2022-07-09, 00:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vill du ha ett R&S som till 70-80 % fylls av "lustiga" oneliners?

Aha är oneliners problemet nu? Klistrar in från resten av tråden och dessa poster är före och efter pbos varning i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumma89
Låter som att hon är narcissisten och psykopaten som sedan projicerar det på dig. En parterapeut kanske kan hjälpa er rodda i det.

Citat:
Ursprungligen postat av buhusan
Ska bara tillägga också att jag älskar hen över allt annat. Hen är bra på många vis. Vi har otroligt kul ihop! Eller i alla fall jag…

Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Varför gör du inte slut då?

Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Han är ju en gaybög! Det är ju helt uppenbart. Och blir dominerad av den andra lite mindre fjolliga bögen.

Citat:
Ursprungligen postat av buhusan
Tänker kanske mer på att olyckor kan hända när som.

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
TLDR, lämna skiten.

Varför bara ljuga rätt ut? Jag vet inte vad som är felet med er när ni tror att vi inte ser er men ert godtyckliga nonsens är givetvis alltid bara relevant för er, fattar du inte det? Vi skiter väl i era uppenbara lögner.
Citera
2022-07-09, 09:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vill du ha ett R&S som till 70-80 % fylls av "lustiga" oneliners?
70-80% fylls ju utav xenophobiska kommentarer i nutid, att vara lite humoristisk ibland verkar vara farligare.
Man törs knappt skämta till det längre.
Citera
2022-07-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja eller så har jag inte, som jag skrev, bott i Sverige på 10 år och hängt med i era jävla nyord.
Du vet att "hen" är ett könsneutralt ord och att det inte betyder "höna". Sluta skämma ut dig.
Citera
2022-07-09, 15:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Du vet att "hen" är ett könsneutralt ord och att det inte betyder "höna". Sluta skämma ut dig.

Dessutom är det ju urbota korkat att tro att den som skriver "han, hon, hen" skulle skriva svenskt ord, svenskt ord, engelskt ord.
Citera
2022-07-09, 19:41
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
70-80% fylls ju utav xenophobiska kommentarer i nutid,
Du vill att en kvalitetsbrist ska öppna dörren för flera kvalitetsbrister? Är det önskvärt?
Citat:
att vara lite humoristisk ibland verkar vara farligare.
Över en fjärdedel av av tråden bestod av inlägg som tjafsade om personliga pronomen. Ett klistrat moderatormeddelande om att skippa det tjafset hjälpte inte för Severloh, den hönan postade ändå.
Citera
2022-07-14, 03:20
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Höna är inte ett kön. Det är en art.

En höna är definitivt ett kön, kvinnligt, mannen kallas tupp Arten hönsfåglar.

E.
Citat:
70-80% fylls ju utav xenophobiska kommentarer i nutid, att vara lite humoristisk ibland verkar vara farligare.

Hur skulle det se ut? Humor går inte hem (uppfattas inte, alternativt fnyses åt). Men vad vore mänsklig kommunikation utan humor?
Senast redigerad av skoputs 2022-07-14 kl. 03:26.
Citera
2022-07-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
En höna är definitivt ett kön, kvinnligt, mannen kallas tupp Arten hönsfåglar.

Hönsfåglar är dock ingen art. Det är en ordning, alltså en grupp olika arter och släkten. Visst brukar man säga höns eller höna men då syftar man oftast på tamhöna (domesticerade varianten av röd djungelhöna). Det är bara en av arterna i hönsfåglar.

Pratar man tex om tamhöna så kan man alltså använda ordet höns eller höna. Men det kan handla om något annat med. Antingen en art eller en grupp olika hönsfåglar. Alltså inte nödvändigtvis en specifik fågel som råkar vara höna (könet), utan arten eller en grupp fåglar (som kan bestå av både hönor, kycklingar och tuppar).

Men just i tråden som diskuteras här, så var det mycket tydligt att det inte handlade om någon form av höna eller hönsfågel (djur alltså).
Citera
2022-07-14, 18:27
Medlem
Muppetys avatar
Jag tycker det är lite tråkigt att man inte får dra typ sådana skämt...

Visst, det ska vara kvalitet på diskussionerna, o då får man väl välja bort all form av skämt, eftersom det kan vara svårt att dra någon tydlig gräns? Eller hur ligger det till?
Citera
2022-07-15, 02:16
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag tycker det är lite tråkigt att man inte får dra typ sådana skämt...

Visst, det ska vara kvalitet på diskussionerna, o då får man väl välja bort all form av skämt, eftersom det kan vara svårt att dra någon tydlig gräns? Eller hur ligger det till?

Jag tycker moderatorerna har bra fingertoppskänsla när det gäller såna här saker. Däremot så skulle jag inte ens räkna det som TS skrev som ett skämt - lägstanivån får inte bli hur låg som helst.

Såna här tjafs om hönor med nästan 50 inlägg händer nog enbart på Flashback skulle jag gissa...

admin5
Citera
2022-08-08, 06:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Dessutom är det ju urbota korkat att tro att den som skriver "han, hon, hen" skulle skriva svenskt ord, svenskt ord, engelskt ord.

Ärligt talat, så som ungdomar pratar idag skulle det inte vara helt otroligt att man mixar språk.

"Yesss då ska vi bara kolla här,, yalla! Ohmygooooddd, shiittt va snygggg, den var bara fabulouuss"

Typ så.

Men ja, TS spelar självfallet bara dum.
Senast redigerad av priz 2022-08-08 kl. 06:28.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in