Citat:
Ursprungligen postat av
AnkaAnka13
Var inte bara ”Susannes skafferi” SVT Umeå producerat första (och kanske andra) avsnittet? Typ något julspecialprogram som gick i fyra timmar direktsändning? Susanne var värd och Clara gjorde lite allt möjligt. Såg ej själv, har bara läst Claras inlägg om det. Sen körde de väl själva när SVT inte ville satsa på det mer? Kanske då som Clara tog ton?
Ville bara höra hur hon lät, har inte podden och googlade fram Claras sång för jag var nyfiken.
Jag har för mig att just julprogrammet sändes via SVT Duo-appen, som slow tv där tittarna kunde kommentera innehållet i realtid. Ett avsnitt sändes från en studio i Umeå, nåt år var de hemma i Claras nyrenoverade kök. Det tredje året tror jag de bara sände via Youtube. Sen hade de nog något sommaravsnitt inför midsommar också.
Podden har upplägget att varannan vecka är det gratisavsnitt och varannan är det betalavsnitt. Under sommaren och julen brukar de bara ha betalavsnitt, men det går att scrolla längre bak i tiden för att hitta gratisavsnitten ifall du är intresserad av att höra hennes röst och hur hennes persona skiljer sig rejält från den bild hon målat upp av sig själv i bloggen. Det är som två helt olika personer och det är väl det som gör att det skär sig sådant. Som läsare/lyssnare känner man sig lurad, man vet inte vad som är äkta och vad som är uppdiktat. Det är det som gör att hon upplevs som falsk och poserande.
Många av hennes senaste inlägg på bloggen känns lite som ”gamla” Clara, och det är nog redan Ericas verk. Hon har säkert börjat styra upp bloggen rejält när hon vid sidan om har sett hur den förfallit utan henne. Men det blir ju då ytterligare ett bevis på hur falsk Clara är.