2026-04-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Att försörja sig på att blogga (och podda, hon drar nog in en del där också) kommer nog inte kunna funka i så särskilt många år till. Det är nog Clara mycket väl medveten om. Kanske därför hon vill plugga lite kurser. Jag tror att hon vill satsa mer på att skriva böcker, kanske även skönlitterära sådana? Hon är ju en väldigt duktig skribent, inget snack om saken. Men det är väldigt få som kan försörja sig på det. De almanackor hon ger ut nu betalar hon väl själv för att trycka upp, har jag för mig. Så då måste nog skrivandet kombineras med något annat som bringar in pengar.

Skönlitteratur? Varför tror du det?
Citera
2026-04-19, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Skönlitteratur? Varför tror du det?

Ganska säker på att hon skrivit förr att hennes dröm är att skriva ett skönlitterärt verk
Citera
2026-04-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Ganska säker på att hon skrivit förr att hennes dröm är att skriva ett skönlitterärt verk

Aha, tack.
Citera
2026-04-22, 12:58
Medlem
Jag har tänkt på vad det är som stör mig så mycket med UC. Beskäftigheten har jag sjukt svårt för men även att vara religiositeten, detta ihop gör henne till en outhärdlig tant. Bristen på humor hjälper ju inte direkt. Dubbelmoralen om att man ska "loppa" (hatar det fula ordet) och brygg sig om miljön, sen beställs det fula stövlar från Sezane iaf och diverse fast fashion. Hennes sexiga stil och fixeringen vid sin look väl körsbäret på tårtan. Hon och Runar är de två kändisar som stör mig absolut mest i Sverige, de har likande drag.
Citera
2026-04-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Jag har tänkt på vad det är som stör mig så mycket med UC. Beskäftigheten har jag sjukt svårt för men även att vara religiositeten, detta ihop gör henne till en outhärdlig tant. Bristen på humor hjälper ju inte direkt. Dubbelmoralen om att man ska "loppa" (hatar det fula ordet) och brygg sig om miljön, sen beställs det fula stövlar från Sezane iaf och diverse fast fashion. Hennes sexiga stil och fixeringen vid sin look väl körsbäret på tårtan. Hon och Runar är de två kändisar som stör mig absolut mest i Sverige, de har likande drag.

Det är så mycket Tant Raffa och fullkomlighet. Och så himla fult oftast. Men det får man ju inte säga. Oavsett tantfrisyr och märkliga matchningar.
Citera
2026-04-22, 22:06
Medlem
Nu är det bilder både på nya kärleken och på hans barn på bloggen.
Citera
2026-04-23, 18:59
Medlem
Och för att hålla intresset uppe och spekulationerna igång, så slänger hon nu in ett inlägg med ”bebis-hacks” och skriver att hon blir sååå sugen på en bebis.
Citera
2026-04-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Hon fyller 40. Och har således 27 år till pension. Hur länge till kommer hon kunna försörja sig på att blogga? Vad kan hon göra istället?

Jag tror inte att hon lätt kan kliva in i ett jobb och jobba för någon annan i och med att hon inte riktigt har den vanan eftersom hon har jobbat och skött sig själv så pass länge och hon känns inte flexibel. Rent kunskapsmässigt borde hon dock med lätthet kunna jobba med kommunikation i en organisation eller för ett företag och säkert göra det bra. Däremot tror jag att personligheten inte gör något sådant lätt för henne och hon har ju trots allt byggt upp ett sorts kändisskap så det skulle nog kännas som att backa att göra det. Även om hon inte har formell utbildning inom detta så har hon ju verkligen reell kompetens och hennes blogg är ju ett bra bevis att hon faktiskt kan göra rätt imponerande saker på nätet.

Hon har ju sin podd under betalning och jag har bara lyssnat någon enstaka gång för att hon gjort vissa avsnitt gratis och det var väl OK men inte riktigt min stil. Kanske behöver hon röra sig mot att släppa delar av podden tex på YouTube om hon inte gjort det, typ med shorts eller liknande om hon ska hålla kvar sin huvudsakliga modell hon redan har.

Jag kan tänka mig att hennes dröm skulle vara att ha en teveprogram där hon får göra sin grej och plantera och ordna och fixa, det skulle säkert också funka för henne men jag kan tänka mig att hon kanske sagt nej till sådant tidigare och inte frågas igen. Hon är ju tyvärr mindre het idag än för ett antal år sedan.

Det jag tror är lite hennes problem är att idag är mycket av det mest konsumerade video, det har hon inte riktigt hoppat på.
Citera
2026-04-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Och för att hålla intresset uppe och spekulationerna igång, så slänger hon nu in ett inlägg med ”bebis-hacks” och skriver att hon blir sååå sugen på en bebis.

Haha! Jag råkar veta att hennes nya kärlek lämnade sina barn med deras mor som lider av psykisk ohälsa. Bara dumpade dom och så var det med den saken. Är hos pappan varannan helg. Men vem är jag att döma, den nya kärleken kanske är alldeles underbar med en potentiell liten kärleksbebis?
Citera
2026-04-29, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krippa7878
Haha! Jag råkar veta att hennes nya kärlek lämnade sina barn med deras mor som lider av psykisk ohälsa. Bara dumpade dom och så var det med den saken. Är hos pappan varannan helg. Men vem är jag att döma, den nya kärleken kanske är alldeles underbar med en potentiell liten kärleksbebis?

Intressant! Vi spekulerade ju tidigare i tråden om varför M (nya killen) bara verkar träffa sina barn varannan helg då det är något av en röd flagga för många. Men inte för Clara tydligen. För mig skulle en varannan-helg-pappa gå bort direkt, då det signalerar att något är fel med ansvarstagandet för och förhållandet till hans egna barn. Han har enligt Clara inte heller några större ägodelar utan har hyrt sitt boende fullt möblerat och därför var det enligt henne så enkelt att flytta in i hennes hus, då han i princip inte har med sig någonting. Låter bara så himla konstigt för en man som är 40+.
Citera
2026-04-29, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Intressant! Vi spekulerade ju tidigare i tråden om varför M (nya killen) bara verkar träffa sina barn varannan helg då det är något av en röd flagga för många. Men inte för Clara tydligen. För mig skulle en varannan-helg-pappa gå bort direkt, då det signalerar att något är fel med ansvarstagandet för och förhållandet till hans egna barn. Han har enligt Clara inte heller några större ägodelar utan har hyrt sitt boende fullt möblerat och därför var det enligt henne så enkelt att flytta in i hennes hus, då han i princip inte har med sig någonting. Låter bara så himla konstigt för en man som är 40+.

Absolut en red flag för mig också om en karl (eller kvinna, för den delen) väljer att flytta ifrån sina barn för en ny kärlek på annan ort. Visar på någon typ av emotionell problematik som jag inte vill beblanda mig i. För mig går barnen alltid först, är man dökär så löser man det ändå.

Jag tycker dessutom att det är rent bedrövligt att den enda lilla tiden som barnen får med föräldern som dragit ska delas med den nya kärleken (och dennes barn!).
Citera
2026-04-29, 09:47
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krippa7878

Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Absolut en red flag för mig också om en karl (eller kvinna, för den delen) väljer att flytta ifrån sina barn för en ny kärlek på annan ort. Visar på någon typ av emotionell problematik som jag inte vill beblanda mig i. För mig går barnen alltid först, är man dökär så löser man det ändå.

Jag tycker dessutom att det är rent bedrövligt att den enda lilla tiden som barnen får med föräldern som dragit ska delas med den nya kärleken (och dennes barn!).

Förstår inte varför Clara haft så bråttom, har skilsmässan ens gått igenom? Vad säger hennes älskade församling om att vara gift med en och sambo med en annan? Hur funkar det med hennes image som präktig och traditionell (ganska kantstött numera efter senaste outfitsen)?
Och sen flera barn, är Bertil äldst?, från båda relationerna. Stämmer det att morfar, som måste vara en bit över 70, har stor del av ansvaret för äldsta sonen?

Hade uppriktigt sagt inte velat vara med någon som tyckt det var ok att ha sina egna ungar varannan helg med övrigt Claraupplägg och då är jag varken präktig eller religiös. Om dessutom mamman till nya kärlekens barn har problem förstår jag ännu mindre. Känns nästan som hon gör ett bytt är bytt, nu heter Jakob Marcus och barnen ska bara anpassa sig? Och nya sambon som flyttar rakt in i ett etablerat hem där mycket skriker ”Jakob och jag byggde detta”, hur tänker han?

Poppar popcorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in