Igår, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradgardsnord
Det är just sånna här kommentarer ovan som jag tycker är troll-nivå.
Det är jäkligt strong att ställa sig och sjunga i live tv.
Jag tycker kritik som rör röst, kropp, barn, utseende mm inte hör hit. Här tycker jag iaf att vi kan diskutera sånt som rör bloggen, dvs hennes arbete.

Nu använder hon ju sig av sitt utseende och sin kropp i bloggen och då får man nog acceptera att sådant också diskuteras. Och även hennes barn är med i bloggen. Och hennes röst är väl med i podden när hon inte sjunger i tv. Så allt detta är väl med i hennes arbete? Är det inte lite magstarkt av dig att kalla andra skribenter för troll, bara för att de inte tycker som du gör?
Citera
Igår, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Ja, det kan vara svårt också, som vän till någon att vara kritisk på ett snällt sätt. Så Clara kan ju leva i illusionen att hon är en bra sångerska för att ingen i hennes krets har vågat säga något annat. Kanske är illusionen att hon är en bra sångerska viktig för henne. Men hon har ju andra grejer hon är bra på på riktigt, och det borde väl räcka och bli över?!

Ja, det stämmer nog som ni säger Eorga och Akvarellisten! Hon har säkert fått höra från sina vänner att hon sjunger bra när hon sjungit i kyrkan och liknande platser. Och med den självförhärligande tendensen hon har så tror hon ju säkert att hon faktiskt är bra.

Och ja… jag kan väl hålla med! Varför fick hon sjunga solo i ett julprogram? Jag står vid att det är modigt av henne som amatör med en utmanande psalm. Men som publik så är det ju inget man direkt njuter av att lyssna på. Ett TV program är ju trots allt till för tittarna. Det är ju skillnad mot exempelvis Idol, där en del av programmet är just att vissa inte kan sjunga. I det här programmet förväntar man sig däremot en vacker röst av en sångerska, ej amatör.
Citera
Igår, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Clara den raffiga jazzkatten 🪊
Love it! 😂😸
Citera
Igår, 20:48
Medlem
Var inte bara ”Susannes skafferi” SVT Umeå producerat första (och kanske andra) avsnittet? Typ något julspecialprogram som gick i fyra timmar direktsändning? Susanne var värd och Clara gjorde lite allt möjligt. Såg ej själv, har bara läst Claras inlägg om det. Sen körde de väl själva när SVT inte ville satsa på det mer? Kanske då som Clara tog ton?
Ville bara höra hur hon lät, har inte podden och googlade fram Claras sång för jag var nyfiken.
Citera
Igår, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Oj, vilket flämtande. Pianisten ser lätt plågad ut.

Den ”plågade pianisten” är väl hennes vän Emil som tidigare ingick i matlaget? Eller har jag fel?

Reagerade också på att hon andades och flåsade väldigt mycket i micken.
Citera
Igår, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Hinner egentligen inte skriva men KAN inte låta bli att bara kommentera vilken YNNEST det var att få läsa ditt inlägg. Gåshud, igenkännande nickar och berörd i hjärtat är bara början av vad som uppstod i mig av att läsa dina ord. TACK <3

Tack själv för ditt svar, det kändes som att välkomnas av en varm kram! <3 Tack till er andra också som läst och hållit med! Som sagt, det känns fint att veta att vi är fler som haft liknande upplevelser. ^_^
Citera
Idag, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Den ”plågade pianisten” är väl hennes vän Emil som tidigare ingick i matlaget? Eller har jag fel?

Reagerade också på att hon andades och flåsade väldigt mycket i micken.

Ja precis, det är väl han. Det är så kul med bloggare, de lajvar allt möjligt, lex Elsa Billgren. Här försöker väl Clara vara förförisk loungesångerska. Vad bra det blev med den bibliska sången och tung andning.
Citera
Idag, 08:10
Medlem
Citat:
Det är just sånna här kommentarer ovan som jag tycker är troll-nivå.
Det är jäkligt strong att ställa sig och sjunga i live tv.
Jag tycker kritik som rör röst, kropp, barn, utseende mm inte hör hit. Här tycker jag iaf att vi kan diskutera sånt som rör bloggen, dvs hennes arbete.

När hon gör content av rumpa och frisyr då ? Hur blir det då ? Det är ju hennes "arbete".....
Citera
Idag, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaAnka13
Var inte bara ”Susannes skafferi” SVT Umeå producerat första (och kanske andra) avsnittet? Typ något julspecialprogram som gick i fyra timmar direktsändning? Susanne var värd och Clara gjorde lite allt möjligt. Såg ej själv, har bara läst Claras inlägg om det. Sen körde de väl själva när SVT inte ville satsa på det mer? Kanske då som Clara tog ton?
Ville bara höra hur hon lät, har inte podden och googlade fram Claras sång för jag var nyfiken.
Jag har för mig att just julprogrammet sändes via SVT Duo-appen, som slow tv där tittarna kunde kommentera innehållet i realtid. Ett avsnitt sändes från en studio i Umeå, nåt år var de hemma i Claras nyrenoverade kök. Det tredje året tror jag de bara sände via Youtube. Sen hade de nog något sommaravsnitt inför midsommar också.

Podden har upplägget att varannan vecka är det gratisavsnitt och varannan är det betalavsnitt. Under sommaren och julen brukar de bara ha betalavsnitt, men det går att scrolla längre bak i tiden för att hitta gratisavsnitten ifall du är intresserad av att höra hennes röst och hur hennes persona skiljer sig rejält från den bild hon målat upp av sig själv i bloggen. Det är som två helt olika personer och det är väl det som gör att det skär sig sådant. Som läsare/lyssnare känner man sig lurad, man vet inte vad som är äkta och vad som är uppdiktat. Det är det som gör att hon upplevs som falsk och poserande.
Många av hennes senaste inlägg på bloggen känns lite som ”gamla” Clara, och det är nog redan Ericas verk. Hon har säkert börjat styra upp bloggen rejält när hon vid sidan om har sett hur den förfallit utan henne. Men det blir ju då ytterligare ett bevis på hur falsk Clara är.
Citera
Idag, 08:47
Medlem
Citat:
Nu använder hon ju sig av sitt utseende och sin kropp i bloggen och då får man nog acceptera att sådant också diskuteras. Och även hennes barn är med i bloggen. Och hennes röst är väl med i podden när hon inte sjunger i tv. Så allt detta är väl med i hennes arbete? Är det inte lite magstarkt av dig att kalla andra skribenter för troll, bara för att de inte tycker som du gör?

Precis. Det blir lite motsägelsefullt att just det hon tjänar pengar på dvs utseende, barnen, sin röst etc, det får man inte kritisera ? Vilket arbete är det hon utför som man får ha synpunkter på ?
Citera
Idag, 08:59
Medlem
Citat:

Tycker bara att det blir en väldigt låg nivå. Sånna kommentarer kan man ju nästan förstå varför de sitter och skrattar och översittar-snörvlar åt i podden, för vad ska man göra med sån kritik? Då kommer ju bara ilskan mot sina läsare växa och det förbättrar ju inte bloggen?
Exempel:
Jag tycker inte heller bilderna på rumpan är superinspirerande att läsa om i bloggen, faktiskt mest irriterande då det blivit väldigt mycket kroppsfokus, men då är det ju bättre att skriva det än att skriva ”träningen verkar inte ge någon effekt, är ju tjock ändå!” ?? Så om hon har en vältränad rumpa, då är det ok att skriva om det i bloggen?
Nä är det på en sån här låg nivå det diskuteras här, då kan ni fortsätta utan mig. Tack och hej!
Senast redigerad av Tradgardsnord Idag kl. 09:17.
Citera
Idag, 09:20
Medlem
Citat:
Tycker bara att det blir en väldigt låg nivå. Sånna kommentarer kan man ju nästan förstå varför de sitter och skrattar och översittar-snörvlar åt i podden, för vad ska man göra med sån kritik? Då kommer ju bara ilskan mot sina läsare växa och det förbättrar ju inte bloggen?

Så alla ska bara vara snälla så Clara kan få ha en bra blogg? Problemet är väl att Clara och bloggen och podden håller en låg nivå, därav bemötandet. Gå tillbaks till matlaget du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in