2026-09-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradgardsnord
Tycker bara att det blir en väldigt låg nivå. Sånna kommentarer kan man ju nästan förstå varför de sitter och skrattar och översittar-snörvlar åt i podden, för vad ska man göra med sån kritik? Då kommer ju bara ilskan mot sina läsare växa och det förbättrar ju inte bloggen?
Exempel:
Jag tycker inte heller bilderna på rumpan är superinspirerande att läsa om i bloggen, faktiskt mest irriterande då det blivit väldigt mycket kroppsfokus, men då är det ju bättre att skriva det än att skriva ”träningen verkar inte ge någon effekt, är ju tjock ändå!” ?? Så om hon har en vältränad rumpa, då är det ok att skriva om det i bloggen?
Nä är det på en sån här låg nivå det diskuteras här, då kan ni fortsätta utan mig. Tack och hej!

Jag tror du blandar ihop vad Clara själv sagt och vad andra skriver.
Citera
2026-09-06, 09:28
Medlem
Citat:
Tycker bara att det blir en väldigt låg nivå. Sånna kommentarer kan man ju nästan förstå varför de sitter och skrattar och översittar-snörvlar åt i podden, för vad ska man göra med sån kritik? Då kommer ju bara ilskan mot sina läsare växa och det förbättrar ju inte bloggen?
Exempel:
Jag tycker inte heller bilderna på rumpan är superinspirerande att läsa om i bloggen, faktiskt mest irriterande då det blivit väldigt mycket kroppsfokus, men då är det ju bättre att skriva det än att skriva ”träningen verkar inte ge någon effekt, är ju tjock ändå!” ?? Så om hon har en vältränad rumpa, då är det ok att skriva om det i bloggen?
Nä är det på en sån här låg nivå det diskuteras här, då kan ni fortsätta utan mig. Tack och hej!

"På kvällen innan jag blir för trött är det skönt att byta om till nattlinne, borsta tänderna och sminka av mig. Dels sätter det ett stopp för okynnesätandet kvällstid men sedan är det SÅ mycket lättare att komma i säng när man börjar bli trött. Annars är jag typen som blir sittande i soffan och gruvar mig"

"Jag gör iordning ett glas med chiafrön och vatten och låter stå i ca 20 minuter så att det bildar en gelé. Sedan dricker jag det som utfyllnad till frukost eller lunch. Det ger massa extra mättnad "

"Ibland äter jag upp min middag på minde än fyra minuter. Så dumt! Nu försöker jag dra ut ätstunden till femton minuter för det ger mig chansen att hinna upptäcka min egen mättnadskänsla."

"Jag träffade ju en dietist i höstas för att få hjälp och tips kring kosten. "

"På rekommendation från dietisten har jag börjat dricka mycket mer vatten. Minst 1,5 liter per dag"

Mvh, ÄtstördaClara som ändå har samma omfång
Citera
2026-09-06, 14:44
Avslutad
Carli, känns som att du har lite för mycket tid att sitta och surfa på hennes blogg.
Gå ut och njut av helgen och ditt egna liv istället… 😅
👋

Citat:
Ursprungligen postat av Carli
"På kvällen innan jag blir för trött är det skönt att byta om till nattlinne, borsta tänderna och sminka av mig. Dels sätter det ett stopp för okynnesätandet kvällstid men sedan är det SÅ mycket lättare att komma i säng när man börjar bli trött. Annars är jag typen som blir sittande i soffan och gruvar mig"

"Jag gör iordning ett glas med chiafrön och vatten och låter stå i ca 20 minuter så att det bildar en gelé. Sedan dricker jag det som utfyllnad till frukost eller lunch. Det ger massa extra mättnad "

"Ibland äter jag upp min middag på minde än fyra minuter. Så dumt! Nu försöker jag dra ut ätstunden till femton minuter för det ger mig chansen att hinna upptäcka min egen mättnadskänsla."

"På rekommendation från dietisten har jag börjat dricka mycket mer vatten. Minst 1,5 liter per dag"

Citera
2026-09-06, 16:42
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carli

Ätstört deluxe. Tack för att du tog dig tid att plocka ihop de olika citaten och delade med dig. Blir så tydligt hur ätstörd hon är. Problematiskt att hon så gränslöst delar med sig av det på sin blogg om hon inte själv är medveten om att det signalerar stört förhållande till mat och ätande utan behandlar det som vilket vardagligt innehåll som helst. Är det bakom betalvägg hon skriver så?
Citera
2026-09-06, 16:45
Medlem
icons avatar
Citat:
Carli, känns som att du har lite för mycket tid att sitta och surfa på hennes blogg.
Gå ut och njut av helgen och ditt egna liv istället… 😅
👋
Men Tradgardsnord, har tänkt så om dig fast i relation till att läsa denna tråd. Tufft att försöka styra andras skribenter innehåll just här på Flashback. Det är dömt att misslyckas så andas djupt och fokusera på något du kan påverka istället.
Citera
2026-09-06, 17:21
Medlem
Citat:
Exempel:

Fast det här är ju Flashback, ett forum där användare kan kalla sig vid nick i stil med negerknullarstryparfittslaven45 och annat ”färgstarkt” och i vissa delforum diskutera hur man blir hög på brända geléråttor och smält kokainkaffe. Det här är ett delforum för skvaller.

Reddit tror jag kan ha trådar som är ”snällare”, mer av fan-karatär, jag vet inte om Clara har nån tråd där.

Podden är betalvägg, så jag vet inte om Clara uppvisar ilska mot sina läsare där. I så fall kanske hon bör byta yrke.

Syftet med en sådan här tråd - som det påstås att Clara ändå inte läser - är väl inte att försöka få Clara att förändra/förbättra sin blogg. Det verkar finnas många åsikter om hur Clara borde sköta sitt arbete, men det är ju ändå hon själv som bestämmer över hur hon vill ha det.

Och här kan man ju då skriva av sig en del frustration om man så vill. Ibland kan detta yttra sig i kommentarer om Claras bakdel. Den hon så frikostigt visar upp på diverse bilder… 🙃

Edit: NU såg jag att användaren jag svarade precis avslutat sitt konto här, så jag skrev kanske detta i onödan. Well, that’s life…
Citera
2026-09-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Ja, det stämmer nog som ni säger Eorga och Akvarellisten! Hon har säkert fått höra från sina vänner att hon sjunger bra när hon sjungit i kyrkan och liknande platser. Och med den självförhärligande tendensen hon har så tror hon ju säkert att hon faktiskt är bra.

Och ja… jag kan väl hålla med! Varför fick hon sjunga solo i ett julprogram? Jag står vid att det är modigt av henne som amatör med en utmanande psalm. Men som publik så är det ju inget man direkt njuter av att lyssna på. Ett TV program är ju trots allt till för tittarna. Det är ju skillnad mot exempelvis Idol, där en del av programmet är just att vissa inte kan sjunga. I det här programmet förväntar man sig däremot en vacker röst av en sångerska, ej amatör.

Det är ju förstås jättesvårt det där med hur uppriktig man ska vara som vän (eller bekant) till någon. Är ju dumt såra någon i onödan. Eftersom Clara, i detta fallet, inte precis tänkt ha en karriär som sångerska så gör det väl inte så mycket om hon tror att hon sjunger bättre än hon gör.

(OM hon velat sjunga bättre så kunde ju någon med den kunskapen komma med vägledning, men nu är det väl bara en ”hobby” hon har och då behöver man ju inte vara på proffs-nivå).

Det där tv-framträdandet var väl mest en engångsgrej?
Citera
2026-09-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Jag har för mig att just julprogrammet sändes via SVT Duo-appen, som slow tv där tittarna kunde kommentera innehållet i realtid. Ett avsnitt sändes från en studio i Umeå, nåt år var de hemma i Claras nyrenoverade kök. Det tredje året tror jag de bara sände via Youtube. Sen hade de nog något sommaravsnitt inför midsommar också.

Podden har upplägget att varannan vecka är det gratisavsnitt och varannan är det betalavsnitt. Under sommaren och julen brukar de bara ha betalavsnitt, men det går att scrolla längre bak i tiden för att hitta gratisavsnitten ifall du är intresserad av att höra hennes röst och hur hennes persona skiljer sig rejält från den bild hon målat upp av sig själv i bloggen. Det är som två helt olika personer och det är väl det som gör att det skär sig sådant. Som läsare/lyssnare känner man sig lurad, man vet inte vad som är äkta och vad som är uppdiktat. Det är det som gör att hon upplevs som falsk och poserande.
Många av hennes senaste inlägg på bloggen känns lite som ”gamla” Clara, och det är nog redan Ericas verk. Hon har säkert börjat styra upp bloggen rejält när hon vid sidan om har sett hur den förfallit utan henne. Men det blir ju då ytterligare ett bevis på hur falsk Clara är.
Tack för tips, men jag är osäker på om jag vill höra podden efter att ha läst recensionerna här! 🤣

Har också funderat på om det är Erica vi ”ser” i bloggen nu, känns som senaste inläggen har varit så mycket mer ”gamla” Clara. Dock undrar jag om ”lampföljetongen” som är just nu, känns ju som Clara krattar manegen för att presentera ett samarbete med något lampföretag.

Vet inte heller om jag kommer kunna läsa bloggen på samma sätt som innan, där den kändes mysig och intressant.
Citera
2026-09-06, 22:49
Medlem
Kan det vara så att antingen Clara, Malin el någon nära Clara börjat läsa här omoch därefter har det gjorts vissa förändringar i bloggen. Erica är nog absolut tillbaka, även den gamla klädstilen och fotona är bättre.

Clara har väl samarbetat med ett lamp-bolag innan?

Någon skrev om Anna-Karin för ett tag sen. Vad hände med den vänskapen? Och Frida?

Hur blir det med relationen med Annas man nu? visst är han med en del i stugan och så. Byter han också bara ut svågern? Hade för mig att han umgicks med xet en del innan.
Citera
2026-09-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmlan1-

Någon skrev om Anna-Karin för ett tag sen. Vad hände med den vänskapen?

Detta har jag också funderat en del på. Att jobba och umgås så intensivt, och så plötsligt är Anna-Karin bara borta! Kan de ha blivit ovänner? 🤔

Även Miss Clarity-klänningarna är ju bara borta. 😳 Dessa som var så fantastiska, jag tror inte vi sett en enda klänning sen produktionen upphörde. Clara borde ju ha fulla garderoben! Varför använder hon inte dem?
Citera
2026-09-07, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Detta har jag också funderat en del på. Att jobba och umgås så intensivt, och så plötsligt är Anna-Karin bara borta! Kan de ha blivit ovänner? 🤔

Även Miss Clarity-klänningarna är ju bara borta. 😳 Dessa som var så fantastiska, jag tror inte vi sett en enda klänning sen produktionen upphörde. Clara borde ju ha fulla garderoben! Varför använder hon inte dem?

Clara har ju nämnt konflikt med vän ibland, kanske är med AK det blev nått
Citera
2026-09-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh

Så här skrev Clara som svar på en kommentar i bloggen 2022, där läsaren undrade över Miss Clarity:
Det är nedlagt men jag kan tyvärr inte prata om det förrän en tvist är utredd. Men jag kommer berätta så småningom

Hon skriver även:
Och för att förtydliga gäller tvisten inte mig och Annakarin utan en tredje part

Kanske har A-K gått med på en förlikning i tvisten som C inte var med på och konflikt uppstod? För vi har väl inte fått någon mer info om det?

Man undrar också varför det där projektet C hade med sin syster där de anställde kvinnor i Zambia som sydde gosedjur rann ut i sanden? Gav det inte tillräckligt mycket i vinst? Hittar inte att hon skrivit om varför de avslutade projektet/affärsidén?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in