2022-07-08, 00:03
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Nej så tänker jag inte förstår du. Men en rimlig tanke är att polisen samlar in alla objekt som finns på platsen.
Jo dom samlar nog in allt dom kan för att vara på den säkra sidan. Better safe than sorry
Citera
2022-07-08, 00:30
Medlem
negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Då bör hon mao hittats någonstans längs den tvärgående cykelväg som går mellan tunneln till moröhöjden och tunneln under östra leden/torsgatan. Den gångvägen känns aningen mindre trafikerad än den som löper genom Morö backe, förbi skola etc.

Noterade du om elsparkcyklarna hade ett större vitt parti längs styrstammen eller vad man kallar den?

För referens https://i5.walmartimages.com/asr/9e3...d93ce7873.jpeg

Nu vid klockan 23:30 ish så var det mest avspärrat mellan skolan och tunneln till moröhöjden men på nedre/bortre sidan av cykelvägen!
Citera
2022-07-08, 00:38
Medlem
Joneskuusis avatar
Potentiell gm? Är det fråga om kulturberikning eller inavel?
Citera
2022-07-08, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Då är man inte "liten flicka". Nästa steg är ju tonåring. Konstig rapportering. Föreställde mig yngre än skolålder.

Jag hörde att hon var nio år, men det är bara ryktesvägar på jobbet... Och Jo, visst är man väl liten om man är 10-13? Man är ju i vart fall ett barn fortfarande.
Citera
2022-07-08, 05:53
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
min kompis var en av tre som hittade tjejen. Hon var riktigt illa skadad
Känner oxså en av de som hittade henne. Allvarligt skadad. Vet hur hon såg ut men väntar ett tag med beskrivning då jag bara hoppas lilltjejen överlever.
Citera
2022-07-08, 05:57
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Känner oxså en av de som hittade henne. Allvarligt skadad. Vet hur hon såg ut men väntar ett tag med beskrivning då jag bara hoppas lilltjejen överlever.
Får belysa att det är dråpligt mot (eventuell!) Polisutredning att gå ut med för beskrivande detaljer. Plötsligen har du tre gärningsmän & polisens MGM som också erkänt och beskrivit förfarandet kan inte fällas. Låg risk i detta fall, men ändå en risk. Ge inte den chansen till as som piskar upp barn på detta sätt.
Citera
2022-07-08, 06:33
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Får belysa att det är dråpligt mot (eventuell!) Polisutredning att gå ut med för beskrivande detaljer. Plötsligen har du tre gärningsmän & polisens MGM som också erkänt och beskrivit förfarandet kan inte fällas. Låg risk i detta fall, men ändå en risk. Ge inte den chansen till as som piskar upp barn på detta sätt.

Fast allt detta vet ju polisen men jag behöver inte berätta allt här. Håller inte undan nåt.
Citera
2022-07-08, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Fast allt detta vet ju polisen men jag behöver inte berätta allt här. Håller inte undan nåt.

Det handlar om att gärningsmänen/mannen inte ska komma på en egen förklaring till vad som skett, efter du beskrivit flickans skick. Det kan haverera hela utredningen att gå ut med information som ännu inte är känt. Jag avråder dig därför från att berätta något kring det.
Citera
2022-07-08, 06:55
Medlem
Hedersrelaterat kan vi glömma. Hon hittades naken.
Citera
2022-07-08, 06:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hedersrelaterat kan vi glömma. Hon hittades naken.
Förnedrad?

Alternativet är väl att hon utsatts för sexuella övergrepp, vilket tyvärr är mer sannolikt. Samhället är sönder-trasigt...
Citera
2022-07-08, 07:00
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Det handlar om att gärningsmänen/mannen inte ska komma på en egen förklaring till vad som skett, efter du beskrivit flickans skick. Det kan haverera hela utredningen att gå ut med information som ännu inte är känt. Jag avråder dig därför från att berätta något kring det.
Det är ju det jag säger!! Jag har inte sagt nåt.
Citera
2022-07-08, 07:02
Medlem
Måste ju komma ut mer info snart. Skellefteå är litet och man känner alltid nån som känner nån.

Fy fan om gm skulle visa sig va blatte.. har släkt i norr och ledsamt om det skulle börja bli som i Sydsverige pga invandrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in