Citat:
Ursprungligen postat av
Kommissarie.Hybris
Vad är det som är så konstigt med det?
Det är ju i stort sätt samma sak som en löneutmätning. Då betalar arbetsgivaren ut en del av din lön till KFM och resterande belopp till dig.
Däremot är jag osäker på om det med löneutmätning betalas innan eller efter skatt.
Men med upplägget beskrivet i TS så verkar det som att det betalas från firman till KFM. Därav kanske det till och med blir så att det betalas oskattat in till KFM.
Men oskattat eller skattat så är det inget konstigt att löner betalas ut direkt från arbetsgivare till KFM då detta är vad som sker vid löneutmätning.
Ska kolla upp hur det ligger till gällande om en firma får gå in och betala KFM med oskattade pengar från firmakontot. Med tanke på att KFM är lite special och till och med accepterar kontanter så kanske det går.
Ok jag kan förstå att det blir lite samma som en utmätning då. Men han använde det som argument att slippa skatta...
Sen skrev jag till att han säger att arbetsgivaren även ska betala hans skulder till inkassobolag där han har ett par hundra tusen i skulder också.
Till saken hör att personen är en mytoman och brukar sällan vara ärlig så vi funderade på rimligheten i detta.