2022-07-04, 12:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Många liknande kassaskåp har två poler från framsidan där du kan typ trycka ett 9v batteri mot för just de här fallen. Har du kollat tillverkarens manual?
Exakt, det har jag också sett på flera olika kassaskåp & kodlås.
Citera
2022-07-04, 12:15
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Bosse Dynamit fixar det enkelt.
Jo och då är ju grejerna hela när man kommer in.
Det känns som att gnistorna från en vinkelslip kommer att bränna allt guld och alla diameter. Elektroniken kommer gå åt helvete.
Citera
2022-07-04, 12:26
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Enklast är väl att kontakta tillverkaren/säljaren och se om de kan hjälpa dig. De har väl en förteckning av köparna/ägarna av skåpen och kan ge dig en tillfällig kod att öppna med. Det brukar finnas en nödingång så att säga.

Just det: greppa telefonen innan du startar vinkelslipen!
Citera
2022-07-04, 13:01
Medlem
franges avatar
Citat:
Enklast är väl att kontakta tillverkaren/säljaren och se om de kan hjälpa dig. De har väl en förteckning av köparna/ägarna av skåpen och kan ge dig en tillfällig kod att öppna med. Det brukar finnas en nödingång så att säga.

Detta. Att det skall vara så förbannat svårt att inse?

Nu vet vi ju inte om det är något skräpskåp köpt på Wish, men klassiska tillverkare så som Franz-Jäger så har (vapen)skåpen åtminstone 10 års garanti på ifall någon bryter sig in i dem - eller om du slarvar bort kod/nycklar och låser dig själv ute från det och behöver hjälp av dem att komma in i det igen.
Citera
2022-07-04, 13:08
Teoretiskt sett kan någon nyckel ligga någonstans. Kommer inte nycklarna fram inom en timme så får jag nästan köpa antingen motorsåg och såga ner garderoberna för att komma åt med kofot eller en vinkelslip.
Jag gick runt i källaren och ut i garaget. Känns inte lönt. Jag tror inte att någon nyckel finns. Då skulle man nog nånstans ha en aning om var.

Köra till byggvaruhus och stressa mitt i veckan för en sån sak. Jag fick en klump i magen. Det påminner om en blue screen of death-känsla utan usb-uppbackning.
Jag tror man måste släppa det mentalt ett tag tills man har kraft. Skriva ner i kalendern i samband med något annat.
Citera
2022-07-04, 13:11
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Många liknande kassaskåp har två poler från framsidan där du kan typ trycka ett 9v batteri mot för just de här fallen. Har du kollat tillverkarens manual?

Vet man exakt hur skåpet ser ut inuti skulle man möjligen också kunna borra ett par små hål och sticka in två ledare på lämpligt ställe för att strömsätta skåpet tillfälligt. I praktiken får man nog borra tre hål. Ett lite större använder man för att sticka in en mycket liten kamera eller fiberoptik.

Det blir betydligt mindre åverkan än att öppan skåpet med en vinkelslip iaf. I hålen som blivit kan man sen sätta ett bar små kontakter att ha till nästa tillfälle.

@TS: Har du nåt olagligt i skåpet? Annars får du väl ge polisen ett anomymt tips om att "Snutkuken22" har fullt med kokain i sitt skåp. Sedan är det bara att invänta husrannsakan och skåpöppning.
Senast redigerad av KlappMungon 2022-07-04 kl. 13:13.
Citera
2022-07-04, 14:10
Säga varsågoda att öppna skiten och sen skicka räkningen till polismyndigheten för alla förstörda saker.
Det vore svårt att bevisa varifrån tipset kom och vad syftet vore.
Jag tror att en bomb tickar. Såg terroristen lägga in den. Om det ens är brottsligt men nått skit är det säkert.
Okej. Ja man borrar luckan. Jag såg ett hav av sprutande eld framför mig. Nu lugnade magen sig. Nu kan jag andas.
Senast redigerad av Snutkuken22 2022-07-04 kl. 15:00.
Citera
2022-07-04, 14:12
Medlem
MaarekSteles avatar
Byt batteriet bara.

Vad tror du själv? Ett kassaskåp som blir obrukbart och som man måste bryta sig in i om batteriet tar slut. Jo tjena vad smart.

Om du inte har manualen till kassaskåpet får du ta hjälp av hantverkare.

Ett absolut minimum om ngn ska hjälpa dig är att du postar bild eller märke modell här i tråden.
Citera
2022-07-04, 14:14
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snutkuken22
Innanför dörren i en garderob i hallen sitter ett kassaskåp fastborrat med åtta bultar i en tjock skorsten. Batterierna i koddosan var plötsligt slut. Nödnycklarna vi fick till är med all säkerhet borta. Har ingen aning.
Hur fan kan man tillverka kassaskåp där batterierna plötsligt bara tar slut utan förvarning. Förvisso nycklar men ändå...

Jag måste ha upp det. Vad gör man?
Många säkerhetsskåp (har inte erfarenhet av just "kassaskåp") med elektroniska lås brukar man kunna ansluta ett batteri till för att få ström till låset vid sådana situationer som du nu befinner dig i. Läs manualen (sök på internet)... Är rätt övertygad o matt du kommer finna att det är möjligt.

Som exempel - på mitt skåp sitter en liten lucka under låspanelen där man kan ansluta ett externt batteri.
Citera
2022-07-04, 14:53
Med tanke på hur TS skriver misstänker jag att det värdefullaste i skåpet är några teliaaktier.
Citera
2022-07-04, 15:09
Medlem
Citat:
Tillfällig kod hjälper inte om batterierna tagit slut. Effektivaste sättet är en rejäl sprängladdning.
Begär prisuppgift från någon gängkriminell.
Citera
2022-07-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snutkuken22
Just den biten är mitt fel men jag förstår ändå inte hur batterierna bara kan tillåtas ta slut. Hur många har kvar sina nycklar efter typ 1000+ år...

Det är ju en naturlig egenskap hos batterier. Det är ju inte så att man får en notis i mobilen när de är på väg att ta slut...

Lockpicking Lawyer har öppnat ett antal sådana skåp så kolla på Youtube om du hittar några tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in