2025-05-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
jag klarar inte av att läsa denna FUP dom. må fan ta dom som blundade för detta " monsters" framfart och inte satte stopp för honom. och fan ta dom som släppte in detta vider i Sverige. förlåt för håda ord. men jag blir berörd av att läsa om detta hemska fall. och att vara PK är viktigare än påtala ev fel och brister trots varningsignaler. må dessa som blundade och mörkade brinna i helvetet.
Lär inte heller som förälder kunna det. Samtidigt vill man försöka förstå verkligheten. Att den är hemsk. Har inte ens kommit längre än till samtalet med SOS.

Förstår inte ens vad inringaren menar med att en flicka skulle suttit upp och hade blåmärken. För att sedan säga att hon ligger ner och att förbi passerande blivit stoppade av andra och frågat om man sett flickan? Har alla varit i skogen och man tagit sig upp till gångstigen eller?

Och varför ringer inte de som faktiskt sett flickan direkt för att ge snabbare och bättre info till SOS? Dessutom ville SOS konstant ha bekräftelse om det var ett barn eller inte trots att man upprepat sagt att det är ett barn. Och sedan bekräftar att man skickar ambulans. Tycker att helikopter borde kommit. Sedan förstår jag inte om det är mycket människor omkring hur kan man inte hört flickans skrik?

Kan inte sluta redan nu försöka få fram bilder i huvudet hur allt gått till.

Hur har hon ens överlevt? Mirakel…. Kommer ihåg när jag första gången läste om händelsen. Rubrikerna. Har inte börjat läsa FUP förrän nu.

Man ska inte lämna sina barn oavsett tycker jag förrän mycket äldre. När de faktiskt kan skydda sig med olika föremål…. Skogar, tunnlar, tomma platser är livsfarliga.

Det finns iofs blottare mitt på dagen bland befolkning. Man är inte i säkerhet alls någonstans längre. Man låter inte barn vara ute själva. Vuxna är inte ens säkra, hur ska man beskydda barn?

Det är ju maskat dessutom så hur känslig info delas ens i FUP?
Citera
2025-05-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Lär inte heller som förälder kunna det. Samtidigt vill man försöka förstå verkligheten. Att den är hemsk. Har inte ens kommit längre än till samtalet med SOS.

Förstår inte ens vad inringaren menar med att en flicka skulle suttit upp och hade blåmärken. För att sedan säga att hon ligger ner och att förbi passerande blivit stoppade av andra och frågat om man sett flickan? Har alla varit i skogen och man tagit sig upp till gångstigen eller?

Och varför ringer inte de som faktiskt sett flickan direkt för att ge snabbare och bättre info till SOS? Dessutom ville SOS konstant ha bekräftelse om det var ett barn eller inte trots att man upprepat sagt att det är ett barn. Och sedan bekräftar att man skickar ambulans. Tycker att helikopter borde kommit. Sedan förstår jag inte om det är mycket människor omkring hur kan man inte hört flickans skrik?

Kan inte sluta redan nu försöka få fram bilder i huvudet hur allt gått till.

Hur har hon ens överlevt? Mirakel…. Kommer ihåg när jag första gången läste om händelsen. Rubrikerna. Har inte börjat läsa FUP förrän nu.

Man ska inte lämna sina barn oavsett tycker jag förrän mycket äldre. När de faktiskt kan skydda sig med olika föremål…. Skogar, tunnlar, tomma platser är livsfarliga.

Det finns iofs blottare mitt på dagen bland befolkning. Man är inte i säkerhet alls någonstans längre. Man låter inte barn vara ute själva. Vuxna är inte ens säkra, hur ska man beskydda barn?

Det är ju maskat dessutom så hur känslig info delas ens i FUP?
Vad jag försökt läsa mig till så var väl den "15" åriga personen som gorde detta hemska dåd lite "svagbegåvad" och kunde väl inte riktigt ge en beskriving av vad som hänt, samt att han drog hem till sin mamma mitt under polisinsatsen? jag måste lämna detta osagt dom inblandade vet mer. Men denna person kom in i Sverige på via föräldrarna på falska uppgifter. Han borde aldrig fått kommit in i landet med rätt kontroll. Han lär ju inte som Förra landsfadern Stefan påstog " bli en vinst för samhället lite längre fram"
Citera
2025-05-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Vad jag försökt läsa mig till så var väl den "15" åriga personen som gorde detta hemska dåd lite "svagbegåvad" och kunde väl inte riktigt ge en beskriving av vad som hänt, samt att han drog hem till sin mamma mitt under polisinsatsen? jag måste lämna detta osagt dom inblandade vet mer. Men denna person kom in i Sverige på via föräldrarna på falska uppgifter. Han borde aldrig fått kommit in i landet med rätt kontroll. Han lär ju inte som Förra landsfadern Stefan påstog " bli en vinst för samhället lite längre fram"
Dock fick de ju bekräftat att åldern stämde överens med deras kalender och uppgifter. Rättsmedicinalverket har ju styrkt det?

Iallafall. Ska fortsätta läsa. Vilket trauma för henne.
Citera
2025-07-08, 19:03
Medlem
Varför sattes det inte stopp för detta vider tidigare?
Citera
2025-07-08, 22:44
Medlem
Namn på negern? Tänkte se vad förvaltningsrätten säger i senaste domen.
Citera
2025-07-09, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Någon fler som väntar på att snubben börjar att dyka upp bland allmänheten igen?

Jag har för mycket att förlora just nu, men om situationen ändras är han #1 på min lista. Fler som känner likadant?

Tänker på det här rätt ofta och det gör mig exakt lika förbannad än idag som den första gången jag läste om det.

Hans vidriga lärare på skolan som försvarade honom är helt brutalt ondskefull och jag hoppas att alla de som är ansvariga för detta får en förjävlig tillvaro.

Den som säger att hämnd inte tjänar något till har fel. I det här fallet kan inte jag och många andra gå vidare förrän verklig rättvisa har skipats.
När var det han blev dömd ? Men d är väl 2 eller 3 år nu va han vart inne.. så det borde bli frihet snart ja ..nåt boende av nåt slag kanske
Citera
2025-07-09, 09:22
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alter-serum
När var det han blev dömd ? Men d är väl 2 eller 3 år nu va han vart inne.. så det borde bli frihet snart ja ..nåt boende av nåt slag kanske
Skulle inte förvåna mig om han är ute och letar nya offer redan nu.
Borde inte den där missanpassade familjen få en spark i arslet och en enkelbiljett ut ur landet?
Det sonen gjorde borde tolkas som bristande vandel. Morsan ljög dessutom om hans ålder till migrationsverket.
Citera
2025-07-09, 11:57
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Han dömdes väl till särskild utskrivningsprövning.
Men med tanke på att han bara var 15 år så lär han väl vara ute snart.....
Han får väl lägenhet och allt i vanlig ordning.

Han kommer garanterat få sitta inlåst ett bra tag. Kanske 20-25 år. Allt annat vore fel. Men helst för gott.
Citera
2025-07-09, 12:03
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Lever han fortfarande?

Han äter nog sig mätt och belåten varje dag. Sen blir det att softa framför någon bra film eller spela tv spel. Han blir säkert ompysslad av kvinnlig personal.
Citera
2025-07-09, 12:11
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Namn på negern? Tänkte se vad förvaltningsrätten säger i senaste domen.

Han heter Abushi Shamse Kamal.

https://juliacaesar.blog/2022/12/17/...as-till-svars/
Citera
2025-07-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Han heter Abushi Shamse Kamal.

https://juliacaesar.blog/2022/12/17/...as-till-svars/

Socialtjänsten i Skellefteå är en katastrof. De ansvariga borde ställas till svars för hur negerjäveln kunde få fortsätta utan konsekvenser efter första överfallet, i gångtunneln på Moröhöjden. men det är väl som Ceasar skriver, av rädsla för rasism.

Skellefteå kommun måste rensa bort de okvalificerade chefer de tillsatt, en del är ju knappt läs och skrivkunniga. Men som vanligt blir det inga konsekvenser för deras tjänstefel.

Har det någon som har namnen på de ansvariga på kommunen?
Senast redigerad av Skellmupp 2025-07-09 kl. 14:01.
Citera
2025-07-14, 17:25
Medlem
Haft kontakt med 2 förvaltningsrätter ingen har han i sina register? Har Rasfrämlingen sekretes? Att han sitter på sluten rättspsykiatrisk vård i Sundsvall och Huddinge kan vi stryka allafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in