2022-07-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
På något sätt så verkar de, som fallit offer för invandrare gärningsmän liksom skämmas.

Det är pinsamt och något som man absolut inte ska prata om.. är mitt intryck. Ty det är ju den attityden, som media och ansvariga politiker förmedlar - det ska vara största möjliga tystnad om sådant, är deras budskap.
Konstig åsikt. De vill inte ha ordet rasist kastat på sig, tycker synd om stackars inv och vill hjälpa staten i sin agenda som vill släppa in fler och mörka vad många sysslar med.

Kallar du detta för att skämmas som är att dölja att du ljuger och inget annat?
Citera
2022-07-16, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Korrekt. Det handlar inte om intellektuell funktionsnedsättning samtliga med diagnosen utgör 1 procent av befolkningen.

Att Abushi enligt uppgifter har en medelsvår intellektuell funktionsnedsättning placerar honom i en grupp som kanske utgör maximalt 0,5 procent av befolkningen. Det är så att de har en intelligensålder på 6-8 år, sett till problemlösningsförmåga och intellektuell kapacitet så är de på en nivå som förstaklassare. Just misstänkt gärningsman är också i 13-15 års åldern så han har inte levt länge nog för att på andra sätt hinna mogna så det täcker upp hans nedsättning litegrann. De som läser in ideologiska eller teologiska motiv i hans beteende är helt ute och cyklar när det handlar om någon som troligtvis inte har ett begreppsmässigt tänkande.

Sedan tillhör han den lilla minoritet av den här procenten som har ”maladaptivt beteende” (skrika könsord, kladda på andra elever m.m.). Tyvärr är sådant beteende alldeles för vanligt förekommande i dagens skolor, det sticker inte längre ut. Säg att maximalt 30 procent av alla med medelsvår intellektuell funktionsnedsättning uppvisar ”maladaptivt beteende”. 7 av 10 har det inte (men de siffrorna är min gissning). Det bör självklart även nämnas att det finns jättemånga utan intellektuell funktionsnedsättning som beter sig så.

Killen tillhör en grupp som troligen utgör 0,2 procent av befolkningen och till och med för denna lilla grupp är han avvikande. Överfallet i tunneln visar redan där tendens till empatistörning (egentligen eufemism för psykopat men sådan diagnos ställs inte på minderåriga) och det är precis vad Risberg betonade.

Eftersom den grova våldtäkten och mordförsöket ska ha varit så utdragna där killen haft mycket tid att besinna sig istället för att fortsätta våldföra sig på barnet så går inte det att förklara med ”raseriutbrott”. Slutsatsen är att han njöt av det och ville fortsätta. Att sedan vara så kall att man börjar ljuga för de andra som anländer till platsen och flytta cyklar långa sträckor är också ett oerhört märkligt beteende. Ärkepsykopat med andra ord.

Killen var från början en i minoriteten av medelsvårt intellektuellt funktionsnedsatta som har ”maladaptivt beteende” (ca 0,2 procent). Om han är skyldig till brottet i Skellefteå då är han abnormal för den lilla gruppen eftersom han i sådana fall är psykopat och sexualsadist.

Det är klart som fan att Risberg vädjar om att inte ”klandra”, direkt hoppar till att prata om förebyggande arbete och endast litegrann fördömer brottet. Skulle Risberg som professionell psykolog med uppgift att rehabilitera gärningsmän elda på massorna? Han vet att folk vill hänga killen i närmsta träd. Tror ni att socialtjänsten, andra myndigheter eller vårdnadshavarna skulle fortsätta skicka monstren till honom ifall han sa vad han egentligen tycker och tänker om vissa av dem?

För lärarna i Skellefteå är det en jävla tragedi att en av deras älskade elever ligger skändad, nedsövd och i respirator. Sedan finns det överhängande risk att vissa personer ur allmänheten lynchar deras andra elev innan killen ens är dömd. En lärare kan inte uppmuntra till parallella rättsystem (varken sharia eller något annat) och de kan heller inte gå ut och säga vad de egentligen tycker om misstänkt gärningsman. Istället så läcker de information till bekanta (som skriver på Flashback) eller till Aftonbladet och alla andra tidningar, inklusive all dokumentation de har om misstänkt gärningsman. Om än delvis klantigt formulerat så är det i sak bra att lugna ned så att deras forne elev inte blir lynchad innan dom/bevistalan.

Sjukvården och polisen kommer dock tiga som muren eftersom de har mycket mer sekretess än skolan och hanterar ofta vedervärdiga gärningsmän. En polis måste upprätthålla lagen, sjukhuspersonal måste ge vård och bibehålla sekretess. Socialtjänsten i sin tur tiger huvudsakligen på grund av sekretess men de tiger extra mycket för att de vill skydda sina egna arslen. Migrationsverket lär också tiga.

Återigen är det värt att betona: MGM är ännu inte dömd.

Med tanke på hotbilden kan ni ge er fan på att han är tungt bevakad och inte kan röra sig fritt. Lyckas ni ta död på MGM så förnekar ni Luna upprättelse genom rättsväsendet. Ni utsätter då även all personal som måste vistas runt honom för fara. Vill folk däremot bete sig som islamistgalningar i ett parallellt rättssystem när han kommer ut så säger jag ”ajabaja” men lägger i övrigt inga fingrar emellan. Inte efter att ha tagit del av detaljerna.

Jag rekommenderar det inte, stöttar det inte, fördömer det - men skulle han vara jagad och knackar på min dörr så låser jag den och vinkar hejdå.

Den här psykologen Olof Risberg, ska han ta ”sig an” GM?
Eller var det enbart yttrandet om fallet i sig?
Har inte följt just den biten ska läsa på lite mer.
Citera
2022-07-16, 09:50
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Om jag votre flickans far skulle jag mörda odjuret

Far eller mor.
Oavsett relation till flickan hade jag också mördat negern.

Måtte apan aldrig få sinnesro att röra sig fritt ute. Han ska förevigt behöva se sig om var han än befinner sig.
Och alla äckliga vänsterfittor som försvarar negern ursprung - må ni brinna i helvetet.

Detta må ha blivit politiskt. Och det visar hur klart och tydligt hur rubbad vår regering är.

Ut med negern och hela hans vidriga familj.
Citera
2022-07-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Nu är det väl iof så att en stor del av Skellefteås befolkning, företrädelsevis många av den sorten som sprider hat på Fb är negativa till northvolt också- framförallt för att det ”lika kom att gå åt helvette”
Vad fan är det du vill att folk ska sprida efter det som har hänt, din sinnesrubbade vänsterfitta, handhjärtan och regnbågsfärgade enhörningsfisar. Din sort är allt det som är fel med landet. Lyckligtvis är er tid snart förbi för folket i Sverige har äntligen börjat vakna!
Citera
2022-07-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Det kan vara politiskt att inte väcka flickan, men om man däremot håller henne sövd lika länge eller längre som tex Michael Schumacher, så vill man nog verkligen att hon ska överleva.

För om gm döms för försök till mord innan flickan vaknar, så kan han inte dömas för mord i ett senare skede. Så ser tyvärr lagen ut.
Beslut om att väcka, eller inte väcka, sövd patient som behandlas med respirator, grundas alltid och endast på medicinska skäl!

.
Citera
2022-07-16, 09:58
Medlem
Detta brott är oförlåtligt, och jag blir väldigt arg och ledsen över vad som skett. Tankarna går främst till flickan och hennes familj, men också kring hur någon kan vara kapabel till detta illdåd.

När jag läser denna tråd blir jag också väldigt sorgsen över all rasism. Det skrämmer mig att läsa om allt hat mot invandrare. Bara det ser jag som en säkerhetsrisk. Rädsla, hat och distansering mellan grupper är knappast grogrund för något gott.

Angående utvisning eller inte så förordar jag rätt straff i Sverige. Brottet är begått här och vi bör, idealiskt sett, kunna undvika att skicka problemet (GM) vidare till ett annat land. Om inte rätt straff kan delas ut i Sverige så är det ett problem med vår lag som bör rättas till. Även här är jag otrolig att vår lag inte är tillräcklig, men det är i långa loppet inte något som politikerna bör kunna ändra.
Citera
2022-07-16, 10:07
Avstängd
Han och hela släkten och resten av ALLT pack vi har i landet, ska tillbaka till sina länder där det ändå skjuts mindre, våldtäkterna är färre och där det exploderar långt färre bomber än i Sverige nu för tiden.

Trygghet var de väl ute efter? Tryggare nu i de flesta MENA-länder, Somalien och resten av Afrika.
Senast redigerad av Martlet 2022-07-16 kl. 10:16.
Citera
2022-07-16, 10:10
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Och dessa Litauer vet förstås vart i Sveriges avlånga land de ska börja leta?. Tycker det känns obehagligt, kan sluta med att någon som är lik MGM råkar illa ut.
Sedan är det inte rätt att ta lagen i egna händer

Mer rätt än att våldtäktsmörda en 9årig flicka.
Citera
2022-07-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Vad fan är det du vill att folk ska sprida efter det som har hänt, din sinnesrubbade vänsterfitta, handhjärtan och regnbågsfärgade enhörningsfisar. Din sort är allt det som är fel med landet. Lyckligtvis är er tid snart förbi för folket i Sverige har äntligen börjat vakna!

Nu sa jag ingenting om vilket hat dom spred. Jag menade faktiskt rent allmänt fb-hatare som hatar allt och alla som inte är precis som dom och tycker precis som dom.

Man kan till och med hata både brottet och GM utan att sprida den typen av hat som du sprider och det är DEN typen av hat jag menar. Jag har ingenstans sagt att jag tycker synd om GM eller på minsta sätt tycker att han ska gå fri. Att jag tycker att det är viktigt att värna om demokratin och rättssamhället och inte uppmana till en lynchmobb ger dig inte rätten att kalla mig fitta!

Det är den typen av infantila (barnsliga om du inte förstår), aggressiva, kvinnoförnedrande, antihumana, obildade redneck-uttryck som gör att vi vanliga människor med ett fungerande intellekt och känsloliv aldrig kan lyssna på en sån som dig. Dina eventuella poänger drunknar i ditt svammel!
Citera
2022-07-16, 10:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Mer rätt än att våldtäktsmörda en 9årig flicka.

Klart ingen ska mördas.

Det myndigheterna MÅSTE göra är att skicka tillbaka dem och resten av 1,5 miljoner muslimer och annat pack till sina trygga länder som de ändå åker på semester till stup i kvarten.

Sverige är inte alls ett tryggt land längre.
Senast redigerad av Martlet 2022-07-16 kl. 10:18.
Citera
2022-07-16, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pol0119
Detta brott är oförlåtligt, och jag blir väldigt arg och ledsen över vad som skett. Tankarna går främst till flickan och hennes familj, men också kring hur någon kan vara kapabel till detta illdåd.

När jag läser denna tråd blir jag också väldigt sorgsen över all rasism. Det skrämmer mig att läsa om allt hat mot invandrare. Bara det ser jag som en säkerhetsrisk. Rädsla, hat och distansering mellan grupper är knappast grogrund för något gott.

Angående utvisning eller inte så förordar jag rätt straff i Sverige. Brottet är begått här och vi bör, idealiskt sett, kunna undvika att skicka problemet (GM) vidare till ett annat land. Om inte rätt straff kan delas ut i Sverige så är det ett problem med vår lag som bör rättas till. Även här är jag otrolig att vår lag inte är tillräcklig, men det är i långa loppet inte något som politikerna bör kunna ändra.
Bunta inte ihop "alla invandrare". Det är individer från egentligen två stora grupper som ställer till nästan alla problem.
1. Negrer från Afrika
2. Babbar från MENA

Gemensamt för dessa är att de är övervägande muslimer.
Citera
2022-07-16, 10:20
Medlem
Yoweris avatar
Den enda frågan av intresse är följande: Har Elin Wikström blivit inbjuden till SVT morgonstudio ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in