2022-07-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Detta är ett mordförsök
Ja. Bland annat. Dessutom grov våldtäkt. Vad fan spelar det för roll om du vet namnet på tjejen eller inte? Eller hur hon ser ut brutalt misshandlad? Det måste vara upp till offret vad som ska ut!
Citera
2022-07-14, 01:31
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Att offret själv borde få tycka till kring huruvida hen vill bli rikskändis. Du har aldrig varit med om ett övergrepp va?

Om man säger hur gammal man är, blir man rikskändis då?

E. Finns ingen anledning för media att mörka åldern (som är väsentlig i sammanhanget).
Senast redigerad av skoputs 2022-07-14 kl. 01:33.
Citera
2022-07-14, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
SVT är det mest korrupta media vi har. Finns inte en journalist som skulle våga rösta höger där.
Jag har slutat att titta på dom kanalerna. Går knappt att läsa Aftonbladet heller. Inom dom närmsta dagarna så kommer det att komma någon artikel om jätteduktiga invandrare och hur fin sammanhållning dom har. Verkligheten får absolut inte visas upp
Därför är jag tacksam att få se bilden på flickan! Några här som vill stoppa sanningen skyller på det ena o andra
Citera
2022-07-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ja. Bland annat. Dessutom grov våldtäkt. Vad fan spelar det för roll om du vet namnet på tjejen eller inte? Eller hur hon ser ut brutalt misshandlad? Det måste vara upp till offret vad som ska ut!
Äh detta är viktigt att folk gå reda på . Modig mamma varför ska allt tystas o gömmas i detta land?
Citera
2022-07-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Bulletin (jämte alternativmedia) har valt att berätta, att den lilla flickan blott är 9 år.

MSM inkl. SVT/SR har gemensamt undanhållit läsarna, hur ung flickan är.

https://bulletin.nu/9-ariga-flickan-...r-mordforsoket
SVT kunde gott ha nämnt flickans ålder. Och GM kunde omnämnts som en ung färgad gentleman,
vars ålder uppges vara mellan 13 och 16 år.
Citera
2022-07-14, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Enligt källa så kommer flickan att försöka väckas tidigast måndag!🙏

Kan detta tyda på huvudskada och att hjärnan måste få vila ?
Vid slag eller fall där huvudet skadas kan hjärnan svälla och då måste man lätta på trycket.
(Dock arbetar jag inte inom sjukvården)
Citera
2022-07-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Om man säger hur gammal man är, blir man rikskändis då?

E. Finns ingen anledning för media att mörka åldern (som är väsentlig i sammanhanget).
Nej, men när media börjar publicera bilder och fb luskar ut namnet.
Citera
2022-07-14, 01:35
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Citat
” det handlar om pojkar som har haft det tufft, dom är ju trasiga, dom har inte haft det bra, dom är försummade, många har mött våld själva, många har utsatts för sexuella övergrepp , ofta kommer man faktiskt från ganska socioekonomiskt svaga miljöer där föräldrarna också har svårigheter. Jag tycker inte man ska hålla på o klandra nu utan nu tycker jag man ska kolla på vad man kan göra för o hjälpa människor som vi faktiskt ofta ser har det svårt, det är en trasig trasig pojke , vi måste bli bättre ”

Slut citat

Är det bara jag som tycker det är
Smaklöst att lägga så mycket fokus på hur synd det är om gärningsmannen?

Ja, detta är ett perfekt exempel på en aktivistisk vetenskapsman som inte förstår skillnaden mellan hönan och ägget, eller om han gör det, försöker lura omgivning vad som är orsak och verkan. Och ett statligt finansierat medieföretag som har en värdeavgrund som gör att sådant lurendrejeri är ett måste. Det ligger i deras DNA.

Självklart har den dysfunktionella negerfamiljen en svag socioekonomisk ställning! Men det beror inte på yttre faktorer. Det beror på dem själva! De är dysfunktionella, och då lyckas man sällan i den socioekonomiska utvecklingen! Lille herr professor försöker lura mindre begåvade tittare att det inte är åt det hållet kausaliteten går. Vi ska tro att det är synd om dem för att vi har varit snåla emot dem.

Men Stefan Löfven och dina efterföljare, vet du vad...? Det här har vi faktiskt sett komma...
Citera
2022-07-14, 01:36
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Nej, men när media börjar publicera bilder och fb luskar ut namnet.

Det fanns inget att luska, mamman la ju ut bilden på internet och beskrev tragedin.
Citera
2022-07-14, 01:36
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Därför är jag tacksam att få se bilden på flickan! Några här som vill stoppa sanningen skyller på det ena o andra
Hur jag än försöker tänka så förstår jag inte att man kan vilja skydda en sån vidrig jävel som han. Det finns INGET som kan ursäkta det minsta vad han valde att göra med en 9årig flicka. Skulle han sätta sina slemmiga fötter i min kommun så är jag den sista som skulle hålla käft om det. Det här ska aldrig någonsin accepteras, ursäktas eller förlåtas.
Citera
2022-07-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Trams, andra "stora" medier har redan gått ut med hennes ålder. Det finns ingen pressetisk regel gällande detta längre. Det handlar om att försöka jämställa de två.

Det är han som eventuellt är "under 15 år". Att beskriva ett barn under 10 år som "under 15 år" är endast ett sätt att matcha åldern på gärningsmannen så att det ska se lite bättre ut.

Att gå från "under 15 år" vilket kan vara en tonåring, till ett litet barn med nallar och gosedjur, våldtagen och halvt ihjälslagen i respirator är inget som de helst vill gå ut med - och det är inte med hänsyn till flickan.

Tack för denna kärnfulla kommentar. Det är precis det handlar om.
Citera
2022-07-14, 01:37
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Inte alls enig, varit med själv. Här kunde inte offret tycka till.. Föreställ dig själv att återvända till skola, eller börja en ny skola, där prepubertala ungar vet vad som hänt. Någon kommer vara "tuffast" och säga något. Och oavsett måste väl offret få välja?! Seriöst.. stackars jävla barn.

ta din falska empati och dra åt helvete. det är fakta att även i fall där offer själv postat bilder så har de hotats av maktens stormtrupper i AFA. likaså vill vänstern stoppa bilder på personer som avlidit i mångkulturens framfart: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/j...or-de-anhoriga vem riskerar mobbing där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in