2022-07-12, 17:53
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Läs bättre: "ger familjen", dvs flera barn, barnbidrag + flerbarnstillägg. Men visst, tre tusen var i överkant...
Fem barn ger 6250+2990=9240 kr
Citera
2022-07-12, 17:54
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Han kommer inte utvisas, jag kommer få betala för honom resten av mitt liv.
Det stämmer säkert. Frågan är ju bara vilka lämpliga åtgärder som finns för att minimera våra kostnader för denne idiot. Ett ekonomiskt tillskott till samhället kommer han aldrig att bli. Att ha honom ute oövervakad känns allt för farligt. Bäst ur samhällets synpunkt vore ju en enkel biljett för hela familjen och typ 150 000:- ( är väl dubbelt mot maxbeloppet men en morot för att hon ska nappa ) på ett konto till mamman så hon kan ge övriga barn en framtid.
Citera
2022-07-12, 17:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Läs bättre: "ger familjen", dvs flera barn, barnbidrag + flerbarnstillägg. Men visst, tre tusen var i överkant...

Skriv bättre. Du skrev väldigt specifikt att den nya ungen ger cirka tretusen extra i barnbidrag.
Det är skitmycket som är dåligt med hur det är tänkt att fungera och hur det faktiskt inte fungerar så slarva inte bort saklig kritik med lätt kontrollerbara överdrifter.

I teorin skulle hon kunnat få uppräknat bostadsbidrag men i verkligheten så räknas de som samma familj och måste söka gemensamt, vilket de inte kan när han inte är bosatt här och hon inte är berättigad till bostadsbidrag som ensamstående om hon är över 29 år. Men förvisso skattebetalare som försörjer, notan flyttas från staten till kommunen
Citera
2022-07-12, 17:55
Medlem
Gick MGM på denna skola?.

https://www.youtube.com/watch?v=_Ya4wFw5Mu0
Citera
2022-07-12, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Gick MGM på denna skola?.

https://www.youtube.com/watch?v=_Ya4wFw5Mu0
Ja senaste läsåret, före det på Morö Backe
Citera
2022-07-12, 17:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Se där, nu drar Karen igång vanföreställningen igen. Jag slår ingen. Men kan inte låtsas som att barn alltid går att resonera med.
Men uppenbarligen förespråkar du barnaga?
Citera
Medlem
För övrigt så spelar hans ålder egentligen ingen roll. Soc/BUP Polisen kände till de två överfallen på kvinnor 2021 och det var/är deras ansvar att vidta åtgärder. Kalla det för mormors väl eller dylikt men de var/är skyldiga att omhänderta en så här pass farlig individ.
Citera
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
En helt vanlig genomsnitts-IQ i hans ursprungsland alltså. Där han bodde tills för 5 år sedan, när Sverige plötsligt kände att denna afrikanska familj måste vi bara ha här!

Frågan är om han är så svagbegåvad., näst intill utvecklingsstörd? Han har väl gått i vanlig klass i 4 år och fick väl byta skola efter tafsandet på flickor och först då hamna i särskola. Eller har jag fel? Har han gått i särskola hela tiden?
Citera
2022-07-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mannen skall alltså ha lyckats bända upp bröstkorgen på flickan enligt Facebook? Han måste ju ha förberett med nått verktyg tex kofot, tänker jag. Inte ens en afrikansk neger kan väl utföra sådant våld med sina bara händer?

Hoppas fö att gärningsmannen blir dödad innan han hinner skada fler flickor.

Sluta ljuga om vad som hänt! Brottet som flickan råkat ut för är nog hemskt som det, du skändar henne än mer med dina groteska lögner!
Citera
2022-07-12, 18:05
Medlem
Imzadis avatar
Nu råkade man se flickan oscensurerad. Fy fan.

Ang fallet ..

Utredningsledare Andreas Nyberg är tillgänglig endast per telefon för kortare mediekommentarer i morgon onsdag den 13 juli kl. 9.30–11.

Undrar just om journalisterna vågar fråga något vettigt?
Citera
2022-07-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Frågan är om han är så svagbegåvad., näst intill utvecklingsstörd? Han har väl gått i vanlig klass i 4 år och fick väl byta skola efter tafsandet på flickor och först då hamna i särskola. Eller har jag fel? Har han gått i särskola hela tiden?
Om jag har förstått det rätt gick han i Morö backe skola, och jag kan inte svära på det, men jag tror inte att de har en avdelning för särskola där, utan det finns bl.a. i Lejonströmsskolan.
Citera
2022-07-12, 18:07
Medlem
Någon som vet hur de är med flickan? Hört på annat håll att hon avlidit??
Mycket hemskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in