Citat:
Ursprungligen postat av
pinneibrasan
Jag har ändå landat i att hon väljer att lyfta fram allt bra, att det inte speglar hela sanningen. Likväl som mycket annat har visat sig vara luftslott. Det är fint att hon lyfter sina barn, men för mig som läsare hade hon kanske kunnat hålla dem utanför bloggen nästan helt, för att undvika att det låter som skryt. OBS! Jag tycker att man kan få skryta över sina barn, det är mer kontexten som jag ifrågasätter.
Du pekar verkligen på något viktigt här. Det är alltid vanskligt att skildra framförallt större barn i offentliga kanaler. Hon låser dessutom in sig i en viss historia och om det det då blir besvärligt med barnen så måste hon tumma på verkligheten i sina inlägg för att behålla den bilden. Samma med "själsfränden" Marcus
Sandra Beijer hade ett liknande problem innan, dvs att hon med sina tidigare killar kraftigt idealiserade både dem och relationen. Men sen, efter att det tagit slut framkom det att exemepelvis resor som skildrats med ett romantisk skimmer i själva verket var fyllda med bråk och gråt.
Med hennes nuvarande kille är Sandra mycket mer återhållen och vi som läsare vet väldigt lite om deras relation. Han förekommer på bild men hon pratar om honom på ett ganska neutralt sätt (fast ändå uppskattande). Det tror jag är oerhört smart och av allt att döma så är detta hennes längsta och mest lyckliga relation.