2026-04-29, 12:45
  #397
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Förstår inte varför Clara haft så bråttom, har skilsmässan ens gått igenom? Vad säger hennes älskade församling om att vara gift med en och sambo med en annan? Hur funkar det med hennes image som präktig och traditionell (ganska kantstött numera efter senaste outfitsen)?
Och sen flera barn, är Bertil äldst?, från båda relationerna. Stämmer det att morfar, som måste vara en bit över 70, har stor del av ansvaret för äldsta sonen?

Hade uppriktigt sagt inte velat vara med någon som tyckt det var ok att ha sina egna ungar varannan helg med övrigt Claraupplägg och då är jag varken präktig eller religiös. Om dessutom mamman till nya kärlekens barn har problem förstår jag ännu mindre. Känns nästan som hon gör ett bytt är bytt, nu heter Jakob Marcus och barnen ska bara anpassa sig? Och nya sambon som flyttar rakt in i ett etablerat hem där mycket skriker ”Jakob och jag byggde detta”, hur tänker han?

Poppar popcorn.
Det där undrar jag också över. Undrar även vad Jakob tycker om arrangemanget.
Citera
2026-04-29, 12:51
  #398
Medlem
icons avatar
Roligt att Clara claimar denna tråd som sin tråd.
Nej Clara. Tråden handlar om dig men tillhör oss som läser och skriver om dig. Du är ämnet för tråden men tråden är inte din för det. Men vad vet jag, du kanske skriver härinne anonymt? Läser gör du iallafall vilket är lite märkligt eftersom det nog inte gör dig gott.
Citera
2026-04-29, 14:01
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Roligt att Clara claimar denna tråd som sin tråd.
Nej Clara. Tråden handlar om dig men tillhör oss som läser och skriver om dig. Du är ämnet för tråden men tråden är inte din för det. Men vad vet jag, du kanske skriver härinne anonymt? Läser gör du iallafall vilket är lite märkligt eftersom det nog inte gör dig gott.

Har hon uttryckt att hon läser här? Malin har jag uppfattat läser och förmedlar en del vidare. Om Clara också läser så måste det vara skitjobbigt för henne, hon verkar vara lite skör för kritik (även om hon är rätt bra på att ge syrlig kritik till andra inom sitt skrå och hävdar att hon har skinn på näsan) och här inne har hon ju ingen kontroll alls över vad som skrivs. I hennes egen blogg har hon ju sedan många år tillbaka sin assistent som rensar bort kommentarer som är allt för kritiska eller elaka, som jag uppfattat det.
Citera
2026-04-29, 14:04
  #400
Medlem
farlings avatar
Jag funderade lite på hur det skulle funka rent estetiskt när nya kärleken flyttade in i huset då Clara har en så utpräglad stil, men om han nu inte har ett eget bohag blir det ju en sak minde att kompromissa om. Så till vida han trivs med att bo i ett hus inrett helt enligt Claras preferens då vill säga.
Håller med om att det är väldigt märkligt dock att en man på 40+ inte äger möbler utan hyrt möblerat, speciellt när han har barn.

Ska bli spännande att se hur detta komme att utveckla sig när nyförälskelseperioden är slut och det vardagliga slentrianlivet tar vid. Tror inte att det är speciellt nyttigt att hoppa rakt in i en ny relation direkt, och speciellt inte i Claras fall som varit tillsammans med exet sedan skoltiden.
Hon hade nog behövt vara vuxen på egen hand en stund och landa lite innan hon tog sig an ett nytt familjeprojekt som dessutom innefattar bonusbarn.

Det kan bli jättebra, men det kan också gå helt käpprätt åt helvete, och då blir ju barnen högst lidande eftersom det är deras bästisars pappa hon valt att hoppa i säng med.
Citera
2026-04-29, 14:13
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krippa7878
Haha! Jag råkar veta att hennes nya kärlek lämnade sina barn med deras mor som lider av psykisk ohälsa. Bara dumpade dom och så var det med den saken. Är hos pappan varannan helg. Men vem är jag att döma, den nya kärleken kanske är alldeles underbar med en potentiell liten kärleksbebis?

Psykisk ohälsa är ju vanligt, så förhoppningsvis känner sig inte mamman uthängd här nu. Fanns förmodligen inte på kartan för henne att dras in i Claras kändisskap. Och trist av pappan - Claras nya kärlek - då barnen måhända behöver sin pappa mer än varannan helg särskilt om mamman EVENTUELLT har dålig ork pga ohälsa. Och att EVENTUELLT mamman behöver den avlastningen.
Givetvis spekulerar jag nu bara, mamman kanske njuter av att ha barnen större delen av tiden, det är ju en sorg för många att skiljas från barnen varannan vecka.

Men har inte Clara tankar om detta arrangemang? Att den här pappan träffar hennes barn mer än sina egna? Det känns ju lite konstigt.
Citera
2026-04-29, 15:43
  #402
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Har hon uttryckt att hon läser här? Malin har jag uppfattat läser och förmedlar en del vidare. Om Clara också läser så måste det vara skitjobbigt för henne, hon verkar vara lite skör för kritik (även om hon är rätt bra på att ge syrlig kritik till andra inom sitt skrå och hävdar att hon har skinn på näsan) och här inne har hon ju ingen kontroll alls över vad som skrivs. I hennes egen blogg har hon ju sedan många år tillbaka sin assistent som rensar bort kommentarer som är allt för kritiska eller elaka, som jag uppfattat det.
Blir osäker på om hon faktiskt läser själv härinne. Att hon tar del av innehållet har det verkat som tidigare men det kanske är via t ex Malin som du nämner. Läser hon inte själv borde hon inte benämna något om det hon tror sig veta står här. Då har hon inte skaffat sig en uppfattning baserat på egna intryck utan snarare förlitat sig på viskleken typ. Vore jag henne skulle jag be mina sk vänner inte ta upp det som skrivs här utan låtsas om som tråden inte finns alternativt faktiskt läsa och bilda mig egen uppfattning. Vem vet det hade kanske varit nyttigt och utvecklande för henne att ta del av det. Exponeringsövning deluxe....
Citera
2026-04-29, 17:00
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Blir osäker på om hon faktiskt läser själv härinne. Att hon tar del av innehållet har det verkat som tidigare men det kanske är via t ex Malin som du nämner. Läser hon inte själv borde hon inte benämna något om det hon tror sig veta står här. Då har hon inte skaffat sig en uppfattning baserat på egna intryck utan snarare förlitat sig på viskleken typ. Vore jag henne skulle jag be mina sk vänner inte ta upp det som skrivs här utan låtsas om som tråden inte finns alternativt faktiskt läsa och bilda mig egen uppfattning. Vem vet det hade kanske varit nyttigt och utvecklande för henne att ta del av det. Exponeringsövning deluxe....

I kommentarsfältet till inlägget "Jag ångrar det inte" (där hon "humblebragar" om hur nöjd hon är med sig själv) hänvisar någon Johanna till den här tråden och får genast mothugg av Claras fans.
Citera
2026-04-29, 18:09
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77
I kommentarsfältet till inlägget "Jag ångrar det inte" (där hon "humblebragar" om hur nöjd hon är med sig själv) hänvisar någon Johanna till den här tråden och får genast mothugg av Claras fans.

Clara och hennes skryt alltså. Känns alltid som hon överkompenserar och försöker uppfinna sig själv pånytt för att hon inte riktigt platsar där hon egentligen vill vara. Inte snygg, tuff, poppis på högstadiet, då blir vi frikyrklig och bäst på präktighet istället. Sen sprack det (kärnfamiljen). Tror hon fick panik över skilsmässan. Hennes förmaningar blandat med kvargbantande och raffiga bilder med fotbollsfrun. Och nu flyttar alltså någon in utan varken möbler eller barn? Så märkligt.
Citera
2026-04-29, 20:25
  #405
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77
I kommentarsfältet till inlägget "Jag ångrar det inte" (där hon "humblebragar" om hur nöjd hon är med sig själv) hänvisar någon Johanna till den här tråden och får genast mothugg av Claras fans.
Ja de verkar uppfatta det som att Clara behöver skyddas men hon är bra på att huggas själv. Jag borde verkligen inte läsa där mer. Skrev det en annan gång också men jag sekundärskäms verkligen över hela fenomenet som pågår därinne.
Jag ångrar inte att jag nästan slutat läsa där. Apropå "jag ångrar det inte"-inlägget är det lite intressant att det är fler kommentarer på temat under inlägget om inlägget på Bloggbevakning jämfört med på Claras blogg där ursprungsinlägget ligger.
Undrar hur hon skulle reagera om tråden om henne här började innehålla kommentarer till hennes blogg-inlägg. Alltså att det skrevs mer här istället för där.
Citera
2026-04-29, 22:29
  #406
Medlem
Vasthoks avatar
Jag tror inte det kommer att hålla med nya killen utan ger det där samboskapet max ett år.
Citera
2026-04-29, 23:13
  #407
Medlem
Måste kännas så konstigt, olustigt och oro i magen för sambons barn.

Pappa bor på annan ort än dem, och träffar dem varannan helg. Men nu ska han bo hemma hos bästisarna och träffa dem varannan vecka, betydligt mer än de egna barnen.

Och han flyttar dessutom till samma (?) ort som barnen bor i, men inte för deras skull. Utan för deras bästisars mamma. Då går det plötsligt ann.

Vilket kap.
Citera
2026-04-30, 09:58
  #408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Måste kännas så konstigt, olustigt och oro i magen för sambons barn.

Pappa bor på annan ort än dem, och träffar dem varannan helg. Men nu ska han bo hemma hos bästisarna och träffa dem varannan vecka, betydligt mer än de egna barnen.

Och han flyttar dessutom till samma (?) ort som barnen bor i, men inte för deras skull. Utan för deras bästisars mamma. Då går det plötsligt ann.

Vilket kap.

Hans barn bor på annan ort, flera timmar bort.

Jag hoppas att de inte läser Claras blogg, och heller aldrig kommer göra det. För det senaste inlägget om hur han tar hand om hennes barn hade krossat mig om det handlat om min pappa, som jag bara får träffa varannan helg. Och då dela tiden med de där barnen som han tagit hand om hela veckan. Det spelar ingen roll att det är bästa kompisarna som pappan tar hand om, han har tagit ett aktivt val att lämna sina egna barn för att vara pappa åt någon annans.

Förstår hon inte hur osmakligt det är att lägga ut det? Hur illa det kan göra de barn som sitter två timmar bort och kanske längtar efter sin pappa? Jag fattar att hon vill måla upp honom som världens bästa, men det här blir snarare tvärt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in