Citat:
Ursprungligen postat av
BeritTheQueen
Måste kännas så konstigt, olustigt och oro i magen för sambons barn.
Pappa bor på annan ort än dem, och träffar dem varannan helg. Men nu ska han bo hemma hos bästisarna och träffa dem varannan vecka, betydligt mer än de egna barnen.
Och han flyttar dessutom till samma (?) ort som barnen bor i, men inte för deras skull. Utan för deras bästisars mamma. Då går det plötsligt ann.
Vilket kap.
Hans barn bor på annan ort, flera timmar bort.
Jag hoppas att de inte läser Claras blogg, och heller aldrig kommer göra det. För det senaste inlägget om hur han tar hand om hennes barn hade krossat mig om det handlat om min pappa, som jag bara får träffa varannan helg. Och då dela tiden med de där barnen som han tagit hand om hela veckan. Det spelar ingen roll att det är bästa kompisarna som pappan tar hand om, han har tagit ett aktivt val att lämna sina egna barn för att vara pappa åt någon annans.
Förstår hon inte hur osmakligt det är att lägga ut det? Hur illa det kan göra de barn som sitter två timmar bort och kanske längtar efter sin pappa? Jag fattar att hon vill måla upp honom som världens bästa, men det här blir snarare tvärt om.