2022-10-06, 16:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarkoMehtosalo
Hörde av mig till tingsrätten angående fup. Fick nedan svar i tisdags:

”Kostnad för den del som är sekretessgranskad för närvarande och kan lämnas ut i pappersform = 30 sidor + 2 sidor = 94 kr + eventuellt portavgift.”

Läste att flera var intresserade, vet inte om andra har ytterligare information om fupen?

Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Fup? Någon?
Se ovan inlägg som svar på din fråga delvis i alla fall. Går att få ut FUP nu mot betalning. Inget utgivningsbevis behövs.
Senast redigerad av Pandalina4 2022-10-06 kl. 16:22.
Citera
2022-10-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Har du kollat första inlägget?

Fup kommer när det blir domstolsrättegång.

Denna FUP:en är bara tillgänglig för de som har utgivningsbevis läste jag nån skrev. Det är därför Expressen och AB har citaten ur förhören? Eller?
Citera
Medlem
Kongruensbojds avatar
Det finns ingen etiopisk intresseförening eller bara andra etiopier i trakten (eller i landet) som gått ut och fördömt dådet? Ni vet, så där man kan göra för att visa sin avsky för brottet och samtidigt respekt för offret. Inte det, nej.

Det är alltid bra att påminna om uppståndelsen i media och bland tyckonomerna utifall det varit omvända förhållanden, dvs en svensk GM och ett utländskt offer. Jävlar vad man hade spunnit på den grejen, varje svensk skulle få skämmas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Har du kollat första inlägget?

Fup kommer när det blir domstolsrättegång.

FU är redan ute eftersom åtal har väckts.

Citat:
Ursprungligen postat av LarkoMehtosalo
Hörde av mig till tingsrätten angående fup. Fick nedan svar i tisdags:

”Kostnad för den del som är sekretessgranskad för närvarande och kan lämnas ut i pappersform = 30 sidor + 2 sidor = 94 kr + eventuellt portavgift.”

Läste att flera var intresserade, vet inte om andra har ytterligare information om fupen?

Det var inte många sidor som dom granskat. Pappersform betyder att dom vill försvåra för allmänheten att ta del av FU.
Senast redigerad av Browser 2022-10-06 kl. 16:24.
Citera
2022-10-06, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Han ska även ha försökt strypa flickan med skosnören som han drog runt halsen på henne.

”Jag bara tog på dem och hedde på hennes hals”, säger han i förhör.

Han berättar att han knöt skosnörena. När förhörsledaren vad han menar med knöt
"Hedde" är ett uttal vi har här i Skellefteå eller norr. Det betyder typ "la dit"....
Citera
2022-10-06, 16:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdis12
"Hedde" är ett uttal vi har här i Skellefteå eller norr. Det betyder typ "la dit"....

Har en egen wiki till och med.

https://sv.wiktionary.org/wiki/he
Citera
2022-10-06, 16:31
Medlem
Det etiopiska äcklet försökte strypa henne https://www.expressen.se/nyheter/kri...en-slog-henne/
Citera
2022-10-06, 16:31
Medlem
Hur vet man att GM bara är 15 år?

Det har ju ljugits tidigare om hans ålder.
Citera
2022-10-06, 16:33
Rättegång på torsdag. Det är nervöst för min vän att medverka. Jag stannar utanför då jag tror att det är lyckta dörrar.
Citera
2022-10-06, 16:34
Medlem
Mopsans avatar
Varför nämner inte Aftonbladet och Expressen i sina artiklar att flickan blivit grovt våldtagen?
Låt allmänheten få veta vilket monster han är i stället för att försöka försköna.
Den där feta fula paddan ska sättas på ett flyg med hela sin vidriga negerfamilj pronto.
Vad i helvete ska den oduglig monster farsan ens få vara i det här landet?
Citera
2022-10-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Varför nämner inte Aftonbladet och Expressen i sina artiklar att flickan blivit grovt våldtagen?
Låt allmänheten få veta vilket monster han är i stället för att försöka försköna.
Den där feta fula paddan ska sättas på ett flyg med hela sin vidriga negerfamilj pronto.
Vad i helvete ska den oduglig monster farsan ens få vara i det här landet?
Det var pappan som anmälde sin son när han erkände för honom men du tänker inte längre än din näsa
Citera
2022-10-06, 16:51
Medlem
Finns bara ett vettigt straff/lösning vad gäller 15åringen i mitt tycke.
Vad det är tänker jag inte säga då man tydligen inte ska uttrycka sig hur som helst om barn, men jag tar för givet att ni förstår vad jag syftar på.
Även om han hade varit 12 eller vad man först trodde så hade lösningen varit detsamma.
Det är som dom säger, ålder är bara en siffra, och en idiot är en idiot oavsett ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in