Citat:
Lär inte heller som förälder kunna det. Samtidigt vill man försöka förstå verkligheten. Att den är hemsk. Har inte ens kommit längre än till samtalet med SOS.
jag klarar inte av att läsa denna FUP dom. må fan ta dom som blundade för detta " monsters" framfart och inte satte stopp för honom. och fan ta dom som släppte in detta vider i Sverige. förlåt för håda ord. men jag blir berörd av att läsa om detta hemska fall. och att vara PK är viktigare än påtala ev fel och brister trots varningsignaler. må dessa som blundade och mörkade brinna i helvetet.
Förstår inte ens vad inringaren menar med att en flicka skulle suttit upp och hade blåmärken. För att sedan säga att hon ligger ner och att förbi passerande blivit stoppade av andra och frågat om man sett flickan? Har alla varit i skogen och man tagit sig upp till gångstigen eller?
Och varför ringer inte de som faktiskt sett flickan direkt för att ge snabbare och bättre info till SOS? Dessutom ville SOS konstant ha bekräftelse om det var ett barn eller inte trots att man upprepat sagt att det är ett barn. Och sedan bekräftar att man skickar ambulans. Tycker att helikopter borde kommit. Sedan förstår jag inte om det är mycket människor omkring hur kan man inte hört flickans skrik?
Kan inte sluta redan nu försöka få fram bilder i huvudet hur allt gått till.
Hur har hon ens överlevt? Mirakel…. Kommer ihåg när jag första gången läste om händelsen. Rubrikerna. Har inte börjat läsa FUP förrän nu.
Man ska inte lämna sina barn oavsett tycker jag förrän mycket äldre. När de faktiskt kan skydda sig med olika föremål…. Skogar, tunnlar, tomma platser är livsfarliga.
Det finns iofs blottare mitt på dagen bland befolkning. Man är inte i säkerhet alls någonstans längre. Man låter inte barn vara ute själva. Vuxna är inte ens säkra, hur ska man beskydda barn?
Det är ju maskat dessutom så hur känslig info delas ens i FUP?