2022-07-13, 21:03
Medlem
Dom är ju inte precis medlemmar i Mensa. Dom har pga taskigt konsekvenstänk, dåliga matematikkunskaper, obefintlig impulskontroll., missbruk o behov av att utöva våld på kul landat i häktet. I alla fall 3 av dom (Simon, Viktor o Pontus). Dom andra släppta i väntan på dom. Får se på måndag vad det egentligen betyder. Men det som fortfarande är väldigt oklart är vad fan dom gjort av Louise.
Citera
2022-07-14, 13:08
Medlem
utan.att.stannas avatar
Pågår det ingen parallell utredning om Louise?
Citera
2022-07-14, 17:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Pågår det ingen parallell utredning om Louise?
Jo det gör det. Det framgår även i denna FUP att Louise försvinnande utreds. Hänvisas till den andra dvs Louise utredningen emellanåt.
Citera
2022-07-14, 21:10
Medlem
Biggedys avatar
Hur har inte media snappat upp detta fall?
Citera
2022-07-14, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
Vem är RealityCorp?

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Sami Dali ska det visst vara.
Jag har inte plöjt igenom allt om detta, men vilken roll hade sagda herre i denna soppa?

Jag har endast sett namnet i era två inlägg.

Jag ser även en Kim nämnas, är det Samis bror Kim?
Citera
2022-07-14, 21:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag har inte plöjt igenom allt om detta, men vilken roll hade sagda herre i denna soppa?

Den i Spanien som sänder drogerna till de åtalade och de åtalade jobbar för ser det ur som enligt chattar som återfinns i FUP.
Minns inget om hans bror K, men var flera veckor sedan jag läste FUP.
Citera
2022-07-15, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW

Nej S bror Kim är död. Det är inte han som nämns i den här tråden.
Citera
2022-07-18, 12:20
Medlem
Idag kom domen.

Pontus Brolin döms till fängelse i åtta år för människorov, grovt rån, grovt narkotikabrott och brott mot vapenlagen.

Simon Nerman döms till fängelse i åtta år för människorov, grovt rån, grovt narkotikabrott, grovt rattfylleri och två fall av brott mot knivlagen.

Viktor Edlund döms till fängelse i sex år och sex månader för grovt rån, grovt vapenbrott, grovt narkotikabrott, olaga frihetsberövande och brott mot vapenlagen.

Glenn Stolt döms till fängelse i fyra månader för misshandel, vållande till kroppsskada, narkotikabrott och rattfylleri.

Izabella Hertzman döms till fängelse i tre månader för medhjälp till olaga frihetsberövande.

Josefine Strömberg döms till fängelse i två månader för misshandel och olaga frihetsberövande.

Mell Lindgren frikänns.

Attunda tingsrätt:
Citera
2022-07-18, 12:22
Medlem
Dom idag. För detaljer läs domen.
Pontus Brolin 8 år
Simon Nerman 8 år
Viktor Edlund 6 år o 6 mån
Izabella Hertzman 3 mån
Josefine Strömberg 2 månader
Glenn Stolt 4 månader
Mell frikänd för medhjälp t människorov
Citera
2022-07-18, 13:27
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Idag kom domen.

Pontus Brolin döms till fängelse i åtta år för människorov, grovt rån, grovt narkotikabrott och brott mot vapenlagen.

Simon Nerman döms till fängelse i åtta år för människorov, grovt rån, grovt narkotikabrott, grovt rattfylleri och två fall av brott mot knivlagen.

Viktor Edlund döms till fängelse i sex år och sex månader för grovt rån, grovt vapenbrott, grovt narkotikabrott, olaga frihetsberövande och brott mot vapenlagen.

Glenn Stolt döms till fängelse i fyra månader för misshandel, vållande till kroppsskada, narkotikabrott och rattfylleri.

Izabella Hertzman döms till fängelse i tre månader för medhjälp till olaga frihetsberövande.

Josefine Strömberg döms till fängelse i två månader för misshandel och olaga frihetsberövande.

Mell Lindgren frikänns.

Attunda tingsrätt:

Klockrent, tackar!

Får hoppas polis utreder Louise Westers försvinnande och mordet på Egil under tiden dessa sitter inne.
Citera
2022-07-19, 20:16
Detta var fan bland de sjukaste. Chockad över vad jag läst.
Citera
2022-07-19, 20:29
Medlem
Någon som kan ladda upp bilder på personerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in