2022-09-29, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
En tråd I abok blir ofta rätt "död" i väntan på dom.

Som jag förstått det säger ålderbestämningen att GM är över 15 och således straffmyndig, resten är upp till vårat rättssystem..

Någon som vet om pojken är på fri fot? Jag antar han är det pga sin låga ålder, är det något rättegångsdatum bestämt ännu?
Han är inte på fri fot, inlåst på ungdomshem på hemlig ort står det i expressens artikel från idag. Jag hann läsa innan den hamnade bakom betalvägg.
Citera
2022-09-29, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Skön läsning att djävulsungen från Etiopien utsatts för våld och hot på ungdomshemmet. Jag önskar honom ett livslångt lidande.
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja detta är mycket glädjande.
Trevligt att ni vill se ytterligare ett barn plågas under resten av sitt liv. Psykopatvarningar ljuder i mina öron.
Kanske kan detta barn tas om hand på ett humant vis och samtidigt förhindra att fler kommer till skada?
Citat:
Ursprungligen postat av Follower
Död diskussion/tråd. Om det var jag som förälder skulle jag göra allt i min makt för att få rätt utsätskipad.. Men... ja vad ska jag säga.. så sker inte här.. så diskussionen/tråden är troligen död. Ingen dom kommer att utkrävas.
Citat:
Ursprungligen postat av Follower
Död diskussion/tråd. Inget nytt. Senaste 200-300 sidorna har inte givit något. Allt är redan glömt. Sjukt att det är glömt av föräldrarna! Men låt det isf vara så. Om dom inte tycker hon var värd mer ...
Lär dig svenska och höj nivån, tack.
Citera
2022-09-29, 15:34
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheekytita
Trevligt att ni vill se ytterligare ett barn plågas under resten av sitt liv. Psykopatvarningar ljuder i mina öron.
Kanske kan detta barn tas om hand på ett humant vis och samtidigt förhindra att fler kommer till skada?

Aww...Du kan ju ta dig an manspojken vet jag. Bjud in sexsadisten till ditt hem och lär honom humanism. Han blir nog särskilt lycklig om du har unga döttrar i ditt hem.

Tror du skrev lite fel, du skrev att jag är psykopat, men jag förstår att du självklart menade att det är den övervuxna pojken som försöka mörda och sadistvåldta en 9-åring som är psykopat. Vi kan alla skriva fel.
Citera
2022-09-29, 16:03
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheekytita

Lär dig svenska och höj nivån, tack.
Nej det är ju det som måste förhindras, att fler barn kommer plågas resten av sina liv om denna psykopat får fortsätta gå lös på gatan.

(ja jag feltolkade det med flit)
Citera
2022-09-29, 16:09
Medlem
Kommer det väckas åtal mot "pojken" eller hur är det planerat?
Det får och kommer inte "glömmas bort".
Han fick uppehållstillstånd på falska uppgifter och är uppenbarligen en sk. kaozapa
Citera
2022-09-29, 17:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Men då den överfallna kvinnan identifierade honom "efter att ha bläddrat i skolkataloger" så måste ju polisen rimligen ha kontaktat kommunen för att få tillgång till kommunens skolkataloger.

Kan tänka mig att polisen får in skolkataloger per automatik. Knappast unikt för denna situation att BO får bläddra i skolkataloger.
Citera
2022-09-29, 17:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Detta monster skall förvaras under betryggande former så att inga andra blir utsatta.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Nej det är ju det som måste förhindras, att fler barn kommer plågas resten av sina liv om denna psykopat får fortsätta gå lös på gatan.

(ja jag feltolkade det med flit)

Jag skulle vilja säga att detta är den riktiga tolkningen.

Naturligtvis skall i inte monstret kunna vistas i frihet så att det drabbar ytterligare flickor(kvinnor. Han skall förvaras under betryggande former så att han hålls avskild från andra. Om detta inte sker så kommer han att ånyo göra nya attacker.
Citera
2022-09-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Kommer det väckas åtal mot "pojken" eller hur är det planerat?
Det får och kommer inte "glömmas bort".
Han fick uppehållstillstånd på falska uppgifter och är uppenbarligen en sk. kaozapa

Ja men enligt kammaråklagarn Andreas Nybergs uttalande i Expressens artikel igår väntas åtal inom kort.

Dock väcks ej åtal för första brottet då han vid tillfället ses som minderårig trots uppskrivningen av hans ålder från 11 år till 14 år.
Citera
2022-09-30, 10:19
Medlem
Åtal väcktes nu.
Citera
2022-09-30, 10:21
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/15-...-i-skelleftea/

Citat.

"Den 15-åriga pojke som misstänks för mordförsök och våldtäkt mot en 9-årig flicka i Skellefteå åtalas nu.

Enligt åklagaren har han utsatt kvinnan för ett ”synnerligt lidande”."

Är det praxis att en flicka omnämns som kvinna vid brott?
Citera
2022-09-30, 10:24
Medlem
Blinkiss avatar
– Det var enbart på grund av tillfälliga omständigheter som gjorde att brottet inte fullbordades och att flickan inte dog, säger kammaråklagare Andreas Nyberg vid Åklagarkammaren i Umeå.

Flickan har inte kunnat höras på grund av sina svåra skador.

– Utöver mordförsök åtalar jag också pojken för grov våldtäkt mot barn. Brottet bör bedömas som grovt eftersom han i samband med genomförandet använt sig av omfattande våld och har visat särskilt hänsynslöshet och råhet, säger Andreas Nyberg.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-grov-valdtakt
Citera
2022-09-30, 10:26
Medlem
Från SVT

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...AD%20IDAG%2010

Citat:
En 15-årig pojke åtalas nu för våldsdådet på Morö Backe i somras. Han åtals för försök till mord och grov våldtäkt på en nioårig flicka.

– Jag menar att den tilltalade utsatt flickan för ett synnerligt lidande och att han har visat synnerlig hänsynslöshet genom att angripa målsäganden med grovt våld, säger åklagare Andreas Nyberg i ett pressmeddelande.

Citat:
– Det var enbart på grund av tillfälliga omständigheter som gjorde att brottet inte fullbordades och att flickan inte dog, säger kammaråklagare Andreas Nyberg vid Åklagarkammaren i Umeå.

Flickan har inte kunnat höras på grund av sina svåra skador.

– Utöver mordförsök åtalar jag också pojken för grov våldtäkt mot barn. Brottet bör bedömas som grovt eftersom han i samband med genomförandet använt sig av omfattande våld och har visat särskilt hänsynslöshet och råhet, säger Andreas Nyberg.

Gissar att hon är hjärnskadad och inte kan höras pga det.

Edit: Tvåa på länkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in