2022-10-08, 22:09
Medlem
Är det någon som har uppdatering om flickan? Jag läste i en artikeln att hon dessvärre fått bestående hjärnskada. Vad innebär det? Att hon inte kan gå, prata, hur mycket har hon förändrats? Stackars flicka!!!

Har killen fortfarande skyddad identitet och blir fortfarande skyddad av staten?
Citera
2022-10-08, 22:16
Medlem
Person med insyn beskriver att flickan tycks kunna göra vissa viljemässiga ljud och hon kan fästa blicken. Thats about it.
Citera
2022-10-08, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kardborreband.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Med tanke på både utseende och iq känns han spontant som en kille som bär skor med kardborreband och inte snören.

Det tror jag också.

Det blir för besvärligt och krångligt skosnören för honom. Alltså gällande att knyta sina skor. Skosnören använder han till något helt annat.
Citera
2022-10-08, 22:36
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pesetas
Att spela dum kan löna sig. I en rättegång för några år sedan sa en spansk prinsessa “jag vet inte “ 52 gånger. Självklart så har hennes advokat sagt till henne att svara så.

Fast när det gäller det spanska kungahusets släktträd så behöver det inte vara spelat med tanke på inaveln där... 🤪

Men i övrigt är det nog svårt att bevisa vad någon minns eller ej i rätten - framförallt om personen har ett riktigt bra försvar. Jag vet inte hur det är i Sverige men i England så är det standard att advokaterna säger till alla misstänkta att svara "no comment" till alla frågor i förhör och att man inte minns nästan lika vanligt om det inte finns större risk att man blir fälld, för då är det bättre att erkänna då man får betydligt kortare straff då.

Grabben i fråga här verkar dokumenterat vara svagbegåvad (enligt diagnos) och då är det nog enkelt för en advokat att säga att de skall svara så för att inte erkänna direkt första gången de får uttala sig?! Om han nu fått några instruktioner överhuvudtaget? Han är ju trots allt inte myndig och modern kan ha instruerat hur han skall svara?
Citera
2022-10-08, 22:37
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magikus
Person med insyn beskriver att flickan tycks kunna göra vissa viljemässiga ljud och hon kan fästa blicken. Thats about it.

Åh fy fan.
Detta låter väldigt, väldigt illa.

Frågan är ju nu om hon överlever...

Detta verkar ju vara mycket värre än Schumacher och Anna Holmlund.

Jag skulle inte bry mig om monstret blev fjättrad vid skampålen eller skamstraff på torget eller blev utslängd från stan tjärad och fjädrad på en pinne.
Helst hängd på närmast lyktstolpe.
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-08 kl. 23:01.
Citera
2022-10-08, 23:53
Medlem
[quote=Fibonaccital|81946785]Åh fy fan.

Kommenterar ovan inlägg:

Schumacher låg i medicinsk koma i sex månader.
Så kanske finns det hopp ...
Senast redigerad av Loppan678 2022-10-08 kl. 23:55.
Citera
2022-10-09, 01:09
Medlem
MeggieClearys avatar
[quote=Loppan678|81947388]
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Åh fy fan.

Kommenterar ovan inlägg:

Schumacher låg i medicinsk koma i sex månader.
Så kanske finns det hopp ...
Det har väl aldrig kommit fram i vilket tillstånd Schumacher är idag. Tror inte han är mycket bättre än beskrivningen av flickan i inlägget ovan.
Citera
2022-10-09, 09:31
Medlem
När är rättegången?
Är hans ålder fastställd?
Detta monster måste få lida sedan ska han ut ur landet! Skicka med hela hans familj
Citera
2022-10-09, 10:44
Medlem
[quote=MeggieCleary|81947772]
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Det har väl aldrig kommit fram i vilket tillstånd Schumacher är idag. Tror inte han är mycket bättre än beskrivningen av flickan i inlägget ovan.

Jag menade att det kanske finns hopp om flickan. Hon låg nedsövd drygt en månad. Jag jämförde med Scumachers sex månader. Fast jag vet ju inte alls vad längden på medicinsk koma innebär medicinskt.
Citera
2022-10-09, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magikus
Då är det nog riktigt illa, en stor del av hjärnan
är nog död.
Citera
2022-10-09, 12:19
Medlem
https://www.svd.se/a/KnzAre/neuding-...lsmisslyckande

Morö Backe nästan huvudrubrik på dagens ledarsida i SvD.

"Skellefteåfallet borde påminna om att en ansvarsfull politik mot sexualbrott är förebyggande. Där har inte bara kriminalpolitiken, utan också den svenska migrationspolitiken, fallerat."
Citera
2022-10-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Javisst det är ofrånkomligt.

Precis som du skriver så har han i a f lärt sig en sak och det är att nästa blivande offer verkligen är död. Fastän han har en låg IQ. Förr i tiden kallade man detta för att vara undermålig å huvudets vägnar. Verkligen skrämmande när han säger "Jag vet inte". Han verkar inte förstå vad han har gjort och detta är inget att hänga upp sig på.

Jag funderar verkligen över vad "grabben" kan få för straff? Här känner jag mig orolig över att det inte blir mycket straff utan att han snart kommer att vara fri som fågeln. Vi måste ha i åtanke att detta är ett saft- och bulleland.
Att han har ett begåvningshandikapp är ju utom tvivel men jag undrar hur kapabel han är att förstå konsekvenserna? Jag reagerade på att han under förhöret reagerar när polisen säger att de utreder mordförsök. -Då betyder det att hon lever frågar han? Där visar han ändå lite analytisk förmåga och förstår att mordförsök innebär försök inte fullbordat mord. Helt dum kan han inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in