2022-07-24, 18:52
Medlem
jjagares avatar
Tack för en utförlig start av tråd.

Har precis lyssnat klart på rättegången

Victor uttalande sig om Kim när han slängde ut honom från rummet och han tyckte Kim kunde sova på soffan. ”Han är en knarkare” får äckelkänslor när jag hör V förhöras. Tror personligen att det är han som ”stulit” knarket. Måtte han få en kula i pannan…
Citera
2022-07-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Nja, tänkte först på Lambi men jag tror inte dom hade vågat gola dit honom sådär.

Jag har inte hunnit lyssna. Vad är det som sägs om Robin?
Citera
2022-07-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har inte hunnit lyssna. Vad är det som sägs om Robin?

Kim och jag tror simon (om jg inte minns fel) säger att en robin kommer in och sätter sig på kim och även är han som skär honom i foten.

Han skall även vara där en kort tid och sen aldrig komma tillbaka.

Tror det även är simon som säger sig hittat intima videos på kim som han skall ha hotat honom med. Att kim skall vara eskort.. är inget jag själv känner igen från de bilagor du laddat upp
Citera
2022-07-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Tack för en utförlig start av tråd.

Har precis lyssnat klart på rättegången

Victor uttalande sig om Kim när han slängde ut honom från rummet och han tyckte Kim kunde sova på soffan. ”Han är en knarkare” får äckelkänslor när jag hör V förhöras. Tror personligen att det är han som ”stulit” knarket. Måtte han få en kula i pannan…

Människosynen är skrämmande. Hatet är omöjligt att inte ta på när han talar
Citera
2022-07-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palsk
Kim och jag tror simon (om jg inte minns fel) säger att en robin kommer in och sätter sig på kim och även är han som skär honom i foten.

Han skall även vara där en kort tid och sen aldrig komma tillbaka.

Tror det även är simon som säger sig hittat intima videos på kim som han skall ha hotat honom med. Att kim skall vara eskort.. är inget jag själv känner igen från de bilagor du laddat upp

Jag tycker mycket lutar åt att det handlar om Robin Fröderberg. Både beteendet och det i FUP beskrivna utseendet. Samt att Jhonny Malm Sjödahl tidigare haft kontakt med honom.
Citera
2022-07-24, 21:19
Medlem
Citat:
Jag tycker mycket lutar åt att det handlar om Robin Fröderberg. Både beteendet och det i FUP beskrivna utseendet. Samt att Jhonny Malm Sjödahl tidigare haft kontakt med honom.

Kanske. En av dem beskriver honom som mörkhårig. Men det kan också vara för att vilseleda
Citera
2022-07-24, 21:28
Medlem
Citat:

En annan tanke: någon nämnde tidigare i tråden en av bröderna Dali. Men de har väl inte samröre med Lambi?
Citera
2022-07-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palsk
Kanske. En av dem beskriver honom som mörkhårig. Men det kan också vara för att vilseleda

Vittnens minnesbilder är inte alltid perfekta, så det handlar nog mer om den aspekten än en vilja att vilseleda. I det första förhöret där målsäganden beskriver "Robin" säger han:
FL1: Skulle du kunna känna igen honom också om du skulle se nån bild?

K: Oklart, det var så kort.

FL1: Men det var han som skar dig i foten eller?

K: Ja, ja vad jag minns.

FL2: Kan du säga någonting om honom utseendemässigt?

K: Nej jag minns inte han var rätt kraftigt byggd minns jag var lite mer robust i kroppsformen än dom andra.

FL2: Ljushårig mörkhårig?

K: Jag tror han var mörkhårig, ja jo det var han nog.

FL2: Kommer han alltså från Sverige eller (ohörbart).

K: Han är svensk nordiskt ursprung är han pratade ren svenska.
Det utesluter bröderna Dali. Däremot är det saker som pekar på att Sami Dali är Realitycorp.

Det finns en annan kriminell Robin jag lyckats leta upp som återfinns i de dömdas krets, men han har tatueringar både i ansiktet och på halsen som man kan tycka att målsäganden borde ha noterat.
Citera
2022-07-24, 22:10
Medlem
Citat:
Vittnens minnesbilder är inte alltid perfekta, så det handlar nog mer om den aspekten än en vilja att vilseleda. I det första förhöret där målsäganden beskriver "Robin" säger han:

K: Nej jag minns inte han var rätt kraftigt byggd minns jag var lite mer robust i kroppsformen än dom andra.

Det utesluter bröderna Dali. Däremot är det saker som pekar på att Sami Dali är Realitycorp.

Det finns en annan kriminell Robin jag lyckats leta upp som återfinns i de dömdas krets, men han har tatueringar både i ansiktet och på halsen som man kan tycka att målsäganden borde ha noterat.

Ifrågasätter inte att Dali kan vara Realitycorp, men att han skulle vara på samma sida av en konflikt som Lambi känns otroligt. Kan minnas fel, men är ganska säker på att bröderna Dali var osams med Lambi en gång i tiden.. gammalt groll släpper inte så lätt i de kretsarna…

De bör vara en annan Robin.. men vad vet jag
Citera
2022-07-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Hela rättegången finns nu på PC

Hittar inte, kan du länka?
Citera
2022-07-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journsalisten
Hittar inte, kan du länka?

Heter ”tortyrliknande kidnappning i stockholm”

Kan inte länka från deras app
Citera
2022-07-25, 08:46
Medlem
Citat:

Är det samma Robin som var inblandad i en knivskärning i Täby C i mars 2022?

Det finns en till Robin med ett vanligt svenskt efternamn vara förnamn anspelar på en porrskådis också. Kompis m Dali.
Senast redigerad av Guest054 2022-07-25 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in