2022-07-12, 17:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Att slå barn är alltså din lösning? Slår du din chef också? Din fru? Din man? Kassörskan på Konsum? Busschauffören?

Eller slår du bara de som är mindre än du själv och som du under en kort tid i livet har makt över?

Se där, nu drar Karen igång vanföreställningen igen. Jag slår ingen. Men kan inte låtsas som att barn alltid går att resonera med.
Citera
2022-07-12, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han kommer inte utvisas, jag kommer få betala för honom resten av mitt liv.

Jag också, så då är vi tre i alla fall.

Det verkliga priset betalar flickan just nu och långt framöver. Om det ens blir något framöver.
Citera
2022-07-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
På bilder från mammans Instagram kunde man se att flickan hade flertalet röda märken i ansiktet, svullna ögonlock samt hela ansiktet uppsvullet.

Att läsa i tidigare inlägg att GM stampat och hoppat på flickebarnets huvud...man finner inga ord.
Samt även ytterligare grov misshandel och svåra skador, vilket monster som gjort detta mot en värnlös liten tjej.

Det var inte vad jag kunde se på den bild som jag såg på twitter. Som skulle varit från just mamman IG. Men jag kan förstås ha sett en bild tagen i ett annat skede, bilden jag såg hade ingen angivelse om när den togs.
Citera
2022-07-12, 17:29
Medlem
MrMarios avatar
Mannen skall alltså ha lyckats bända upp bröstkorgen på flickan enligt Facebook? Han måste ju ha förberett med nått verktyg tex kofot, tänker jag. Inte ens en afrikansk neger kan väl utföra sådant våld med sina bara händer?

Hoppas fö att gärningsmannen blir dödad innan han hinner skada fler flickor.
Citera
2022-07-12, 17:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Källa på detta? Jag viker mig naturligtvis för vetenskap och beprövad erfarenhet.

Det är svårt att hitta källor egentligen, eftersom det tolkas så olika.

Personligen är jag verkligen ingen supporter av Socialtjänsten, vad jag menar är att LVU-lagen i praktiken har blivit en gummilag, som används lite som den vill av de som utför den!

En snabb googling och jag hittade detta, en studie från Lunds Universitet, om begreppet "påtaglig risk" i LVU-lagen, men är sammanstäld utifrån Förvaltningsrätterna (som borde synas och granskas också, men är en egen diskussion. Det ger vid handen att begreppet är upphov till subjektiva tolkningar hos Förvaltningsrätterna, jag skulle vilja påstå ännu grövre subjektivitet hos Socialtjänsterna och dess "nämnder"!

"Abstract (Swedish)
Att tvångsomhänderta ett barn enligt LVU (Lag om vård av unga (1990:52) innebär en inskränkning
av de enskilda fri- och rättigheterna och innebär ett av de mest långtgående ingripandena i en familjs
liv, vilket följaktligen ställer höga krav på rättssäkerheten och på förutsebarheten i lagarna.
Rekvisiten i LVU redogör för när beredande av vård är motiverat. Ett av dessa är att det ska föreligga
en påtaglig risk för att den unges hälsa och utveckling skadas.
Påtaglig risk är ett brett begrepp som ger utrymme för subjektiva tolkningar hos förvaltningsrätterna,
vilket kan ställa rättssäkerheten på sin spets, då förutsebarheten blir svårare att uppnå och de enskilda
bedömningarna kan skilja sig åt mycket.
Med utgångspunkt i detta undersöker denna studie huruvida tre förvaltningsrätter i södra, mellersta
och norra Sverige tillämpar rekvisitet påtaglig risk på ett rättssäkert sätt. ........"

https://lup.lub.lu.se/student-papers...cation/9045619
Citera
2022-07-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Kärringen har väl tagit reda på att hon slipper jobba när hon spottar ut ungar. Bara att ta med dom på flyget hem. Kan dom utvisa när ungjäveln har permanent uppehållstillstånd? Som tur är har morsan inte det.
Om BO:s anhöriga (med tanke på graden av våld) via brottsoffermyndigheten,advokat etc. kan driva fram en åldersbestämmelse som styrker att MGM är straffmyndig, borde väl vistelsen i Sverige vara över för familjen.OBS hypotes.ej källa
Senast redigerad av buddy99 2022-07-12 kl. 17:33.
Citera
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husam-al-din
Bevis för detta? Vad finns det för länk som verifierar det du är inne på som hänt och om var det misstänkta barnet har sin flykting-bakgrund?
Var finns infon om var pojken har sina rötter? Eller har det blivit en trådsanning om var pojken har sin bakgrund? Länka gärna fakta.

Sorgligt fall.
Typ överallt, https://samnytt.se/fick-permanent-up...-i-skelleftea/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
13 år gammal jo eller hur, närmare 20 år snarare.

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Kommer man ålderstesta honom?

Om det visar sig att han är 20 år blir det väl ganska många år i fängelse?

Citat:
Om skolfotobilden inte är alltför gammalt tror jag inte han är äldre än 14, men han ser överviktig ut så man kan tro att han är äldre.

Det stod väl nånstans att fotot var 4 mån gammalt?

Han verkar vara kraftigt överviktig vilket kan göra ett äldre intryck, men att han skulle vara 20 år som vissa påstår tror jag inte på. Han ser barnslig ut på bilden.
Citera
2022-07-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mannen skall alltså ha lyckats bända upp bröstkorgen på flickan enligt Facebook? Han måste ju ha förberett med nått verktyg tex kofot, tänker jag. Inte ens en afrikansk neger kan väl utföra sådant våld med sina bara händer?
Enligt Facebook? Källa?
Citera
2022-07-12, 17:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Jag också, så då är vi tre i alla fall.

Det verkliga priset betalar flickan just nu och långt framöver. Om det ens blir något framöver.
Jag hoppas såklart att hon kommer hel (fysiskt) ur det här, men om det visar sig att hon är mer eller mindre hjärndöd är nog tyvärr döden att föredra, framför att ligga helt omedveten om omvärlden med liggsår och ont i hela kroppen
Citera
2022-07-12, 17:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Är du dum på riktigt. Det är en utredning gjorde för Socialstyrelsen och DET ÄR DERAS SLUTSATS.

Det går att göra en relativt säker åldersbedömning av en 15-årig pojke. Enligt "Om magnetkamera vid
bedömning av ålder: En studie av validiteten i radiologisk undersöknin" så "konstateras att om tillväxtzonerna i handled och/eller knäled är slutna så är pojken 15 år eller äldre."

Brosk-sekvens av knä- och handled
Dock kan följande åldrar avgöras med 95 % säkerhet: "Om både tillväxtzonerna är slutna är pojkar/män >15 år; "

Således, en fysiologisk ålderbedömning går att göra huruvida han är 15 år eller under. Däremot kan det vara osäkrare att göra en radiologisk bedömning huruvida han år 18, d.v.s. vuxen.

Det går inte ens att göra en exakt åldersbedömning på ett skelett, än mindre på en levande person. Och i detta fallet handlar det om ....2 år.

Att Socialstryrelsen skulle godkänna något så idiotiskt dumt tvivlar jag starkt på, men det går ju utför för Sverige, så inget förvånar längre egentligen.
Citera
2022-07-12, 17:37
Medlem
Citat:
Kanske, ett barn till ger familjen ett par-tre tusen skattefritt extra varje månad bara i barnbidrag...

Näää, du kan bättre. En unge till ger inte tretusen extra. Barnbidraget ger för närvarande 1250 per barn på det kan de få såkallat flerbarnstillägg om ett par hundra per barn men det kanske är på väg bort, förhoppningsvis det verkar finnas kritik mot det inom såväl höger som åtminstone MP, vad man nu ska kalla dem. Om Skellefteå är en kommun där KD styr hade hon kanske kunnat få ett kommunalt vårdbidrag som ökar för varje barn.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2022-07-12 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in