Citat:
Ursprungligen postat av
Fritjoffandersson
Citat
” det handlar om pojkar som har haft det tufft, dom är ju trasiga, dom har inte haft det bra, dom är försummade, många har mött våld själva, många har utsatts för sexuella övergrepp , ofta kommer man faktiskt från ganska socioekonomiskt svaga miljöer där föräldrarna också har svårigheter. Jag tycker inte man ska hålla på o klandra nu utan nu tycker jag man ska kolla på vad man kan göra för o hjälpa människor som vi faktiskt ofta ser har det svårt, det är en trasig trasig pojke , vi måste bli bättre ”
Slut citat
Är det bara jag som tycker det är
Smaklöst att lägga så mycket fokus på hur synd det är om gärningsmannen?
Ja, detta är ett perfekt exempel på en aktivistisk vetenskapsman som inte förstår skillnaden mellan hönan och ägget, eller om han gör det, försöker lura omgivning vad som är orsak och verkan. Och ett statligt finansierat medieföretag som har en värdeavgrund som gör att sådant lurendrejeri är ett måste. Det ligger i deras DNA.
Självklart har den dysfunktionella negerfamiljen en svag socioekonomisk ställning! Men det beror inte på yttre faktorer. Det beror på dem själva! De är dysfunktionella, och då lyckas man sällan i den socioekonomiska utvecklingen! Lille herr professor försöker lura mindre begåvade tittare att det inte är åt det hållet kausaliteten går. Vi ska tro att det är synd om dem för att vi har varit snåla emot dem.
Men Stefan Löfven och dina efterföljare, vet du vad...? Det här har vi faktiskt sett komma...