2022-07-06, 15:59
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Nej, det hade ju också kunnat vara en man. Eller en höna. Oavsett vad så hade det påverkat mitt svar på ts relationsfråga, och var därför inte något 0.03.
Nej, det hade inte kunnat vara en höna, och det vet du... det är trams.
Citera
2022-07-06, 16:14
Moderator
pbos avatar
Bra att TS har läst de modinlägg som finns i tråden, hade h*n gjort det innan h*n skrev så hade h*n kanske undvikit en varning.

Jag är fortsatt helt övertygad om att detta är medvetet trams och tänker inte lägga mer tid på ärendet efter detta inlägg. Skulle TS mot all förmodan varit okunnig om ordet "hen":s betydelse så förväntas man ändå vara någorlunda kunnig i det moderna svenska språket om man debatterar på svenska på ett svenskt forum. Inlägget blir lika tramsigt och störande oavsett om det är skrivet medvetet eller av okunnighet och därmed är varningen lika befogad oavsett.

Infogar PM-konversationen i traditionellt format nedan för den som tycker det blir mer lättläst.

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Är jag paranoid eller är min sambo skum? LÅNG text.
Citat:
Kan man förlova sig med hönor nuförtiden? Jag dömer inte.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Vill du diskutera vilka personliga pronomen som bör användas så kan du göra det i lämplig tråd i delforum Språk. I denna tråd i Relationsakuten är det OT.

Du skrev ju för fan själv att man får fråga ts vad hon är tillsammans med för att det är relevant för att kunna svara på frågeställningen.
Hej,

Man kan fråga om det är en man, kvinna eller ickebinär. Men att fråga om det är en höna är trams och det vet du mycket väl. Varningen kvarstår.

Vänliga hälsningar
pbo /mod

Nej, om det är höna är också högst relevant för att kunna besvara frågan. Jag vet inte vad ”hen” betyder annat än ”höna”, därför frågar jag det för att kunna ge ett relevant svar. Det är inte trams.
Hej,

Du kommer inte undan varningen genom att spela dum. Diskussionen avslutad och varningen kvarstår.

Vill du ta detta vidare hittar du processen här: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Vänliga hälsningar
pbo /mod
Citera
2022-07-06, 16:20
Medlem
Citat:
Jag såg en tråd där någon skrev en roman om något relationsproblem. Tyvärr gick det inte att läsa eller ge något svar eftersom hon kallade sin sambo både ”han”, ”hon” och ”hen” genom hela texten. Jag behöver självklart veta kön på de inblandade för att ge svar på relationsfrågor. Därför skrev jag lite skämtsamt:

Direkt när jag postat det så gick jag till sidan innan och såg att moderatorn hade skrivit följande:

Då tänkte jag att ”just det, vissa använder ju det som ett sätt att säga han och hon samtidigt eller något” (jag har inte bott i Sverige på tio år och det är definitivt inget uttryck jag själv använder).

Jag trodde att ts bara var grovt dyslektiskt och hade skrivit fel, i synnerhet eftersom hon skrivit ”han” och ”hon” också och jag skrev det jag skrev för att anmärka på detta samtidigt som jag indirekt frågar vad det egentligen är för kön på hans/hennes sambo.

Men då gick jag in och redigerade inlägget så att det blev lite tydligare vad jag menade ifall moderatorn skulle gnälla, och tro fan att jag får ett meddelande att jag inte kan posta för att jag fått en varning för 0.03. Det kan inte ha tagit mer än en-två minuter. Moderatorn måste ha suttit och uppdaterat sidan konstant.

Inlägget var inte något trams eller offtopic, det var ett indirekt sätt att fråga vad ts är tillsammans med.

Detta är tråden, bedöm själva hur läsbart det är: (FB) Är jag paranoid eller är min sambo skum? LÅNG text.

Här är den korta konversationen med pbo:

Jag tycker för övrigt att hennes agerande framstår som politiskt motiverat när hon påstår att ”ickebinär” skulle vara ett kön när det mig veterligen inte ens i Sverige finns något sådant juridiskt kön.

Ja det är störigt att skriva hen men om du läser inlägget förstår du att användarens sambo är en kvinna, tex på detta stycke:

Mycket bråk har präglat vår relation. Dels har jag haft mycket psykisk ohälsa som min partner har fått stått ut med. Fick några hårda ord om att hen inte kommer bry sig om mig mer utan kommer fokusera på sig själv istället.

Enbart kvinnor beter sig så.
Citera
2022-07-06, 17:32
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Bra att TS har läst de modinlägg som finns i tråden, hade h*n gjort det innan h*n skrev så hade h*n kanske undvikit en varning.

Jag är fortsatt helt övertygad om att detta är medvetet trams och tänker inte lägga mer tid på ärendet efter detta inlägg. Skulle TS mot all förmodan varit okunnig om ordet "hen":s betydelse så förväntas man ändå vara någorlunda kunnig i det moderna svenska språket om man debatterar på svenska på ett svenskt forum. Inlägget blir lika tramsigt och störande oavsett om det är skrivet medvetet eller av okunnighet och därmed är varningen lika befogad oavsett.

Infogar PM-konversationen i traditionellt format nedan för den som tycker det blir mer lättläst.

Du skrev ju för fan själv i modmeddelandet att man får fråga ts vad det är för kön på sambon.

Och att du rör dig i kretsar där könsneutrala nyord används betyder inte att alla gör det och att det är något allmänt vedertaget ord.

Gulligt att du försöker provoceras genom att skriva ”h*n” också. Du borde moderera på familjeliv istället.
Citera
2022-07-06, 17:35
Moderator
pbos avatar
Citat:
Du skrev ju för fan själv i modmeddelandet att man får fråga ts vad det är för kön på sambon.

Och att du rör dig i kretsar där könsneutrala nyord används betyder inte att alla gör det och att det är något allmänt vedertaget ord.

Gulligt att du försöker provoceras genom att skriva ”h*n” också. Du borde moderera på familjeliv istället.
Höna är inte ett kön. Det är en art.
Citera
2022-07-06, 17:49
Medlem
skogshuggar3ns avatar
"Man kan fråga om det är en man, kvinna eller ickebinär."

Icke-binär är inte ett kön. Framgår klart och tydligt att pbo är olämplig som moderator. Inga vänsterextrema som moderatorer!
Senast redigerad av skogshuggar3n 2022-07-06 kl. 17:59.
Citera
2022-07-06, 18:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Du har inte frågat om kön utan om hönor, vilket är solklart trams i tråden.

Att du inte vet vad hen betyder är ingen ursäkt.
Citera
2022-07-06, 19:26
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Höna är inte ett kön. Det är en art.

”Ickebinär” är inte heller något kön, så din definition av kön är inte värd något.

Ts skrev det engelska ordet för ”höna”. Innan idag visste inte jag att det hade någon annan innebörd. Genom att skriva det jag skrev så skämtade jag med ts samtidigt som jag fiskade efter vad han egentligen menade. Det var varken trams eller off topic.

Hönor är för övrigt inte en art, utan honvarianten av Gallus gallus domesticus. Hanarna kallas tuppar.
Citera
2022-07-06, 20:00
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Jag såg en tråd där någon skrev en roman om något relationsproblem. Tyvärr gick det inte att läsa eller ge något svar eftersom hon kallade sin sambo både ”han”, ”hon” och ”hen” genom hela texten. Jag behöver självklart veta kön på de inblandade för att ge svar på relationsfrågor. Därför skrev jag lite skämtsamt:

Direkt när jag postat det så gick jag till sidan innan och såg att moderatorn hade skrivit följande:

Då tänkte jag att ”just det, vissa använder ju det som ett sätt att säga han och hon samtidigt eller något” (jag har inte bott i Sverige på tio år och det är definitivt inget uttryck jag själv använder).

Jag trodde att ts bara var grovt dyslektiskt och hade skrivit fel, i synnerhet eftersom hon skrivit ”han” och ”hon” också och jag skrev det jag skrev för att anmärka på detta samtidigt som jag indirekt frågar vad det egentligen är för kön på hans/hennes sambo.

Men då gick jag in och redigerade inlägget så att det blev lite tydligare vad jag menade ifall moderatorn skulle gnälla, och tro fan att jag får ett meddelande att jag inte kan posta för att jag fått en varning för 0.03. Det kan inte ha tagit mer än en-två minuter. Moderatorn måste ha suttit och uppdaterat sidan konstant.

Inlägget var inte något trams eller offtopic, det var ett indirekt sätt att fråga vad ts är tillsammans med.

Detta är tråden, bedöm själva hur läsbart det är: (FB) Är jag paranoid eller är min sambo skum? LÅNG text.

Här är den korta konversationen med pbo:

Jag tycker för övrigt att hennes agerande framstår som politiskt motiverat när hon påstår att ”ickebinär” skulle vara ett kön när det mig veterligen inte ens i Sverige finns något sådant juridiskt kön.

Även jag hade delat ut en varning för det där, så det är helt korrekt från pbos sida.
Citera
2022-07-06, 23:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ditt tjafs i den här tråden om "hen" försvagar ditt case, imho. Lägg ner.

Däremot får du min sympati för texten ovan (som jag inte gömt i spoilers). Spec om detta skedde kort efter Mods första meddelande om saken.

Man kan iaf önska att Mods hade lika mycket tålamod som en parkeringsvakt.
Citera
2022-07-07, 00:41
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
”Ickebinär” är inte heller något kön, så din definition av kön är inte värd något.

Ts skrev det engelska ordet för ”höna”. Innan idag visste inte jag att det hade någon annan innebörd. Genom att skriva det jag skrev så skämtade jag med ts samtidigt som jag fiskade efter vad han egentligen menade. Det var varken trams eller off topic.

Hönor är för övrigt inte en art, utan honvarianten av Gallus gallus domesticus. Hanarna kallas tuppar.

Jo du visste vad ordet "hen" betydde redan i april detta året.
Du har svarat på andra inlägg utan att kommentera det ordet eller frågat vad det betyder.

Den här gången hade du inte tid att ändra det du skrev (om det var sant att du tänkte göra det), nästa gång kanske du kan trycka på "förhandsgranska" innan du postar "skämt" och indirekta frågor i en tråd.

Personligen avskyr jag ordet "hen" men jag får acceptera att det används.
Men varningen var rätt då det inte är rättvist mot TS att skämta (tramsa) som du gjorde i tråden.
Citera
2022-07-07, 09:33
Moderator
Allaballawallas avatar
Helt korrekt utdelad varning.

Hönsargumentet är inte ens nästan trovärdigt.
Till nästa gång kanske TS kan tänka före i stället för att tänka efter och behöva hitta på bortförklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in