2022-10-17, 16:34
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tyckte även jag att det är sjukt konstigt att de inte försökte göra något för att de tyckte det var otäckt. Hon levde ju, och de märkte att hon levde men andades konstigt. Vet inte vilken skillnad de hade kunnat göra, men man hade ju kunnat försöka åtgärda syrebristen i alla fall. Lägga i framstupa sidoläge, lägga över sin egen jacka. Ringa.
Han la henne på sidan så hon kunde andas. Står på sida 219/220.
Citera
2022-10-17, 16:35
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
Han la henne på sidan så hon kunde andas. Står på sida 219/220.

Okej, men förstår fortfarande inte hur man kan bli så rädd att man inte vågar gå fram så som kvinnan beskrev det i telefonsamtalet. Vad är det hon blev rädd för? Det kanske saknas något grundläggande i mig, men jag hade aldrig blivit rädd för att någon var allvarligt skadad.
Citera
2022-10-17, 16:42
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Okej, men förstår fortfarande inte hur man kan bli så rädd att man inte vågar gå fram så som kvinnan beskrev det i telefonsamtalet. Vad är det hon blev rädd för? Det kanske saknas något grundläggande i mig, men jag hade aldrig blivit rädd för att någon var allvarligt skadad.

Själv blev jag livrädd en gång nät jag hittade en våldtagen och misshandlad kvinna en gång.
Kom inte ens ihåg larmnumret utan slog 90000.
Uppgav fel adress å. 😅
Citera
2022-10-17, 16:48
Medlem
Citat:
Dom tackade nej.
Men sluta nu.. hade dom tackat nej på skarpen hade dom inte sålt ut sig i media och stått och poserat på bild… gissar att det är dom som du är bekant med som du har skrivit upprepade gånger i tråden… gissar att det är så att inte någon skulle missa det.. du var ju även noga att skriva att du visste om flickans skadestatus innan oss andra men inte ville skriva om det i tråden… vissa personer har helt enkelt ett stort behov att synas och höras… och ja.. det är ett ovärdigt beteende anser jag att sälja ut sig i medier och stå och posera på en arrangerad bild och se överdrivet allvarlig och sorgsen ut när något har hänt.. känns som lite fel tillfälle att utnyttja för att få uppmärksamhet..
Senast redigerad av LillBurtan 2022-10-17 kl. 16:51.
Citera
2022-10-17, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Men sluta nu.. hade dom tackat nej på skarpen hade dom inte sålt ut sig i media och stått och poserat på bild… gissar att det är dom som du är bekant med som du har skrivit upprepade gånger i tråden… gissar att det är så att inte någon skulle missa det.. du var ju även noga att skriva att du visste om flickans skadestatus innan oss andra men inte ville skriva om det i tråden… vissa personer har helt enkelt ett stort behov att synas och höras… och ja.. det är ett ovärdigt beteende anser jag att sälja ut sig i medier och stå och posera på en arrangerad bild och se överdrivet allvarlig och sorgsen ut när något har hänt.. känns som lite fel tillfälle att utnyttja för att få uppmärksamhet..
Din åsikt.
Citera
2022-10-17, 17:03
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Själv blev jag livrädd en gång nät jag hittade en våldtagen och misshandlad kvinna en gång.
Kom inte ens ihåg larmnumret utan slog 90000.
Uppgav fel adress å. 😅

Ja, man är kanske olika då. Jag är van att se väldigt sjuka människor och har sett mycket våld i mitt liv, så jag reagerar inte så.
Citera
2022-10-17, 17:09
Medlem
Nu har han erkänt enligt Aftonbladet.
Citera
2022-10-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Kanske föräldrarna som försökt få honom att påstå att en vit svensk manipulerat honom till att utföra dådet?

Tvättids-killen behövde en tolk till förhöret..
Citera
2022-10-17, 17:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Om inte flickan och hennes anhöriga får stort skadestånd som räcker till omvårdnad och övrigt hela livet, så blir jag besviken.
Jag skulle gärna bidra med en slant till en insamling om någon startar en.

Hon lär inte få det, det är väl begränsat hur mycket man kan få i Sverige till stor del baserat på typ av brott?
Citera
2022-10-17, 17:13
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsOJ
Det verkar uppenbart att han planerat det hela tillsammans med sin vän Abdull*h!
Dessutom såg ju männen med hundarna 2 killar på cykelstigen. Men den ena fegade tydligen ur.

Eller så är det A som likt en 6-9-åring försöker mildra sin egen skuld i det hela. Barn gör ofta sådär när de gjort något de inte borde.
Citera
2022-10-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Nu har han erkänt enligt Aftonbladet.

Ja rubriceringen och våldtäkten i alla fall.

Undrar vad det är för delar han nekar till?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=972728
Citera
2022-10-17, 17:15
Medlem
Rättegången är pausad. Åklagare och försvarsadvokat vill göra stor rättspsykiatrisk utredning på GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in