Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Om hon är ansvarig för den dåliga psykiatrin som vi har i Sverige har jag ingen åsikt om hennes död. Hon har flera tusen liv ”på sina händer” med en så misslyckad psykiatri som vi har i Sverige.
Den som behöver hjälp hamnar mellan stolar eller blir schackpjäser.. sorgligt hur många liv som tagits ifrån oss som skulle kunna räddats med rätt insatser.
Svårt att tro att hon står för hela kaoset på egen hand dock. Att mörda henne hjälper ingen. Dumma idiot nmr terrorister
Hon var samordnare inte chef.
Citera
Medlem
Psykisk ohälsa tros ligga bakom mordet och han ser inte frisk ut

https://petterssonsblogg.se/2022/07/07/theodor-engstrom-har-erkant-mordet-i-visby/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Nazisterna är väl knappast ensamma om att hata?

ALLA människor och grupper hatar väl någon eller något, så har det väl varit enda sen vi gick ut ur dimman på 70-talet?
Eller du menar att nazister är de enda som ”hatförespråkar” idag?
Självklart inte. Om en person som är psykiskt sjuk mördar en nazist visar sig ha anknytning till AFA utgår jag från att detta spelar in.
Citera
2022-07-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
(FB) Kvinna knivhuggen (avliden) i Visby under Almedalsveckan, 2022-07-06
Tack igen!

---

Som han skriver, så känns han lik en klassisk nazist, som kanske är lite till åren. Vet inte hur gammal han är men det känns långt gånget, ingrott och intellektualiserande liksom. Uppläxande och proklamerande.

Texten är det gamla vanliga i högerextrema temat: det konspiratoriska, han (eller hans sällskap) är dom enda som är klarsynta och ser igenom alla bluffarna, klarsynta att se och förstå vad för f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-t som 'egentligen' pågår i samhället och världen. Det som alla fåren, de 'normala' godtyckliga och ansvarslösa PK-människorna antingen inte har en aning om, eller är passivt/aktivt medverkande till. SD-temat liksom, gånger tio.

Offer-koftan verkligen sprutar. Påminner en del om stämningen och abstrakta hatet som man upplever när man läser Mein Kampf. Man är bara arg, frustrerad, besviken och ledsen, och det slår ut åt alla möjliga håll och saknar överlag röd tråd.

Psykiatrin berör han genom att i princip likställa 'läkare som inte ser till att fixa till de sjuka' med att desamma är skyldiga till att psykisk ohälsa existerar överhuvudtaget. Att problem som schizofreni eller psykos alltid existerat, är ju inte människan själv upphovet till. Lite som att man fått feber, och anklagar läkare överlag för detta.
Jag tycker det tyder på att man är så hatisk, så emotionellt påverkad, att man inte längre är i stånd till att abstrahera vad som är vad i komplexa scenarion, utan definitionerna flyter ihop i en enda arg härdsmälta. En ilska som söker utlopp, i något mer legitimt än bara raljerande raseri.

Det gäller nästan allt han skriver om, vilket är allsköns olika saker. Det har liksom ingen riktning, slår år alla håll, allt är bara så mycket fel, så mycket bedrägeri, han har blivit så lurad, världen känns inte längre så varm och hoppfull som den gjorde när man var barn osv. Han är överväldigad av besvikelse, revansch-lusta liksom. Längtar till en slags samvetsgrann harmonisk värld som aldrig egentligen har existerat.

Svårt att se hur allt detta skulle kopplas till just en psykiatrisk samordnare. För långt avstånd däremellan. Men TE hade kanske 'agerat rationellt för samhällets bästa' på något sätt, förr eller senare. Breivik gjorde det - sett ur hans ögon. TE hade kanske inte gjort exakt likadant, men kanske gjort flertalet saker som inte skulle få så stor mediaprofil. Den tanken ligger inte alltför långt bort för mig, efter man läste texten iaf.
Senast redigerad av Robbinist 2022-07-07 kl. 16:54.
Citera
2022-07-07, 16:46
Medlem
Fibonaccitals avatar
Intressant inlägg på denna sidan:

En svensk stalker
Jag och min stalker. Och nej, det är inte fiktion, det är på riktigt.

Min stalker
april 27, 2013 av enheltvanligman
https://ensvenskstalker.wordpress.com/2013/04/27/min-stalker/

janfyhrholdt maj 18, 2013 kl. 5:10 f m

Det handlar om en allvarligt sinnessjuk stalker som istället kallar mig stalker.
Han har hållit på med detta i 8 år nu i olika forum på internet.
Jag är helt oskyldig till alla anklagelser, men tyvärr råkar jag vara jude till rasen
vilket gör att jag blir förföljd på det här sättet.
Det är i och för sig sant att jag har en ambition att döda så många svenskar som möjligt därför att jag blivit förföljd (som jude), och slutligen tvingats fly från landet.
Jan Fyhrholdt

Fy fan säger jag. Världen är full av sjuka individer.
Dags att flytta till Mars för att slippa skiten...
Citera
2022-07-07, 16:49
Medlem
Eustaches avatar
GM i en Twitter-status från 3 Juli: "Martin Bryant..."

https://mobile.twitter.com/theodorengstrom

Detta följt av en länk till en artikel med bild på Bryant idag, samt en länk till wiki-sidan om Bryant.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Martin_Bryant

Jag kan tänka mig att GM identifierar sig med Bryant (australiensisk massmördare med svåra psykiska problem). Jag är helt övertygad om att det här hade varit en masskjutning med många fler döda istället för ett knivdåd mot en enda person om vi hade haft amerikansk vapenkultur i Sverige, med för privatpersoner liknande tillgång till tunga vapen som i t ex Texas.

Han hade knäppt BO först, för att sedan meja ner så många som möjligt i sin omgivning, och det hela hade slutat med att han skjutits till döds av polis.

GM tickar alla boxar för en mass-shooter.
Citera
2022-07-07, 16:49
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Va e det för muppar här igentligen.

Psyksjuk snubbe mördar kvinna.

Och folk börjar disskutera om sd som inte har nåt med detta att göra.

Det är typ lika intressant att disskutera om han gillade meloner eller apelsiner bäst.
Eller diskutera vilket förhållande han har till postnord lch militanta veganer...

Jisses folk e
Välkommen till flashback!

Där apelsiner och meloner blir till rasbiologi och extremvänster mot NMR SD extremhöger konspirationer.

hans motiv har ju ingenting med höger och vänster att göra.
Killen är ju ett klockrent psykfall som fått frispel på sin gamla vårdare och högg ner henne!
Citera
2022-07-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var offret engagerad politiskt? Ser på hennes Facebook att hon var vän med Ulf Bjereld, känd sosse.
De flesta högt uppsatta inom regionerna är väl rövslickare på någon sossepamp.
Jobben har en tendens att tillsättas endast av regimtrogna.
Så ja det finns garanterat en koppling till partiet - Bjereld är dessutom en rätt extrem politiker med en enorm vurm för muslimer och islamism. Medlem av gruppen tro & solidaritet.
Citera
2022-07-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast är väl helt omöjligt? åklagaren sa ju precis att inte finns någon koppling mellan mordet och NMR. Fakta är knappast på vänsterns sida i det här fallet.
men här är dags att förtydliga
NMR tycks inte beordrat mördaren att döda psykiatern
NMR har inte givit honom uppdraget att mörda henne.l.
Däremot finns koppling mellan mördaren och organisationen-flera år tillbaka i tiden.
I mördarens bakgrundshistoria har det framgått aatt hans mor o han varit aktiva på olika sätt samt sympatiserade med NMR.

NMR,s inställning o samhällskritik kan knappast vara dunkel för dig heller..
så på ett vis kan mördarens handling tolkas utidrån hans koppling till NMR
NMR - de anser att vissa personer i samhället ses som folförrädare..
utifrån detta kan mördaren ha ansett sig handlat rätt- han mördade en folkets fiende.
Inte alls långsökt slutsats- rätt logisk. Om man känner till NMR inställning.
Senast redigerad av moshes 2022-07-07 kl. 16:56.
Citera
2022-07-07, 16:54
Medlem
Changelings avatar
Här är Ing-Marie Wieselgren i måndags. Det blev inte som hon tänkt sig. https://vimeo.com/726640491
Citera
2022-07-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Här inne tror jag snarare att vi pratar hudfärg/ursprung snarare än partitillhörighet.

En svensk som knivmördar random, har psykiska problem.
En ”blatte” som knivmördar random, är ”blatte”.

Det är snarare där man hamnar i detta forum.
Det är min reflektion

Det är att försvara förövare genom att säga..psykiskt sjuk
Citera
2022-07-07, 16:56
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
okej...bra... och?

Föräldrars tänkbara umbäranden inom psykiatrin kan väl än så länge också vara teoretisk motivgrund.
Sen är det långt mer troligt nu när åklagaren uttalat sig att det är GM själv som känt sig sviken av psykiatrin, men det var mer oklart när jag skrev…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in