Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Killen är ju ett klockrent psykfall som fått frispel på sin gamla vårdare ..
Hade GM och BO verkligen direkt kontakt i vården?
Fick för mig hon var psykiater, inte terapeut.
Citera
2022-07-07, 16:57
Nu är det klarlagt att han mår väldigt psykiskt dåligt, tagit narkotika under dagen igår som kan ha förvärrat hans tillstånd. Han hyste någon slags agg mot henne antingen genom nätet eller om han träffat henne. Ett alternativ är ju att han träffade på henne på ett seminarium igår och ville prata och blev avvisad eller otrevligt bemött och gjorde då detta. Det finns inga politiska skäl i sak till hans agerande överhuvudtaget så ni vänstertroll kan sluta grina och tjata om detta då det inte är så och inte är aktuellt överhuvudtaget i det som hänt och i fallet som det utreds angående detta.
Citera
2022-07-07, 16:58
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja det är väl en definitionsfråga, om det är högerextremt eller ej. Han har ju en högerextrem bakgrund, men det innebär kanske inte att varje enskild fråga han engagerar sig i sker utifrån ett extremhögerperspektiv. Psykiatrifrågor är kanske inte det som står högst upp på agendan i NMR.

Vi vet ju faktiskt inte heller om han idag är extremhöger överhuvudtaget. Sedan 2020/2021 har en relativt ny extremiströrelse gjort framsteg i Sverige och Europa, den konspirationistiska, eller antistatliga. Ofta manifesterad i vaccinskepsis men också i andra frågor (5G, Bilderberg, med mera). Skulle inte förvåna mig om han snöat in i något sådant.

Nej, det skulle inte förvåna mig heller.
Citera
2022-07-07, 16:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Changeling
Här är Ing-Marie Wieselgren i måndags. Det blev inte som hon tänkt sig. https://vimeo.com/726640491
Tack! Tragiskt, tänk så snabbt allt kan raseras. Hon var i alla fall i sitt rätta element och mådde nog toppen innan hon dog, alltid något...
Citera
2022-07-07, 16:59
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Hade GM och BO verkligen direkt kontakt i vården?
Fick för mig hon var psykiater, inte terapeut.

Folk som ska få diagnoser bekräftade osv träffar ofta psykiatriker. Kan ha träffats på så väg.
Citera
2022-07-07, 17:00
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Häktningsframställan

https://anonfiles.com/7aI6E0vfy1/H_ktningsframst_llan_pdf

.

Tack för den. Den fick Du fram snabbt.
Då är mina bilder hyfsat relevanta.

Mord i Visby:
https://imgur.com/a/8fV2jju
Citera
2022-07-07, 17:00
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tack! Tragiskt, tänk så snabbt allt kan raseras. Hon var i alla fall i sitt rätta element och mådde nog toppen innan hon dog, alltid något...

I en video från i tisdags sa hon "vi ses igen imorgon", det gjorde vi inte. Hon blev mördad innan dess.
Citera
2022-07-07, 17:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Nu är det klarlagt att han mår väldigt psykiskt dåligt, tagit narkotika under dagen igår som kan ha förvärrat hans tillstånd. Han hyste någon slags agg mot henne antingen genom nätet eller om han träffat henne. Ett alternativ är ju att han träffade på henne på ett seminarium igår och ville prata och blev avvisad eller otrevligt bemött och gjorde då detta. Det finns inga politiska skäl i sak till hans agerande överhuvudtaget så ni vänstertroll kan sluta grina och tjata om detta då det inte är så och inte är aktuellt överhuvudtaget i det som hänt och i fallet som det utreds angående detta.

Att angripa psykiatrin som institution kan mycket väl vara politiskt. Se diskussionen mellan fernebo och mig.
Citera
2022-07-07, 17:02
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nu försöker du blanda bort korten.

Har inget övers för varken nazister eller AFA-människor. Men jag har svårt att se hur deras hatretorik ska spela in här med tanke på brottsoffret och hur det gick till.

GM och BO har inte stått och pratat med varandra och haft en diskussion som urartat.
BO är ingen öppen antinazist eller på annat sätt en ideologisk fiende i en nazist ögon.
Detta har enbart med hennes profession att göra och där får jag väldigt svårt att koppla ihop en politisk tillhörighet, oavsett vilken.
Var hon jude?
Citera
2022-07-07, 17:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att angripa psykiatrin som institution kan mycket väl vara politiskt. Se diskussionen mellan fernebo och mig.
Och givet den bakgrund han har har han såklart stört sig på "blattar" i väntrum och som läkare, det garanterar jag. Undrar också om han nekats medicin nyligen och vad det var han var påverkad av under dådet...?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Tack för den. Den fick Du fram snabbt.
Då är mina bilder hyfsat relevanta.

Mord i Visby:
https://imgur.com/a/8fV2jju

Vem som helst kan se att det där inte är mor och son.
Citera
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFSKarlskrona
Nej det är det inte. Peter Mangs har sagt i förhör att han gick med i Vänsterpartiet för att "studera fienden". Det är ganska uppenbart för alla normalbegåvade att Peter Mangs inte sympatiserar med Vänsterpartiet.

NMR är en organisation som är kopplad till politiskt motiverade grova våldsbrott, bland annat mord och annan brottslig verksamhet. Deras medlemmar uppmanas till att bära kniv och bevakas av SÄPO.

Nordiska motståndsrörelsens bravader i Almedalen har tidigare uppmärksammats när organisationen varit där:
Tumult, hot och slagsmål när NMR kom till Almedalen
Här är mördaren Rami Joukanen mitt i Almedalen
NMR – trakasserier och judehat i Almedalen

I den här kontexten blir det intressant att GM har en stark koppling till NMR.

Åklagaren har konstaterat att dådet saknar koppling till hans tidigare sympatier för NMR.

Dessutom var han i senaste valet för AFS, ej NMR. Om man ska se till vilka politiska sympatier som ligger mest i närtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in