2022-07-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Namn på insta?
Tror hon gjort den privat
Citera
2022-07-10, 21:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Namn på insta?
Det vet jag inte. Svarade bara på Smokeonthewaters inlägg.
Citera
2022-07-10, 21:19
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
*Leila* har bott på adressen sedan 2008. Kan vi släppa dem?
Undrar om det inte är fel kvinna som är utpekad? Tidigare i tråden har det stått att de bott här i 7 år, de skulle då alltså ha kommit hit 2015
Citera
2022-07-10, 21:21
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Efter att ha dubbelkollat nu så är det alltså så att offret är dotter till den dömde knarkarsäljaren/pundaren Sim*n J*hdet som numera bytt namn, ni får leta er till vad det är då jag inte vet om det är olagligt att sprida vidare. Detta är egentligen inget som tillför tråden något, snarare bara mer tragik för den familjen och dess barn. Fy fan alltså.
Men som sagt, häng inte upp er på detta, det är förövaren som bör forskas mer kring.

Det var det jag anade. Ingen rök utan eld. Flickan kanske inte har fått det bästa umgänget. Det är inget sätt att skuldbelägga offret, utan en ren sannolikhetskalkyl. Det är alltså 100 % belagt att det inte fanns några beröringspunkter mellan BO och MGM, inte ens indirekt genom familjens bekantskapskrets? Är ni säkra på det? Att MGM av en händelse slänger sig över en före detta knarklangares dotter kan ju givetvis hända, men det förefaller ytterst osannolikt. Jag vet att MGM utfört tillsynes slumpmässiga dåd tidigare, men två samtidiga faktorer är för mycket för att bara viftas undan utan vidare.
Citera
2022-07-10, 21:21
Medlem
Alla uppgifter om MGM och dennes anhöriga är ju helt grundlösa och saknar något fog överhuvudtaget förutom gissningar och trådsanningar som upprepas?

Eftersom utredningen rör barn kommer namnen aldrig heller komma ut, varför det inte kan dementeras officiellt. Perfekt.

Moderator kanske bör försöka styra upp lite?
Citera
2022-07-10, 21:23
Medlem
https://imgur.com/a/DNFiAMS
Citera
2022-07-10, 21:23
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det var det jag anade. Ingen rök utan eld. Flickan kanske inte har fått det bästa umgänget. Det är inget sätt att skuldbelägga offret, utan en ren sannolikhetskalkyl. Det är alltså 100 % belagt att det inte fanns några beröringspunkter mellan BO och MGM, inte ens indirekt genom familjens bekantskapskrets? Är ni säkra på det? Att MGM av en händelse slänger sig över en före detta knarklangares dotter kan ju givetvis hända, men det förefaller ytterst osannolikt. Jag vet att MGM utfört tillsynes slumpmässiga dåd tidigare, men två samtidiga faktorer är för mycket för att bara viftas undan utan vidare.

Han har redan "slängt sig över" en annan obekant kvinna i en gångtunnel samt begått liknande överträdelser på skolan som du själv är medveten om, hur menar du att det är ytterst osannolikt?

Det bekräftar snarare sannolikheten, eftersom det är ett tydligt beteendemönster.
Citera
2022-07-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo

Tror du tittar för mycket på Gåsmamman!
Citera
2022-07-10, 21:25
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Han har redan "slängt sig över" en annan obekant kvinna i en gångtunnel samt begått liknande överträdelser på skolan, hur menar du att det är ytterst osannolikt?

Du kastar dig över citera-knappen utan att ha läst mitt inlägg ordentligt. Läs vad jag skriver om två samtidiga faktorer och sannolikheten för just detta.
Citera
2022-07-10, 21:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Undrar om det inte är fel kvinna som är utpekad? Tidigare i tråden har det stått att de bott här i 7 år, de skulle då alltså ha kommit hit 2015

Inte helt omöjligt. Kan väl vara så att någon lagt pussel utifrån GM:s efternamn, noterat att L är gift med en man med samma namn och sedan dragit felaktiga slutsatser utifrån det.

Om det är så att GM har faderns efternamn och fadern bor i Italien är det knappast så att man lär hitta någon koppling i den svenska folkbokföringen utifrån efternamnet.

Lite märkligt dock att användare här i tråden, som påstått sig ha insyn i ärendet, helt kategoriskt tycktes bekräfta uppgifterna, men det säger väl kanske mer om användare här än om faktiska förhållanden.
Citera
2022-07-10, 21:26
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Tror du tittar för mycket på Gåsmamman!

Inte alls. Det är en enkel analys av en socioekonomisk faktor. Barn till kriminella råkar oftare illa ut. Finns mycket forskning om just detta.
Citera
2022-07-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Stämmer. GM ser dock allt annat än persisk ut i min mening, men som sagt är ju fadern i princip okänd.

Ja blanraser förekommer väl även där nere av den anledningen hade bild på någon av dem också varit intressant men inte så noga. Jag tänker mig mor från tex Sudan och far från Saudi eller Jemen. Men det är en högst vild gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in