Citat:
Ursprungligen postat av
Eorga
Hon fyller 40. Och har således 27 år till pension. Hur länge till kommer hon kunna försörja sig på att blogga? Vad kan hon göra istället?
Jag tror inte att hon lätt kan kliva in i ett jobb och jobba för någon annan i och med att hon inte riktigt har den vanan eftersom hon har jobbat och skött sig själv så pass länge och hon känns inte flexibel. Rent kunskapsmässigt borde hon dock med lätthet kunna jobba med kommunikation i en organisation eller för ett företag och säkert göra det bra. Däremot tror jag att personligheten inte gör något sådant lätt för henne och hon har ju trots allt byggt upp ett sorts kändisskap så det skulle nog kännas som att backa att göra det. Även om hon inte har formell utbildning inom detta så har hon ju verkligen reell kompetens och hennes blogg är ju ett bra bevis att hon faktiskt kan göra rätt imponerande saker på nätet.
Hon har ju sin podd under betalning och jag har bara lyssnat någon enstaka gång för att hon gjort vissa avsnitt gratis och det var väl OK men inte riktigt min stil. Kanske behöver hon röra sig mot att släppa delar av podden tex på YouTube om hon inte gjort det, typ med shorts eller liknande om hon ska hålla kvar sin huvudsakliga modell hon redan har.
Jag kan tänka mig att hennes dröm skulle vara att ha en teveprogram där hon får göra sin grej och plantera och ordna och fixa, det skulle säkert också funka för henne men jag kan tänka mig att hon kanske sagt nej till sådant tidigare och inte frågas igen. Hon är ju tyvärr mindre het idag än för ett antal år sedan.
Det jag tror är lite hennes problem är att idag är mycket av det mest konsumerade video, det har hon inte riktigt hoppat på.