Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-14, 16:42
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Någon i tråden var inne på att killar alltid skämtat och försökt dra in tjejer på skoltoaletter. Säkert sant, men det finns ju grader.
Hur som helst så har jag förstått det som att skolor alltid ska anmäla gränslösa beteenden. Speciellt om det varit flera incidenter.

Det måste alltså klargöras:

Fanns det anmälningar i skolans rapporteringssystem om våldsbrottslingen eller inte? Det borde grundskoleansvarig kunna svara på.

Om det fanns det borde kanske fjällen falla från ögonen.

Fanns det inte dylika, men det var ändå allmänt känt, så har skolan ett ordentligt arbete framöver med sitt värdegrundsarbete. Hur är relationen mellan ledning och lärare?

Jag gissar att det är någonstans där det brister.

Men fortfarande... Efter gångtunneln så borde fanskapet ha punktmarkerats! Dom inblandade/ansvariga måste ju för helvete ha sett åt vilket håll det lutade.

En solklar eskalering!
Citera
2022-07-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Men säg ett liknande mord i Sverige som hänt med en liten flicka i Sverige? Att denna tjej råkade ut för en mörkhyad som våldtagit och försökt tortera henne till döds har vad jag vet aldrig hänt.
Man är nog så gott som död efter en bestalisk våldtäkt eller gruppvåldtäkt skulle jag tro. Vem blir återhämtad av de?
Citera
2022-07-14, 16:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
I många fall som jag har läst om så har "grov våldtäkt" ofta betytt att BO blivit våldtagen både vaginalt och analt.
De nämnde väl till och med "synnerligen grov våldtäkt" vid något tillfälle igår så det lär ju vara riktigt jävla grovt.

Det finns ju rykten om att negerskräpet har gjort mycket otyg med flickans kropp.

Just ordet grov kanske även kan betyda att det är ett barn det handlar om?
Citera
2022-07-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Elin Krantz

Okej då är det två nu då.. hur många vita har gjort liknande brott?

Jag tycker endå inte det är tillräckligt många för att man helt ska kunna skylla på utlänningar.
Jag är betydligt mer oroad och rädd att svenska män står för dom absoluta vidrigaste sexualmorden i Sverige.
Citera
2022-07-14, 16:45
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Det händer ju allt för ofta att personal ska tystas ned när det händer saker som inte är så bra, som inte ska komma ut ,de ytterst ansvariga orkar inte bry sig eller låter saken bara bero ! Detta är ju ingen nyhet ! Vore intressant om personal på skolan kunde träda fram ( menar då inte rektorer) och ge sin version om de anmälningar de gjort skrifligt eller muntlig och till vem .

Vi har haft några inlägg här från personer (personal) som jag bedömer som trovärdiga. Skulle vara intressant att höra från dom igen i den här frågan.
Citera
2022-07-14, 16:46
Medlem
Alla vill se Migrationsverkets beslutsunderlag att ge Etiopiern uppehålltillstånd 1 vecka innan brottet trots alla oklarheter runt honom som person. (ålder, ID, våldsamheter, inavlad byfåne etc) - Vi måste få veta vilka tjänstemännen är och hur de resonerade. Handlingarna är offentlig handling hos Migrationsverket. Det är bara att begära ut dem. Allt tyder på grovt tjänstefel och därför skall beslutet återkallas. Migrationsverket gör nog bäst i att återkalla beslutet och hitta på precis vilken ursäkt de vill.
Citera
2022-07-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Den som här sa att det var MGM som påkallade paret som hjälpte flickan har haft helt rätt!

https://samnytt.se/vittnena-motte-et...t-det-var-han/

Det var Agnes Westermark och Thomas Lundqvist som hittade den svårt skadade nioåriga flickan i Skellefteå förra torsdagen. Agnes berättar att det var den misstänkte pojken själv som påkallade deras uppmärksamhet. De förstod snabbt att det var han som skadat flickan.
– Vi fattade på en gång att det var han, säger hon till Samnytt.

Undrar hur de som bara cyklade förbi känner sig idag..

Men jag förstår ändå de som inte törs stanna om det kommer en etiopier mot dem och säger att de måste följa in i skogen.
Citera
2022-07-14, 16:48
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Uppgifter från soc brukar ju vara näst intill omöjliga att få ut men nån runt omkring borde ju kunna läcka något. Som du säger efter tunneln borde det vara självklart med kraftiga insatser från soc. Frågan är missades det helt? Sattes för lite insatser in? Har man minskat insatserna över sommaren varför det händer nu? Har någon fuckat upp i insatsen?
Sverige har öppnat sina hjärtan och kunde inte se det komma.
Sverige kan bättre, låt alla få komma och stanna, låt oss sjunga we shall overcome
Ingen ska uteslutas, det är viktigare att skydda "flyktingbarn" än våra egna ungar.

Snart är det val. Det är väldigt samhällsviktiga satsningar som behöver göras.
Skydda den lilla människan, inte förövaren.
Limma skinka för miljöns skull, hjälper inte någon.

Vart har dem gömt undan "pojken" med familj? Vilken kommun ska vara uppmärksam?
Citera
2022-07-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
När jag såg bilden på negerapan som sabbat livet för det stackars flickebarnet så såg jag direkt en nästan vuxen men lågintelligent varelse.
Fy fan för alla jävla vänsterhoror och pk imbeciller som vill ha det så här.
Hmm… Du låter lite banjo…
Märkligt antagande att någon (förutom den misstänkte grabben)
ville detta fruktansvärda.
Citera
2022-07-14, 16:49
Medlem
Driftstopps avatar
Bra jobbat samnytt. Ni gjorde något som de största medierna sket i, nämligen fråga vittnena.
Citera
2022-07-14, 16:49
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Har Socialnämndens ordförande yttrat sig om varför en tonåring som försökte överfalla en vuxen kvinna utomhus och som försökt dra in flickor på skoltoaletter, inte varit föremål för fler åtgärder?
Det känns som att sossestyret i Skellefteå sluter sig. Media pressar dem uppenbarligen inte heller.
Ordföranden är enligt uppgift i tråden vänsterpartist så en sån fråga skulle han inte ens begripa oavsett hur man försökte formulera den. Han tycker nog att det är konstigare att oskyldiga små flickor får vistas ute.
Citera
2022-07-14, 16:52
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Precis. Vissa verkar vilja göra folk medskyldiga pga deras röst
Hur man röstar får konsekvenser, det är ingen dokusåpa som man kan stänga av när det blir jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in