• 1
  • 2
2022-07-04, 11:36
Innanför dörren i en garderob i hallen sitter ett kassaskåp fastborrat med åtta bultar i en tjock skorsten. Batterierna i koddosan var plötsligt slut. Nödnycklarna vi fick till är med all säkerhet borta. Har ingen aning.
Hur fan kan man tillverka kassaskåp där batterierna plötsligt bara tar slut utan förvarning. Förvisso nycklar men ändå...

Jag måste ha upp det. Vad gör man?
Citera
2022-07-04, 11:41
Medlem
Melange5738s avatar
Du klagar över att du haft bort nycklarna?
Citera
2022-07-04, 11:46
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du klagar över att du haft bort nycklarna?
Just den biten är mitt fel men jag förstår ändå inte hur batterierna bara kan tillåtas ta slut. Hur många har kvar sina nycklar efter typ 1000+ år... Jag kommer inte ens åt med kofot utan att riva garderoberna.

Rent konkret. Hur får man upp det? Vinkelslip?
Citera
2022-07-04, 11:51
Medlem
Går det endast att byta batterier när skåpet är öppet?
Citera
2022-07-04, 11:51
Medlem
nedboys avatar
Om jag förstår dig rätt så menar du att det är idiotiskt att de inte använder batterier som aldrig tar slut eftersom idiotien som har kassaskåpet inte kan hålla rätt på "nödnycklarna"?

Jag tror att om du väntar tills eviga batterier uppfinns så kommer de att använda det omgående. Det kan bli en lång väntan dock.

Jävla korkad tråd måste jag säga. Du startar en tråd där du förklarar att du är en idiot helt enkelt. Bra där.

Hur går man tillväga för att byta batterier då?
Citera
2022-07-04, 11:59
Batterierna sitter på insidan. Jag tror att det är åtta stycken. Sist jag bytte var en evighet sen och därför inget man går och tänker på. Sicket skit. Där är tre kolvar av stål på insidan.

Hur kommer man år dom? Slipar man sig igenom öppningen eller hur?
Citera
2022-07-04, 12:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snutkuken22
Rent konkret. Hur får man upp det? Vinkelslip?

Det enda jag kan tänka mig är diamantborr, thermit eller syra.
Citera
2022-07-04, 12:01
Medlem
Många liknande kassaskåp har två poler från framsidan där du kan typ trycka ett 9v batteri mot för just de här fallen. Har du kollat tillverkarens manual?
Citera
2022-07-04, 12:02
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snutkuken22
Batterierna sitter på insidan. Jag tror att det är åtta stycken. Sist jag bytte var en evighet sen och därför inget man går och tänker på. Sicket skit. Där är tre kolvar av stål på insidan.

Hur kommer man år dom? Slipar man sig igenom öppningen eller hur?
Hur ska vi kunna svara på det när vi inte vet någonting om ditt kassaskåp eller det mest väsentliga... Hur det ser ut.
Citera
2022-07-04, 12:03
Medlem
Lägg upp en bild eller skriv vad det är för märke och modell.
Citera
2022-07-04, 12:06
Medlem
Enklast är väl att kontakta tillverkaren/säljaren och se om de kan hjälpa dig. De har väl en förteckning av köparna/ägarna av skåpen och kan ge dig en tillfällig kod att öppna med. Det brukar finnas en nödingång så att säga.
Citera
2022-07-04, 12:12
https://reportr.se/test-topp-6-varde...sakerhetsskap/
"Bröts upp på 1 min och 18 sek". Vilket dock måste förutsätta att man kommer åt det.

https://postimg.cc/8shCXPbj Det liknar ett gammalt Svanstöms SecuritySafe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in