2022-10-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pesetas
Hur får dom in monstret till rättegången utan att synas ?

Det är inte förbjudet att synas utan att fota inne i salen. Eller vad menar du?
Citera
2022-10-08, 17:19
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vad i detta är då parallellerna till den misstänktes diagnoser/funktionsnedsättningar, jo:
-Empatiska svårigheter.
-Svårigheter med kognitiv empati.
-Kommunikations/språk-svårigheter.
-Låg impulskontroll.
-Behov av rutiner, struktur, förutsägbarhet.
-Repetitiva mönster/ "specialintressen"
Det du beskriver låter ju som den typiske MENA-mannen oavsett ursprungsland ......
Citera
2022-10-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Både andningen och syretillförseln har begränsats med snöret.

Jag tror han lekt med henne under lång till, testat var gränsen går för liv och död. En slags sexualsadistisk maktdemonstration där hans ego växte enormt.

När hon tillslut var livlös tog han förmodligen loss snöret för han trodde hon var död. Att han meddela någon på plats var nog ren nödvändighet pga han sprang på personer när han lämna bp som kunde knyta honom dit.

Erfarenhetsmässigt blev han ju direkt identifierad och hittad vid första överfallet av kvinnan vid gångtunneln när han stack.

Dessa avskyvärda människor förfinar bara sitt beteende i takt med sina erfarenheter.

Finns inte så mycket info om vad han pysslat med innan förutom tidigare närmanden mot flickor, som också varit sexuellt motiverat. Intressant att veta om han gett sig på djur innan. Själv tror jag våldet var sekundärt, en nödvändighet för att kunna experimentera ostört med hennes kropp. Oavsett så har han varit likgiltig inför hennes lidande.

Jag undrar varför det tog 4-5 dagar till att åklagaren la till grov våldtäkt mot barn. Kan det vara provresultat från sperma som tog denna tid? Skadorna på hennes kropp borde rimligtvis undersökts omgående.
Citera
2022-10-08, 17:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är precis vad jag tror också och när flickan var livlös så var det inte längre "intressant" ur hans synvinkel och knallade helt sonika därifrån.

Monsterynglingen har noll empati och precis som du också skriver så kommer han att förfina sitt värv ju mera erfarenheter han får. I framtiden kommer också troligtvis att "lyckas" med att ta livet av en flicka/kvinna. Vilket inte skulle störa honom det minsta. Den store och starke yngling är med andra ord helt livsfarlig för andras väl och ve och det kommer han att vara livet ut.
Han verkar inte bekymrad över vad han har gjort. Berättar som om han pekade ut en försvunnen cykel som han hade råkat ha sönder och gömt.
Påminner om förhöret med Anders Eklund, som finns på youtube, då han erkänner mordet på Engla och ska visa polisen vart kroppen finns. Han ser fullständigt oberörd ut och frågar om han kan kissa innan dom åker iväg.
Citera
2022-10-08, 17:58
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men ni glömmer att det inte är fastställt att han är 15 år. Advokaten till pojken kommer att pröva denna fråga under rättegången...
Men det är väl ändå klarlagt att han är född den 1 januari och har skäggstubb som en 30-årig babbeluring?
Citera
2022-10-08, 18:01
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han verkar inte bekymrad över vad han har gjort. Berättar som om han pekade ut en försvunnen cykel som han hade råkat ha sönder och gömt.
Påminner om förhöret med Anders Eklund, som finns på youtube, då han erkänner mordet på Engla och ska visa polisen vart kroppen finns. Han ser fullständigt oberörd ut och frågar om han kan kissa innan dom åker iväg.

Det där jevla svinet Eklund.
Det behövdes inte mycket för att han mördade Engla.

Anders Eklund beskriver att Engla Juncosa Höglund "mopsat" och "varit arrogant" när hon sparkade honom på benet.

Han har svårt att beskriva vad som hände, men säger att Engla försökt att fly.
– Jag fick tag på henne och så tog jag stryptag på henne.
Hur länge håller du kvar då?
– Fyra-fem minuter, fem.

Då sparka hon mig på benet

https://www.expressen.se/nyheter/har...anders-eklund/

Så... Jag undrar om det var sådant som triggade monstret...
Citera
2022-10-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Finns inte så mycket info om vad han pysslat med innan förutom tidigare närmanden mot flickor, som också varit sexuellt motiverat. Intressant att veta om han gett sig på djur innan. Själv tror jag våldet var sekundärt, en nödvändighet för att kunna experimentera ostört med hennes kropp. Oavsett så har han varit likgiltig inför hennes lidande.

Jag undrar varför det tog 4-5 dagar till att åklagaren la till grov våldtäkt mot barn. Kan det vara provresultat från sperma som tog denna tid? Skadorna på hennes kropp borde rimligtvis undersökts omgående.

Att det tog ett par dagar innan de fullt kunde undersöka henne och ta alla prover berodde ganska säkert på att de initialt fick ha henne helt isolerad bara med livsuppehållande åtgärder för att rädda hennes liv och stabilisera pulsen.

Jag tror han över senaste 2 -3 åren varit på både djur, småsyskon, barn i området, kvinnan på cykeln (vet vi) etc innan det eskalerade till denna nivån. Jag tror även att hans mamma vet mer än hon kommer lämna vittnesmål om och ska klart tas med en stor nypa salt.

Jag misstänker också att det i närtid till brottet kan finnas en utlösande faktor som bottnar i frustration/konflikt kring en auktoritär kvinna som han inte kunnat hävda sig mot.

Sexualsadistiska handlingar är ofta nära kopplat till makt och självhävdelse.

Hur åklagaren lägger upp det hela ska bli mycket intressant att se.

Något som gäckar är om han hade med sig skosnören i fickan eller lossa han de under stridens gång tros?
Citera
2022-10-08, 19:07
Medlem
Det är väll bara en tidsfråga innan han blir frisläppt. Hur lånt tid tror ni det tar?
Citera
2022-10-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Det är väll bara en tidsfråga innan han blir frisläppt. Hur lånt tid tror ni det tar?

Han lär sitta på SiS i max 3 år.
Citera
2022-10-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är precis vad jag tror också och när flickan var livlös så var det inte längre "intressant" ur hans synvinkel och knallade helt sonika därifrån.

Monsterynglingen har noll empati och precis som du också skriver så kommer han att förfina sitt värv ju mera erfarenheter han får. I framtiden kommer också troligtvis att "lyckas" med att ta livet av en flicka/kvinna. Vilket inte skulle störa honom det minsta. Den store och starke yngling är med andra ord helt livsfarlig för andras väl och ve och det kommer han att vara livet ut.

Nej empatin lyser med sin frånvaro. Måste vara befriande för honom att vara omedveten.

Ja det är bara en tidsfråga, slår vad om att det blir nästa offer som får sätta livet till.

Nu lärde han sig läxan att kontrollera att offret verkligen är död samt hålla sig undan allmänhetens ögon.
Citera
2022-10-08, 19:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Synd" om "grabben" tycker nog en del.

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej empatin lyser med sin frånvaro. Måste vara befriande för honom att vara omedveten.

Ja det är bara en tidsfråga, slår vad om att det blir nästa offer som får sätta livet till.

Nu lärde han sig läxan att kontrollera att offret verkligen är död samt hålla sig undan allmänhetens ögon.

Javisst det är ofrånkomligt.

Precis som du skriver så har han i a f lärt sig en sak och det är att nästa blivande offer verkligen är död. Fastän han har en låg IQ. Förr i tiden kallade man detta för att vara undermålig å huvudets vägnar. Verkligen skrämmande när han säger "Jag vet inte". Han verkar inte förstå vad han har gjort och detta är inget att hänga upp sig på.

Jag funderar verkligen över vad "grabben" kan få för straff? Här känner jag mig orolig över att det inte blir mycket straff utan att han snart kommer att vara fri som fågeln. Vi måste ha i åtanke att detta är ett saft- och bulleland.
Citera
2022-10-08, 19:38
Medlem
Fibonaccitals avatar
De där skosnörena.

Var det ett snöre eller flera undrar jag.

Hade han de i fickan eller tog av dem från skorna.
Hade han knutit ihop ett eller flera snören.

Det måste ju ha varit långa i alla fall för att strypa runt halsen.
Dessutom måste det finnas plats för kunna dra åt dem.

Min hals är c:a 38 cm.

Hur långa skosnören ska jag ha till mina skor?
https://www.skosnorenonline.se/hur-langa-skosnoren/

Hoppas att vi får se FUP där det kanske framgår.

EDIT: Lade till bilder.

Snören:
https://imgur.com/a/djleHBb
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-08 kl. 19:58. Anledning: Missade en bokstav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in