• 2
  • 3
2022-07-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Du har en kompis som r mytoman som har 500k i skulder och nu helt pltsligt har ett jobb dr provisionen r 500k.
Jag tror du sjlv br g och ta en underskning, fr antingen har du hittat p det sjlv, eller s r du s godtrogen att du troligen borde ha en god man innan din kompis ger dig en lgn som r det minsta trovrdig.

Det rkar vara mina barns far som jag lmnade fr flera r sedan pga ekonomi som nu tutat i barnen dessa saker. Jag har inte trott p ett ord han sagt senaste ren men eftersom barnen och andra bekanta bestmt hvdar att han pratar sanning denna gng blev jag nyfiken om det kunde vara sant p nt sjukt stt. Men nr jag lser hr inser jag att jag mste vara den galna att jag ens vervgt att detta kunnat vara sant.
Citera
2022-07-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iKILL
Lste nu igen att personen pstr sig gra 500 papp i mnaden i provis p solceller.
Personen i frga r till 99% skerhet en lgnare. En frga till TS: Hur lnge sen frgade han om han kunde lna pengar av dig? (Anledningen till att han ville lna pengar var till 99% skerhet p grund av "strul med bank IDt")

Personen r far till mina barn. Lmnade honom fr mnga r sedan pga hans lgner och ekonomi. Han har tutat i mina barn detta och flera bekanta. Jag sjlv tror inte p ngot han sger men ville hra andras sikter nd.
Citera
2022-07-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muschkin
Personen r far till mina barn. Lmnade honom fr mnga r sedan pga hans lgner och ekonomi. Han har tutat i mina barn detta och flera bekanta. Jag sjlv tror inte p ngot han sger men ville hra andras sikter nd.

Du kan vl ringa fogden om ngon mnad och kolla hur det ligger till. Stalltips r att det r skitsnack och att nr du konfronterar honom med att det inte r betalt s r det ngon sorts tekniskt problem som kommit emellan men r fixat nr som helst..
Citera
2022-07-06, 10:13
Medlem
Citat:

Jobbigt och strande fr dig. Jag hoppas att han kan vara en krleksfull pappa trots problem med lgner.
Citera
2022-07-06, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Du kan vl ringa fogden om ngon mnad och kolla hur det ligger till. Stalltips r att det r skitsnack och att nr du konfronterar honom med att det inte r betalt s r det ngon sorts tekniskt problem som kommit emellan men r fixat nr som helst..

r det offentliga uppgifter? Kan jag allts ringa fogden och f info om hans skulder?
Gller samma hos inkassobolag?
Citera
2022-07-06, 11:05
Medlem
Har du missuppfattat det hela? Ngot som inte r jtteovanligt r att arbetsgivaren ger en variant av frskott p lnen och betalar av skulden. Men det ger d en lgre ln i x antal mnader. Beloppet skattas, men man kanske fixar det bokfringstekniskt s att inte alla pengar frsvinner i skatt.
Citera
2022-07-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Har du missuppfattat det hela? Ngot som inte r jtteovanligt r att arbetsgivaren ger en variant av frskott p lnen och betalar av skulden. Men det ger d en lgre ln i x antal mnader. Beloppet skattas, men man kanske fixar det bokfringstekniskt s att inte alla pengar frsvinner i skatt.

Jag har inte missuppfattat det han sger, troligen r det han som missuppfattat eller fantiserar😊
Men tack fr input!
Citera
2022-07-06, 14:55
Medlem
Citat:
r det offentliga uppgifter? Kan jag allts ringa fogden och f info om hans skulder?
Gller samma hos inkassobolag?

Ja det gr att ringa och frga, man ska vl ha personnumret men det kanske du har.

Tror inte det r samma ppenhet hos inkassobolagen men det fr du nog frga dom om. Men jag tnker att nr tidigningarna fick fatt p att minister strandhll hade skulder p gng hos kronofogden s verkade dom inte veta s mycket om inkassoskulder ocks..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in