2022-07-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guest054
Är det samma Robin som var inblandad i en knivskärning i Täby C i mars 2022?

Det finns en till Robin med ett vanligt svenskt efternamn vara förnamn anspelar på en porrskådis också. Kompis m Dali.

Ja, exakt. Den Robin satt häktad för försök till mord ett tag för händelsen i Täby, men är försatt på fri fot nu om än fortfarande misstänkt. En av de knivskurna var bara 13 år. Modigt...

Frivården gjorde följande bedömning av honom tidigare i år:
[Robin] började röka cannabis i 15-årsåldern, vilket han fortsatt med sporadiskt därefter. Han har även använt kokain fram tills för ett år sedan. Enligt [Robin] har han kontakt med beroendemottagningen sedan januari 2022 där han lämnar urinprov tre dagar i veckan. Han berättar även att han sedan sex månader tillbaka regelbundet går på CA-möten (Cocaine Anonymous) där han arbetar enligt 12-stegsmetoden. [Robin] uppger att han har daglig kontakt med sin sponsor. Han uppger att han hade ett återfall av cannabis vintern 2021/2022. [Robin] är enligt egen uppgift inte lättprovocerad och har ingen problematik med impulskontroll eller aggressioner.

Riskfaktorer som har identifierats är en antisocial historik med tidigare lagföringar, lagförd i ung ålder, narkotikarelaterad problematik och ett prokriminellt umgänge kan inte uteslutas. Utifrån en samlad bedömning av både statiska och dynamiska kriminogena riskfaktorer, bedöms risken för återfall i kriminalitet vara förhöjd varpå ett övervakningsbehov gör sig gällande.

Då [Robin] inte anser sig ha behov av förändring eller hjälp på något område kopplat till aktuell brottsmisstanke, bedöms han ej mottaglig för eller motiverad till de insatser som kan erbjudas vid en frivårdspåföljd. En frivårdspåföljd kan således inte antas ge något brottsreducerande innehåll och därmed inte heller minska risken för fortsatt kriminalitet. Förutsättning för skyddstillsyn saknas, kontraktsvård inbegripet.
Även Kevin Wallin som hölls fången i det här målet var en av de misstänkta och satt även han häktad under en period. Han släpptes, men häktades sedan igen misstänkt för rån, misshandel och stöld i Näsby Park Centrum.

Vilken är den "porr-Robin" du tänker på? Skicka gärna i PM om du inte vill skriva ut namnet i tråden.
Citera
2022-07-25, 10:44
Medlem
Rocco Karl55on
Citera
2022-07-25, 15:28
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag har inte plöjt igenom allt om detta, men vilken roll hade sagda herre i denna soppa?

Jag har endast sett namnet i era två inlägg.

Jag ser även en Kim nämnas, är det Samis bror Kim?
Kim avseer BO i kidnappningen, Samis bror hette Hakim men dog förra sommarn
Citera
2022-07-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Kim avseer BO i kidnappningen, Samis bror hette Hakim men dog förra sommarn

Vad hände med honom? Mördad eller överdos?
Citera
2022-07-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Vad hände med honom? Mördad eller överdos?
Han dog i sömnen av naturliga orsaker, sägs det. Ngt m hjärtat kanske.
Citera
2022-07-26, 17:09
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp

Var är alla rasister som hävdar att det är blattar som är kriminella, och får låga straff? Detta var bland det skevaste jag läst nyligen här.

Ja det är ju ganska anmärkningsvärt att några svenskar faktiskt betett sig lika illa som invandrarna för en gångs skull. Det är lite sensationellt hos oss rasister när en tortyrmisshandel är utförd av svenskar, mot svenskar. Det händer ju nästan aldrig. Rånbögvåldtäktsfall mot svenskar, av invandrare är ju däremot vardagsmat och det vet ju du också.
Citera
2022-07-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ja det är ju ganska anmärkningsvärt att några svenskar faktiskt betett sig lika illa som invandrarna för en gångs skull. Det är lite sensationellt hos oss rasister när en tortyrmisshandel är utförd av svenskar, mot svenskar. Det händer ju nästan aldrig. Rånbögvåldtäktsfall mot svenskar, av invandrare är ju däremot vardagsmat och det vet ju du också.
Jag upplever inte det, som svensk och inte rasist eller främlingsfientlig känner jag mig trygg, även i multikulturella områden. Men skulle jag beblanda mig med fel människor och varit i fel kretsar så skulle jag säkert blivit utsatt. Dessutom måste man lära sig att skydda sig själv, inte låta buset få chansen att attackera/råna dig.

Tycker man kan använda våld t.ex. i självförsvarssyfte.

Vet invandrare som blivit utsatta av svenskar utav diverse, både rån och misshandel så du generaliserar grovt. Även om de flesta svenskar är inte sådana så finns de vissa få som är, precis samma sak med invandrare.

Det har snarare mer med ens uppfostran och göra än etnicitet i helhet. Och tyvärr finns det vissa grupper där de är mer utsatta, men bara för att vissa invandrargrupper är överrepresenterade inom dessa fall behöver det inte betyda att invadrare(eller dessa invandrargrupper som tenderar till att vara stökiga) är dåliga eller kriminella som ni rasister vill få det till.

Enligt er är alla invandrare dåliga, jag dömmer människor efter deras handlingar och inte efter etnicitet, religion, hudfärg, läggning, musik/klädstil o.s.v.
Jag hatar att generalisera, det gör ni grovt och skapar fler rasister vilket gör att invandrare tror att alla svenskar är rasister då invandrarna också börjar generalisera som ni, och detta stämmer ju inte då majoriteten utav svenskar är inte rasister.
De flesta känner till svårigheterna, ni gör inte något bättre med att splittra samhället med ett vi och de tänk. Ni måste se förbi detta och inse att majoriteten utav invandrare är skötsamma snälla individer, de flesta lever som vilken svensk som helst. Men i era ögon så kommer de aldrig bli svenskar då de råkade ha ett icke svenskt namn eller har annan hudfärg t.ex.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-07-26 kl. 23:36.
Citera
2022-07-27, 03:10
Medlem
Citat:
Jag upplever inte det, som svensk och inte rasist eller främlingsfientlig känner jag mig trygg, även i multikulturella områden. Men skulle jag beblanda mig med fel människor och varit i fel kretsar så skulle jag säkert blivit utsatt. Dessutom måste man lära sig att skydda sig själv, inte låta buset få chansen att attackera/råna dig.
.

Jo men lyssna på hur den där Victor "Lillis" pratar..
Han är ju kraftigt influerad av utländska element.

Gällande den här Robin som nämns funderade jag på
Om det kan vara Robin Frö*erberg möjligtvis..
Citera
2022-07-28, 23:04
Medlem
theshades avatar
Citat:

Jag vet inte vad du försöker få sagt, men du belyser det som många svenskar känner. Dvs att om man rör sig i fel områden så riskerar man att bli utsatt för rån/våldtäkt.

Svenskar behöver inte lära sig någonting utöver vanlig hyfs och etikett för att klara sig i svenska områden. Det är i invandrartäta områden man behöver ha "street smarts", kunna kampsport och eventuellt bära vapen för att försvara sig mot hyenorna.
Citera
2022-07-28, 23:14
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Tack för en utförlig start av tråd.

Har precis lyssnat klart på rättegången

Victor uttalande sig om Kim när han slängde ut honom från rummet och han tyckte Kim kunde sova på soffan. ”Han är en knarkare” får äckelkänslor när jag hör V förhöras. Tror personligen att det är han som ”stulit” knarket. Måtte han få en kula i pannan…
Lyssnat var?
Citera
2022-07-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palsk
Heter ”tortyrliknande kidnappning i stockholm”

Kan inte länka från deras app

Tack 👌
Citera
2022-07-29, 23:23
Medlem
Krakatoas avatar
För oss som inte har appen så lägger Prime Crime upp allteftersom på Youtube.
Nu har det kommit ett klipp med den första av de tilltalade, JS:

https://www.youtube.com/watch?v=jpPk...FO46es&index=4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in