2026-09-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penelopiaden
Kameran la på 30kg. Bara på henne.

Men också lite på peruken.
Citera
2026-09-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon tror att hon är höginkomsttagare

Ok, så det var bara nåt nytt narcissistiskt skit från kvinnan som är hög på sig själv?
Citera
2026-09-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmlan1-
Jag har sett drygt halva programmet och stör mig så på självgodheten hos Clara. Tjejen från Karlstad och Kalle som också representerar landet är ju så mycket mer sympatiska och fördomsfria. Clara verkar ha ha en stereotyp bild av både storstadsbor och lantisar enbart baserat på hennes priviligierade lilla bubbla. Hon låter så nedsättande och icke-sympatisk i sina resonemang. Sen tänkte jag tyvärr även på hur illa hårfärgen matchar ansiktsfärgen samt att klippningen verkligen tunnat ut håret. Hon var så mkt finare förr med mjuka långa längder.

Japp. Och hon behöver väl inte ens bo på landet för att göra sin livsstilsblogg. Den handlar väl mer om villa-liv inklusive nån slags tips om kläder.
Citera
2026-09-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Så hon blir lyckligt lottad att få vistas på Ellen Keys Strand för återhämtning osv, men det är inte tillräckligt för henne utan hon drar därifrån mitt under vistelsen för att få vara med i tv i storstaden? Undrar vilka bortförklaringar hon körde för sig själv för att kunna tycka att det är rätt sätt att bete sig om man inte vill framstå som fullblodsegoist. En annan kunde tycka att Strand-vistelsen var tillräcklig och att någon annan lika gärna kunde tagit plats hos Skavlan.

Clara skriver:

” Idag packar jag ihop mitt rum och säger hej och tack till underbara, ljuvliga Ellen Keys Strand där jag spenderat de senaste tretton dagarna.”

Hon stod inte ut där hela tiden utan stack till Skavlan…
Citera
2026-09-27, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Ok, så det var bara nåt nytt narcissistiskt skit från kvinnan som är hög på sig själv?

Höginkomsttagare är ju minst 100 000 kr per månad. Inte 50 000 kr som är en rätt ordinär lön.
Citera
2026-09-27, 14:20
Medlem
Citat:
Höginkomsttagare är ju minst 100 000 kr per månad. Inte 50 000 kr som är en rätt ordinär lön.

Tack, visste inte hur det där räknas. Men man tar ju det mesta hon skriver med flera nypor salt. Hon känns ju allmänt överdriven och opålitlig.
Citera
2026-09-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Snygg är hon sannerligen inte men också sättet hon positionerar sig på. Det är ju ingen i närområdet som vill att hon ska vara representativ för dem. Hon lever ju i en bubbla.

Som umebo kan man bara konstatera att hon är Umeå-vänstermedelklass ut i fingerspetsarna. Barnen på Waldorf, har bara vita vänner (men "beundrar" Vän i Umeås arbete för ökad mångfald), vill på något sätt förknippas med punkscenen, har eller har vänner som har stuga på Holmön, ser ner på stockholmare, "står upp" för samer och glesbygd, är hellre aktivist än politiker. Hon har noll med landsbygd att göra, man hittar exakt samma människor boendes i stadsdelarna Haga, Backen och Öst på stan i Umeå.
Senast redigerad av illiad1 2026-09-27 kl. 18:13.
Citera
2026-09-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Som umebo kan man bara konstatera att hon är Umeå-vänstermedelklass ut i fingerspetsarna. Barnen på Waldorf, har bara vita vänner (men "beundrar" Vän i Umeås arbete för ökad mångfald), vill på något sätt förknippas med punkscenen, har eller har vänner som har stuga på Holmön, ser ner på stockholmare, "står upp" för samer och glesbygd, är hellre aktivist än politiker. Hon har noll med landsbygd att göra, man hittar exakt samma människor boendes i stadsdelarna Haga, Backen och Öst på stan i Umeå.

Går hennes barn Waldorf?
Citera
2026-09-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellalella
Går hennes barn Waldorf?

Ja, den äldsta går på en Waldorfskola.
Citera
2026-09-28, 17:15
Medlem
Ja Waldorf i Umeå. En ganska så lång resväg men det är väl därför han bor där ibland.

Vilken på pricken analys av Umeå-Claras åsikter. Lite som hipsters i Stockholm också.

Hur är Clara sedd av grannskapet? Gillar man att hon för byns talan?
Citera
2026-09-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Ja, den äldsta går på en Waldorfskola.

Undrar om hon ens vet vad antroposofi är för något hokuspokus?
Citera
2026-09-29, 06:55
Medlem
Citat:
Undrar om hon ens vet vad antroposofi är för något hokuspokus?

När hon gjorde samarbeten med Saltå Kvarn fick hon mycket kritik för det, men hävdade att hon själv inte var antropostof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in