2022-07-15, 20:06
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duskasueh
Han flög bara ner med soc personalen, poliserna följde endast med genom gaten och såg till att dom tog sig iväg, men antar att dom hade poliser som mötte dom på ARN
Vilket intryck fick man av killens storlek/kroppshydda?
Citera
2022-07-15, 20:07
Medlem
Eftersom få om ens någon tycks undra hur flickstackarn mår. Så ställer jag frågan om det finns någon som vet hur hon mår ?
Trots att hon förmodligen fortfarande är nersövd pga att hjärnan behöver vila och svullnaden i densamme behöver gå ned, så hoppas åtminstone jag hur läget för flickan blivit bättre.

(Omtänksamheten i tråden för Brottsoffret tycks tyvärr vara minde än hatet för Gärningsmannen/pojken )
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-07-15 kl. 20:10.
Citera
2022-07-15, 20:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Jag tror fortfarande han är oskyldig. Men du och dina rassepolare är så blinda av hat mot invandrare att ni inte kan inse fakta.
Och att han medgett sin inblandning ringer inga klockor?
Citera
2022-07-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Kan han mellanlandat och åkt vidare?
Vilka sjukhus gör åldersbestämningar? Ackis i Uppsala? Över helgen??

Blir medföljande poliser galna om man fotograferar? Vore intressant att se grrabben bredvid vuxen.

Jo han kan vara på väg till Rättmedicinalverket i Linköping för åldersbedömning.
Citera
2022-07-15, 20:10
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Eftersom få om ens någon tycks undra hur flickstackarn mår. Så ställer jag frågan om det finns någon som vet hur hon mår ?
Trots att hon förmodligen fortfarande är nersövd pga att hjärnan behöver vila och svullnaden i densamme behöver gå ned, så hoppas åtminstone jag hur läget för flickan blivit bättre.

Omtänksamheten i tråden för Brottsoffret tycks tyvärr vara minde än hatet för Gärningsmannen (pojken)

Det var full aktivitet för ett par dagar sen.
Nu är det knäpptyst och jag tror det råder grovt sekretess om läget.
För ganska många är inaktiva om den uppdateringen.
Citera
2022-07-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Tror jag inte, golare är inte så populära i den branschen.

Jag tror fortfarande han är oskyldig. Men du och dina rassepolare är så blinda av hat mot invandrare att ni inte kan inse fakta.
Hur mycket otur kan man ha? Om han skulle vara oskyldig så ligger han nog nära max.

Polisen verkar dock vara rätt säkra på sin sak. Och vissa medgivanden har skett (i Sverige så får man inte leda vittnen). Det skall nog mycket till för att polisen låter sig förledas i detta fallet.
Citera
2022-07-15, 20:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Huddinge?

Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Till Kronoberg eller Huddinge kanske?

Kronoberg som är ett häkte tror jag inte.

Däremot Huddinge kan vara möjligt.
Citera
2022-07-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Den misstänkte pojken har förekommit i flera utredningar

”Det ska mycket till innan man larmar andra myndigheter”. Se Henrik Bolin, enhetschef Grundskola i Skellefteå kommun i klippet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ra-utredningar

Jamen så är det ju! Verkar som att många här inne inte har en aning om hur det är på en skola och går till på en skola idag. Det är lätt att med facit i hand säga att man skulle ha larmat mer. Men sanningen är att skolan handhar liknande kränkningar (verbala ffa) regelbundet. Det är ju inte fog för en polisanmälan varje gång någon ropar hora utan det behandlas av skolan enligt en åtgärdstrappa. Det är ju lite som att säga att polisen ska ringa FBI varje gång det är ett polis ärende. Skolan tar han om MASSOR av kränkningärenden och om det bedöms som att det inte räcker så går man vidare till andra myndigheter. Han säger också att åtgärden att placera honom på särskolan fungerat då det inte varit någon incident där. Problemet blev uppenbarligen när det blev lov och där slutar skolans ansvar vad ni än tycker. Fattar inte varför ni helt snöar in på skolan…..var är frågorna till soc som är dom som hade ansvaret?
Citera
2022-07-15, 20:14
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

Omtänksamheten i tråden för Brottsoffret tycks tyvärr vara minde än hatet för Gärningsmannen (pojken)
Familjen o flickan skall lämnas i fred och få allt stöd.
Händelsen kring killen, soc, migv etc skall riva upp så mkt damm som möjligt! Detta får inte tigas och mörkas tex SVT nämner inget om invandrad Etiopier etc
Citera
Någon som vet status på flickan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chablisnoir
Det här är något av det vidrigaste jag har läst.
Här har medierna använt stora sopkvasten för att sopa dådet under mattan.
Fanskapet blev inte dömd till utvisning!!!!
Jag finner inga ord.

Hoppas innerligt att våra politiker inser det sjuka i samhället och att små barn ska skyddas från dessa jävulska monster

Visst är det vidrig läsning, jag är ledsen men ändå glad att jag fick några flera att läsa om det, känns som allmänheten överlag inte fick reda på så mycket om det där, det är så brutalt så man kan knappt ta in det.
Citera
2022-07-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Det var full aktivitet för ett par dagar sen.
Nu är det knäpptyst och jag tror det råder grovt sekretess om läget.
För ganska många är inaktiva om den uppdateringen.

Föräldrarna har säkert fullt upp i sin sorg över att flickan ligger nedsövd och lever förmodligen nu mellan hopp och förtvivlan.
Får verkligen hoppas att det går så bra som det bara kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in