Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, den där pöbelstilen funkar inte för fem öre.
Det är allt mellan pinsamt att se hur vuxna beter sig som nån relik från medeltiden till att det de facto är olagligt att uppmuntra till mord.
Att sen börja rättfärdiga skiten med långsökt dravel om rätten att reagera emotionellt under nån universell lag är - om möjligt - mer korkat.
Jag är främst intresserad av att flickan vaknar och inte har bestående men. Hon är givetvis den det är synd om som brottsoffer.
Nästa fundering berör vart det gått så förbannat snett med tanke på alla varningssignaler han uppvisar.
Det här är en intressant diskussion!
Har flertalet gånger diskuterat med kamrater om ett liknande scenario skulle drabba ens dotter och hur man skulle reagera och agera.
De flesta hävdar att ”Jag hade slagit ihjäl fanskapet” Och ”jag skulle fan tortera den jäveln” Grobiansnack med andra ord.
Jag brukar hävda att jag inte vet på förhand hur jag skulle reagera annat än att det hade grävt ett stort hål inom mig och att det garanterat inte hade fyllts av ett pojklik.
Brukar även ifrågasätta hur stort stöd de skulle vara till sin dotter om de satt på kåken under de första tio åren av hennes bearbetningstid.
Men, men. Hoppas att flickan tar sig igenom detta och att hon någon gång kan leva ett någorlunda normalt liv!