2022-08-18, 21:04
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
”..Utifrån de brott A är misstänkt för finns det ett behov av vård, skydd och kontroll. Detta behov kan
endast tillgodoses på SiS-hem.
Varken A eller hans föräldrar samtycker till sådan vård..”

”.. De är nu beredda att göra allt de kan för att hjälpa A genom frivilliga insatser. De har helt andra möjligheter att hjälpa sonen nu när familjen är återförenad i Sverige. Det kommer att bli en stor skillnad nu när de är två vuxna som tar hand om
familjen. Eftersom de nu har vetskap om sonens tendenser har de möjlighet att hjälpa honom. A behöver bo tillsammans med sin familj och få en anpassad skolgång. De kommer ha ständiga samtal med honom om vad som är bra och dåligt samt aldrig släppa honom ur sikte. ..”

Från att ha typ noll insikt i att ungen är sjuk, till att ”frivilligt” nu gå med på vård, men bara så länge han får bo hemma?!
Undrar om de kommer vara lika sugen på att ha sonen hemma när han givit sig på mamman och våldtagit henne också.
Citera
2022-08-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
???
Du kanske inte hängt med? Det insinueras att hon skulle ha ljugit om hans ålder för att han skulle kunna komma in som barn fastän han var vuxen. Det sägs att de kom till Sverige för sju år sedan, eftersom han räknades som 13 nu måste hon därför ha ljugit att han var sex år när de kom till Sverige.

Hon kan ju ha ljugit om åldern, men då knappast så dramatiskt och inte för att han var barn utan kanske för att få något år extra bidrag eller liknande. Vet inte hur tillförlitliga uppgiften är att de kom till Sverige för sju år sedan visserligen, men om det stämmer så är ju sannolikheten låg att hon ljög för att han skulle komma in som barn såsom antyds i tråden.
Citera
2022-08-19, 00:11
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av numlun
Du kanske inte hängt med? Det insinueras att hon skulle ha ljugit om hans ålder för att han skulle kunna komma in som barn fastän han var vuxen. Det sägs att de kom till Sverige för sju år sedan, eftersom han räknades som 13 nu måste hon därför ha ljugit att han var sex år när de kom till Sverige.

Hon kan ju ha ljugit om åldern, men då knappast så dramatiskt och inte för att han var barn utan kanske för att få något år extra bidrag eller liknande. Vet inte hur tillförlitliga uppgiften är att de kom till Sverige för sju år sedan visserligen, men om det stämmer så är ju sannolikheten låg att hon ljög för att han skulle komma in som barn såsom antyds i tråden.
Självklart har jag hängt med , det var bara ditt gapande om vuxna män på förskolan som jag inte förstod varifrån du fick iden till .
Citera
2022-08-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
En retarderad person som visar så tydliga tecken på att han vill skada flickor och kvinnor, och eventuellt mörda flickor och kvinnor. Vet inte vad han kan ha för störning. Något är ju uppenbarligen fel på honom. Skolan, Socialen och Vården är de som har ansvar för denna fruktansvärda våldtäkt och mordförsöket.

Så det fanns tecken på att han dragit in flickor på toaletterna och betett sig illa, han attackerade en kvinna i en gångtunnel. Så myndigheter har ju totalt tappat det här. Han skulle fått vård för länge sen. nu tänkte de skyffla honom till särskolan. Totalt omdömeslöst.

Vet inte om han behöver medicineras på något sätt. Han kan ha en kraftig ångest som resulterar i att han vill attackera någon flicka eller kvinna. Det kan vara en förklaring, men inget försvar på något sätt.

Men jag hoppas att han blir dömd till vård med särskild utskrivningsprövning så att han får vara där, han kan få stanna längre än om han vår ett fängelsestraff. För han har inte ute bland folk att göra.

Även som förälder har man ett ansvar! Lägg inte all skuld på skola, vården och socialen… en förälders viktigaste uppgift förutom att hålla sina barn trygga är att uppfostra och lära dom vad som är rätt eller fel, att lära sina barn hur samhället fungerar och hur man beter sig i olika situationer.. visst, somaliern har en störning men desto viktigare roll har föräldern!
Många barn har störningar men alla våldtar inte! …föräldrarna visste om ungens beteende och borde ha sökt hjälp och kanske testat att umgås med han istället för att låta han härja fritt medan dom skaffade nya ungar…

Det skrivs mycket att flickan har PEG, öppnar ögonen men pratar inte… någon som vet om hon kan röra sig?
Citera
2022-08-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Även som förälder har man ett ansvar! Lägg inte all skuld på skola, vården och socialen… en förälders viktigaste uppgift förutom att hålla sina barn trygga är att uppfostra och lära dom vad som är rätt eller fel, att lära sina barn hur samhället fungerar och hur man beter sig i olika situationer.. visst, somaliern har en störning men desto viktigare roll har föräldern!
Många barn har störningar men alla våldtar inte! …föräldrarna visste om ungens beteende och borde ha sökt hjälp och kanske testat att umgås med han istället för att låta han härja fritt medan dom skaffade nya ungar…

Det skrivs mycket att flickan har PEG, öppnar ögonen men pratar inte… någon som vet om hon kan röra sig?

Många som frågar hur det är med Luna och jag känner att det är svårt att svara på just nu. Kommer kanske att uppdatera här om det längre fram någon gång.
Hoppas ni har förståelse för det. 🌸 från flickans mammas insta
Citera
2022-08-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
Många som frågar hur det är med Luna och jag känner att det är svårt att svara på just nu. Kommer kanske att uppdatera här om det längre fram någon gång.
Hoppas ni har förståelse för det. 🌸 från flickans mammas insta
Det där ger mig en dålig magkänsla. Oroväckande att hon inte vill berätta.
Citera
2022-08-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
tror det är mera att det inte sjunkit in än allt som har hänt heller
Citera
2022-08-19, 12:59
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:

Jag hade fått en större oroskänsla om hon HADE berättat. Det har redan berättats för mycket om henne. Oavsett vilka skador hon drabbats av och vilka av dessa som blivit permanenta, så är det familjens sak och framför allt Lunas sak! Hon har rätt till sin integritet och ska inte behöva känna sig uthängd i allt!
Jag blir ofta arg när jag ser eller hör föräldrar hänga ut sina barn på olika sätt.
Citera
2022-08-19, 13:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Instämmer. Ingen efterlyser ju ngr detaljer, men frågan om flickan har fått permanenta (allvarliga) hjärnskador är ett grått moln, som hänger över fallet.
Citera
2022-08-19, 13:21
Citat:
Hur länge var mamman/brottsoffret Emm@ J@ngestig sövd (Arbogamorden på Max och Saga) och sedan ovetandes? De anhöriga fick väl inte prata om barnen och händelsen?
Tror att flickan ska få så lite intryck som möjligt och absolut inget förhör.
Citera
2022-08-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Jag hade fått en större oroskänsla om hon HADE berättat. Det har redan berättats för mycket om henne. Oavsett vilka skador hon drabbats av och vilka av dessa som blivit permanenta, så är det familjens sak och framför allt Lunas sak! Hon har rätt till sin integritet och ska inte behöva känna sig uthängd i allt!
Jag blir ofta arg när jag ser eller hör föräldrar hänga ut sina barn på olika sätt.
Jag tänker inte att hon skulle berätta några detaljer utan mer generellt om hennes mående. Hoppas jag har fel såklart men fick en dålig magkänsla av texten. Det är trots allt en mamma som har ganska många följare, och har lagt ut mycket om sina barn tidigare.
Citera
2022-08-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur länge var mamman/brottsoffret Emm@ J@ngestig sövd (Arbogamorden på Max och Saga) och sedan ovetandes? De anhöriga fick väl inte prata om barnen och händelsen?
Tror att flickan ska få så lite intryck som möjligt och absolut inget förhör.
Jag får inte känslan av att det handla om att hon inte får berätta något om barnets mående, utan att hon tycker att det blir för jobbigt. ”Känner att det är svårt att svara på just nu. Kommer kanske uppdatera här om det längre fram någon gång”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in