än outbildad. Kan inte ha känslor heller. Mår nog bra, säger hen.

Alltså…. Jag orkar och vill inte ens kommentera. Men det är så jävla svårt att inte gå igång på något så dumt sagt som det där. Jag sitter och tänker på hur överfallet gått till och spelar upp hur jävla illa det måste vara. Hon är bara 9 år. En vuxen kvinna som blir överfallen och grovt våldtagen får ju riktigt illa skador. Tänkt denna lilla flicka, ett BARN!

Jag blir så jävla arg.

Det är ett sådant samhälle som vi har idag och folket verkar vilja ha mer med tanke på att det mest troligt blir en röd kaos-regering i höst också. Låt er inte heller luras att tro att Skellefteborna kommer sluta rösta på V och S kommande val.

Det som är lika brutalt är att gärningsmännen i Sverige belönas med låga straff och ibland fina belöningar för att de begått grova brott. Glöm inte våldtäktsmannen som belönades med 800k.
Vi kan räkna med att denna GM kommer få vård och sen släppas fri att begå grova brott. Det är så Sverige fungerar. Det förvånar mig ändå att inte fler insett detta.

EDIT: Det som kan få Sverige på rätt bana är hårdare straff. Det finns inget annat, hur mycket man än vill tro att det ska gå att vårda grovt kriminella till fredliga medborgare. Hårda straff håller gärningsmännen borta från gatan och anhöriga slipper framförallt oroa sig för att GM ska komma ut.
Senast redigerad av Snubchurp 2022-07-26 kl. 22:56.
Citera
2022-07-26, 22:53
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Om jag förstår dig rätt, så anser du att kusinäktenskap inte har några negativa effekter på barnens kognitiva kapacitet förutsatt att barnen i övrigt är somatiskt friska. Är det verkligen korrekt? Jag slängde in consanguineous marriage cognitive i google och ett antal undersökningar bjöd sig.

https://docs.iza.org/dp12665.pdf
Personligen misstänker jag att den torftiga uppväxten med begränsad stimulans som vad jag utifrån det jag sett och hört från afrikanska och ffa muslimska länder också är en viktig orsak till lågt iq.
Citera
2022-07-26, 23:06
Moderator
Meijis avatar
Citat:
I ofrivillig full enighet då alla partier förutom SD kan tillskrivas dom problem som skapats av invandringen från början av 1990 talet.

"Ofrivillig full enighet"? Ofrivillig? Hur menar du?

Citat:
Fördelarna kan vi lämna därhän då jag inte vill skapa hjärtsvikt hos trådens läsare.

Fördelarna med vad?

Citat:
Nu är inte invandrare en homogen grupp, men för enkelhetens skull drar vi alla över en kam. 2005 Var det allmänt känt att invandrare var överrepresenterade i viss brottslighet då BRÅ s rapport var tillgänglig för allmänheten. BRÅ s rapporter har förövrigt omnämnts och hänvisats till av samtliga stora som små medier. Även skattefinansierade SVT.

Och med det vill du ha sagt vad? Jag är, som sagt, skeptisk till, att du och dina kollegor kommer att gå i land med att sälja budskapet, att ni absoluuut inte har lurat väljarna.

Citat:
DN s artikel var låst, så jag kan bara konstatera att citatet du klistrande in var en ologiskt och smått komiskt slutsats av Jerzy Sarneck.

Jag har inte jobbat på någon redaktion och har således inte fört fram något budskap. Alice Teodorescu var förövrigt ledarskribent och är definitivt inte okritisk till vår invandring.

Du skrev, att du hade haft bra insyn i det redaktionella arbetet på ett av dom större mediehusen i nästan 10 år.

Citat:
Du och många i tråden verkar smått besatta av att det måste rapporteras etnicitet vid varje misstanke om brott och att själva nyhetsvärdet är just det. För dom flesta är det sekundärt. Personligen har jag inget emot att etnicitet nämns, men fokus bör ligga på själva brottet.

Det finns ett politiskt ansvar för brott som begås av GM, som invandringsansvariga politiker har fört in i landet.

Citat:
I din enfald trodde du att media skulle lägga locket på ang flickans skadeläge då mgm är har utländsk bakrund. En timme efter ditt inlägg, skrevs det i varenda tidning att hon vaknat. Du kommer givetvis ha fel igen ang bestående men om familjen eller åklagaren väljer att släppa på den infon.

Jag skrev, att media brukar över huvud taget ingalunda hålla allmänheten *uppdaterad* om skadeläget i allmänhet och i synnerhet inte, när GM är någon med utländsk bakgrund.

En stolle (och tydligen även du) rubbades inte från den märkliga uppfattningen att svenska sjukhus i realtid (!) håller media uppdaterad om en patients skadeläge och media håller i sin tur likaledes i realtid (!) allmänheten uppdaterad om en patients skadeläge. Ni får väl fortsätta leva i den villfarelsen.
Citera
2022-07-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkiLee
Vad fan spelar hennes klädsel för roll?? Hon är 9 år
Exakt. Eller om hon hade klänning . Jag tycker att den som har de här funderingarna över hur ett barn är klädd ska flytta till valfritt land i mellanöstern, Afrika, Pakistan eller Afghanistan där personen får umgås och trivas med likasinnade med likadana åsikter.
Citera
2022-07-26, 23:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Personligen misstänker jag att den torftiga uppväxten med begränsad stimulans som vad jag utifrån det jag sett och hört från afrikanska och ffa muslimska länder också är en viktig orsak till lågt iq.

Det kan säkert ligga något i det.
Citera
2022-07-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Elin Krantz var 1 ja..

Men resten som jag kan komma på är ..

Anders Eklund- Engla Höglund
Lisa Holm - Estniska takarbetaren (minns ej hans namn)
Elin - Philip Grahn (Sexuellt våld vet jag dock inte)
Ida Johansson- Kristoffer Andersson
Kjell-Åke Johansson- Torterade hyresgäst kvinnan till döds.

Danmark -Peter Madsen Kim Wall.
Tishko Shabaz Ahmed skar halsen av Wilma Andersson I Uddevalla. Han förvarade huvudet i sin bostad i nio dygn.
Citera
2022-07-26, 23:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Om jag förstår dig rätt, så anser du att kusinäktenskap inte har några negativa effekter på barnens kognitiva kapacitet förutsatt att barnen i övrigt är somatiskt friska. Är det verkligen korrekt? Jag slängde in consanguineous marriage cognitive i google och ett antal undersökningar bjöd sig.
Sådana undersökningar som den du hänvisar till kan bara påvisa en korrelation, och det gäller också om man anser sig ha kontrollerat för ekonomisk och utbildningsmässig nivå. För att du ska med någon trovärdighet kunna anta att du verkligen har en kausalitet, måste du endera ha identifierat en mekanism - alltså minst en gen med en recessiv allel som orsakar förstståndshandikapp vars alleldistribution i ditt sampel förklarar utfallet, eller så måste du ha uteslutit att resultatet beror på att både inaveln och intelligensnivån är orsakade av en tredje variabel, där man i första hand kan misstänka olika kulturella faktorer - också när man anser sig ha kontrollerat för ekonomisk och utbildningsmässig nivå.

Sedan ska man ju konstatera att det pek du citerar inte tittar på kognitiv nivå specifikt, utan de tittar på både intellektuell och kroppslig utveckling, och syftet med med peket är snarast att försöka avgöra hur allvarliga konsekvenser inavel kan få i största allmänhet, med det yttersta syftet att bedöma hur genomgripande eller kostsamma åtgärder specifikt mot inavel som är motiverade.

Man ska vidare konstatera att inavel visserligen inte korrelerar med psykisk utvecklingsstörning i Sverige, men att däremot finns enstaka inavlade familjer i Sverige med tydligt avvikande längddistribution. En bruksägarfamilj i Västmanland, med tre olika sysslinggiften nära i antavlan, fick åtta barn, där alla de fyra pojkarna blev över 1.90, och alla de fyra flickorna blev under typ 1,63 - den kortaste flickan var berydligt kortare, jag vill minnas något i stil med 1,38, vilket på den tiden betraktades som dvärgväxt. Vad jag vet hittade ingen någon mekanism, men i en kärnfamilj försvinner ju de flesta confounding variables.

Så - ja, det finns studier som finner en korrelation mellanförståndshandikapp och inavel, men så länge man varken har hittat någon mekanism eller gjort samma observationer i första världen-länder som Sverige, ska man vara aktsam med att tro att det rör sig om en kausalitet. Och under alla omständigheter utgörs den förkrossande majoriteten av negativa inavelseffekter av helt andra saker än begåvninishandikapp.
Citera
2022-07-26, 23:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Du får nog komma med fakta och källhänvisningar som stöder ditt påstående om någon överhuvudtaget ska bevärdiga sig att tro på något av vad du säger.....
Tro det eller ej, men det finns ett inte föraktligt antal användare på Flashback som är benägna till att lita på just Hamilkar när han skriver om just genetik. Du kan läsa i mitt svar till Meiji ovan om du vill veta lite om hur jag tänker och vad jag har på fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in