2022-07-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
När utsatte en etniskt svensk kille i 15-årsåldern en nioårig flicka för grov våldtäkt och mordförsök sist?

Jag menar, så att vi kan jämföra reaktionerna på dåden?

Eller; hur ofta våldtar en etnisk svensk kille en muslimsk tjej överhuvudtaget...?
Citera
2022-07-16, 00:32
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
På något sätt så verkar de, som fallit offer för invandrare gärningsmän liksom skämmas.

Det är pinsamt och något som man absolut inte ska prata om.. är mitt intryck. Ty det är ju den inställningen, som media och ansvariga politiker förmedlar - det ska vara största möjliga tystnad om sådant, är budskapet.

Kod 291 hette det förr i tiden. Nu vet jag inte längre hur myndigheterna maskerar det hela.
Citera
2022-07-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Är ni efterblivna på något sätt eller trollar ni? Svenskar som gör brott i sitt eget land är vårt egna problem. Bara för att svenskar gör brott i Sverige så betyder det inte att utlänningar från tredje världen ska komma hit och göra brott också. De har inget här att göra överhuvudtaget.

Vänsterextremisterna och sossarna förnekar sig aldrig, försvarar en inavlad Etiopier som eventuellt har våldtäktsmördat en svensk 9-årig flicka. Man blir spyfärdig.

Sveavägen 68 kör hård damage control nu.

Exakt folk blir förbannade. Här hjälper vi folk från när o fjärran och såklart man blir extra upprörd när det sker dessa hemska saker. Även knark gängskjutningat bidragsbrott upprör men olika grad. Jag skulle vilja se en nivå skillnad i straff typ " blåljusbrott" det här inget med etnicitet att göra utan just för att di har större skyldigheter som asylant eller ny i landet.
Citera
2022-07-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Wow du har verkligen inte en aning om hur lagen ser ut!

Hm...så varför finns det prejudicerande fall där mördaren går fri från mord och bara dömts för försök till mord, för att målsägande inte hade dött ännu då? Sen dog han 2 månader senare...?

Du har nog inte kollat upp LR:s mördare MJ som just slapp straff för mord pga denna klausul...
Citera
2022-07-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har verkligen ingen susning vad du yrar om.
Det jag säger är att skulle en svensk i Saudiarabien dricka alkohol offentligt och avsluta med att döda två muslimska barn så skulle garanterat samhället ha starka åsikter mot SVENSKAR som grupp.
Vad har det med mitt exempel på hur hatet vänder sig mot egenskaper någon inte kan påverka istället för själva dådet att göra? Läs vad du svarar på.
Citera
2022-07-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
På något sätt så verkar de, som fallit offer för invandrare gärningsmän liksom skämmas.

Det är pinsamt och något som man absolut inte ska prata om.. är mitt intryck. Ty det är ju den attityden, som media och ansvariga politiker förmedlar - det ska vara största möjliga tystnad om sådant, är deras budskap.
Får också en känsla av det. Ska smusslas o tystas vaddå berätta för alla! Finns INGET att skämas för tvärtom, folk skulle visa stor förståelse!
Citera
2022-07-16, 00:36
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Fast det blir ju även ett laglöst land när en 13 åring inte kan frihetsberövas och vi VET att personen är så störd att vård och medicin ej kommer hjälpa.
Vi VET att fler offer kommer råka ut för honom och allt vi kan göra är att vänta till han blir gammal nog och begår brotten.
Innan dess kommer fler falla offer och vi VET detta. Det om något är laglöst.
Så bra skrivet. Det är just därför folk är arga. Vi VET att han kommer att göra om det…. Vilken dag som helst. Vårdnadshavaren har inte klarat av sitt föräldraskap och det lär hon inte göra ju större och starkare han blir. Varför vill inte folk se det?
Citera
2022-07-16, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Hm...så varför finns det prejudicerande fall där mördaren går fri från mord och bara dömts för försök till mord, för att målsägande inte hade dött ännu då? Sen dog han 2 månader senare...?

Du har nog inte kollat upp LR:s mördare MJ som just slapp straff för mord pga denna klausul...

Länka gärna, har ingen aning om vad du avser, varken fall där underåriga dömts i svensk domstol eller vilka LR och MJ är.
Citera
2022-07-16, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Fast varken jag eller du vet vad mamman tycker om att hennes flicka blivit ett slagträ i debatten!
Tids nog så kommer hon kanske att vilja säga något men det är helt upp till henne.
Jag menar inte ett debattinlägg utan bara " detta har hänt o så känner vi"
Du verkar tycka det är farligt att göra så, men " läraren" tog sig frihet att lufta sina känslor ska inte de andra kunna göra det?
Citera
2022-07-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Kod 291 hette det förr i tiden. Nu vet jag inte längre hur myndigheterna maskerar det hela.

Ren och skär konspiration. Dessutom handlar just detta fallet om barn. BARN som inte kommer hamna i fängelse. Är det svårt?
Citera
2022-07-16, 00:42
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ren och skär konspiration. Dessutom handlar just detta fallet om barn. BARN som inte kommer hamna i fängelse. Är det svårt?

MGM är förmodligen över 15 år fyllda och är därmed inte ett ”barn” straffrättsligt sett. Är det svårt?

Gärningarna torde sammanvägt uppgå till livstids fängelse. Gud vet hur det här ska sluta.
Citera
2022-07-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag menar inte ett debattinlägg utan bara " detta har hänt o så känner vi"
Du verkar tycka det är farligt att göra så, men " läraren" tog sig frihet att lufta sina känslor ska inte de andra kunna göra det?

Ja hon får absolut göra det, hon om någon har väl rätt att säga vad hon känner. Men jag tycker inte att det är någons uppgift att be henne göra det. När/om hon känner att hon vill det så lär hon nog göra det! Menar bara att det initiativet tycker jag hon ska få ta själv. Vore totalt respektlöst är i nuläget be henne om det tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in